Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Ponja skrev 2012-01-12 23:44:18 följande:
    Vecka 33 om tjugo minuter Solig Det är verkligen inte långt kvar nu.. Och är ju långt ifrån ovanligt att bebisar föds 2-3 veckor för tidigt, så kanske är det bara ca 5 veckor kvar ;)

Detta med samsovning är jag jätte orolig för. Har fått massa info av min BM om det, och i de böckerna står det att
    samsovning är den största anledningen till PSD. Och det känns ju verkligen inte bra. Men samtidigt så verkar det ju som att de flesta sover tillsammans med sina bebisar, så jag vet inte... Men är det något ni tänker på?

Jag har nämnt flera namn som jag tror jag skulle kunna tänka mig, men sambon håller inte alls med. Inget som passat hittills, och han har inte kommit med ett enda förslag, han funderar inte ens. Det tycker jag är super tråkigt verkligen. Vill ju att han ska VILJA komma på namn. Jag vill inte komma på det i sista minuten, eller i värsta fall, att man inte ens har ett namn när bebis kommer. Blir lite irriterad över att det är så lätt att rata alla mina namn, men att han absolut inte ens kan fundera på att komma på något själv Rynkar på näsan Men man ska kanske itne ta det så hårt, han kanske börja fundera när det närma sig :)

Nej det är inte långt kvar nu, helt galet  

Om jag ska vara ärlig så hade jag itne ens funderat på detta med samsovning när bebis är så liten ,jag hade tänkt mig att ha vaggan precis bredvid sängen så jag når den med handen, och sova så och att ta upp honom varje gång det ska ammas.
     Att ha bebisen i sängen känns alldeles för riskabelt, dels pga vi har en hund som älskar (och är bortskämd) med att sova i sängen. Och sen för att madrasserna så lätt åker isär på vår säng så då kanske barnet ligger där och på något sätt kan hamna under madrassen eller få en bit av madrassen på sig. Hemska tanke. Så vi kommer inte låta barnet sova i sängen som nyfödd. Aldrig skulle jag våga ta den risken.

De där med namn, de är verkligen krångligt. I början var min sambo så som din, men nu är han lika "insatt" i det som jag. Det kommer nog att han börjar fundera på namn, annars får du tjata på honom hehe.
    Gör som vi, ta varsitt papper och skriv ner 3 förslag vardera, och sen läs upp för varann    
    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • faceprimer
    ViTvåBlirTre skrev 2012-01-13 08:14:11 följande:
    Hej alla!
    Har nu "hängt med" i bildtråden i några dagar o tänkte att jag skulle involvera mig här oxå!

Väntar vårt första barn, har BF den 27/3  bara LÄNGTAR!! Glad
    Ska bli så underbart när vår lille kille tittar ut!

E d många här som tatt reda på kön?
    Fler än jag som ska göra den roliga glukosbelastningen inom d närmsta?

Hej, vad kul att så många tittar in här

Grattis till barnet  Vi väntar också en liten kille, så spännande  har BF 15 mars
    man längtar så man nästan spricker

• faceprimer

Är det någon här som är lite "orolig" för sin sambo? Haha, med orolig menar jag inför förlossningen. Min sambo är inte orolig, men jag är lite "orolig" för honom, fast på ett komiskt sätt. Jag skrattar mest när jag tänker på hur det kan gå för han avskyr sjukhus, sprutur kan han knappt se, han blir illamående och yr av att se blod (han blödde lite på handen en gång och jag fick sätta honom ner och säga åt honom o andas, haha, och han stammade fram "k-k-kaan jag få lite vatten?" och blev likblek, haha. Och detta enbart av ett sår på handen som inte var så farligt alls. Så jag skrattar och säger att han kommer ligga bredvid mig på en brits på förlossningen och ligga där med lustgas, och jag kommer få lugna honom.
    Det är inget som jag tycker känns jobbigt eller så, utan mer "Kära nån hur ska detta gå?" på ett komiskt sätt, trots detta tror jag han kommer sköta sig utmärkt men det är roligt att leka med tanken hur han kommer vara. Han kommer vara nervös det har han redan sagt, men det förstår jag. Jag hoppas bara han inte svimmar ihop av alla intryck från sjukhuset. Men vi har båda två skrattat åt detta eftersom han är så känslig, men vi är ju positiva ändå., Jag vet att han kommer vara underbar när det väl gäller
    Hur tror ni andra att er partner kommer vara? och ni som har barn sen innan, hur hanterade er partner förlossningen? 

