Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Detta med samsovning är jag jätte orolig för. Har fått massa info av min BM om det, och i de böckerna står det att
samsovning är den största anledningen till PSD. Och det känns ju verkligen inte bra. Men samtidigt så verkar det ju som att de flesta sover tillsammans med sina bebisar, så jag vet inte... Men är det något ni tänker på?
Jag har nämnt flera namn som jag tror jag skulle kunna tänka mig, men sambon håller inte alls med. Inget som passat hittills, och han har inte kommit med ett enda förslag, han funderar inte ens. Det tycker jag är super tråkigt verkligen. Vill ju att han ska VILJA komma på namn. Jag vill inte komma på det i sista minuten, eller i värsta fall, att man inte ens har ett namn när bebis kommer. Blir lite irriterad över att det är så lätt att rata alla mina namn, men att han absolut inte ens kan fundera på att komma på något själv Men man ska kanske itne ta det så hårt, han kanske börja fundera när det närma sig :)
Nej det är inte långt kvar nu, helt galet
Om jag ska vara ärlig så hade jag itne ens funderat på detta med samsovning när bebis är så liten ,jag hade tänkt mig att ha vaggan precis bredvid sängen så jag når den med handen, och sova så och att ta upp honom varje gång det ska ammas.
Att ha bebisen i sängen känns alldeles för riskabelt, dels pga vi har en hund som älskar (och är bortskämd) med att sova i sängen. Och sen för att madrasserna så lätt åker isär på vår säng så då kanske barnet ligger där och på något sätt kan hamna under madrassen eller få en bit av madrassen på sig. Hemska tanke. Så vi kommer inte låta barnet sova i sängen som nyfödd. Aldrig skulle jag våga ta den risken.
De där med namn, de är verkligen krångligt. I början var min sambo så som din, men nu är han lika "insatt" i det som jag. Det kommer nog att han börjar fundera på namn, annars får du tjata på honom hehe.
Gör som vi, ta varsitt papper och skriv ner 3 förslag vardera, och sen läs upp för varann