• faceprimer

Jag har blivit så jäkla glömsk!
    Tror ni inte att jag när jag postat lappar om föräldrapenningen till FK, inser att jag aldrig skrev min underskrift. Suuuck. Men dom lär väl skicka tillbaka pappret till mig så jag kan fylla i va? 

• faceprimer
    olivian skrev 2012-01-14 16:40:59 följande:
    Är det någon annan här som har "tappat vänner" sedan ni blev gravida? Jag ska på middag hos en kompis ikväll och jag känner på mig att vi inte kommer ha någon vidare kontakt efter att bebisen kommit. Hon gillar inte barn, och det måste man inte göra men hon blev inte ens glad för min skull när jag berättade att vi ska ha barn.

Jag har :/ Känns jättetråkigt men det är nu jag märker vilka som är vänner på riktigt och vilka som inte är helt enkelt. Vissa s.k "vänner" har inte ens sagt grattis till graviditeten, det gör mig rent utsagt förbannad. Men då stryker jag bara bort den personen från mitt liv för då har den personen visat vilken "vän" den är. Så jag ser det mer som så. De vänner jag har nu är sånna som glädjs åt mig och har förståelse även när jag inte orkar ses och är trött/har ont etc. 
    Blev rent utsagt jättebesviken på en vän som inte hör av sig lika ofta alls och struntade att bjuda mig på en middag med flera "gemensamma" vänner, det gjorde hon innan men av någon anledning så bjöd hon inte mig, vet inte om det var för jag är gravid. Men bara för man är gravid betyder inte det att man inte kan gå på middag.  Tyckte det var jättedåligt. Så många av de jag trodde var vänner, har jag tappat kontakten med och jag känner inte att det gör något alls. Dom har bevisat vad dom går för. Då behåller jag hellre de få vänner som är äkta och lär känna fler nya personer   
  • faceprimer
    Nikis skrev 2012-01-15 22:42:44 följande:
    Gud va ni skriver. Jag hinner tyvärr inte läsa allting, har vart borta över helgen.
    Hoppas att ni alla mår bra.  Jag börjar känna mig mer och mer otymplig och ledsen över magen. Vill att veckorna ska skynda sig lite då jag får gosa med bebis :)

Haha jag säger detsamma, har inte läst ikapp på flera dagar och har inte energi till att göra också
    Jag känner mig också mer otymplig och börjar bli riktigt kämpigt att vara gravid, får mer och mer besvär med foglossning och har troligtvis ischias med, men det är ju inte så långt kvar   SNART är dom ute dom små liven  
  • faceprimer
    ZJN skrev 2012-01-15 21:24:23 följande:
    Någon som vet varför man kan bli igånsatt om bebisen väger förlite ??

Troligtvis om man anser att bebisen skulle må bättre av att få födas och komma ut. Jag är ett exempel på det, jag fick inte den näring som jag skulle få, vilket resulterade i att jag inte växte som jag skulle så därför ansåg man att jag skulle må mycket bättre om jag fick födas, så jag fick komma till världen genom ett kejsarsnitt i v.35,  vägde 1700g och var 41cm lång, moderkakan vägde endast 150g. 
    Så främst är det ju om man inte tror att bebisen kommer växa på sig i magen utan behöver vård utanför magen för att kunna växa.   
  • faceprimer

En fråga, jag har ju ansökt om grav.penning men nu är jag ju sjukskriven, jag har inte fått svar på varken sjukskrivningen eller grav.penningen än, men ska jag höra av mig till dom och säga att jag inte "behöver" grav.penningen eftersom jag är sjukskriven? Jag vet ju ännu inte om sjukpenningen blivit godkänd.
    Dock så trodde inte min läkare att man kunde sjukskriva hela grav. ut? Utan jag blev sjukskriven till v.36+0 tror jag det var, för sen sa hon att hon var osäker på om man fick sjukskriva sig.
    Är de något ni känner till?   

• faceprimer

Grattis till GP kalksten

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)