• Kim J

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Det har gått jättefint!! Allt såg bra ut på ul. Men shit vad nervös jag var den här gången!! Vi frågade om kön, men här i Borås får dom inte säga något om det så dom är väl inte så vana att försöka sig på det. Hon gick ändå med på att titta lite extra.. ;)
    Dock så vågade hon inte säga något. Men jag kan ju säga att jag såg då ingen snopp i alla fall, hahaha! Men den kanske gömde sig...

Köns UL får helt enkelt bokas, med 3D

• Kim J

Just det! Moderskapsintyg har jag inte haft en tanke på denna gång... Har alla fått det? Min BM är jätte virrig, hon har missat tester och så har hon bokat in mig dubbelt en gång på läkarbesök som jag redan vart på och skickat mig på remiss till samma läkare igen sedan, trotts att det ligger en remiss där!
    Jag får nog påminna henne nästa gång men det är ju inte förs än i november!! Typ v 26... :/

• Kim J

Jag kan ju ha rätt tungt på jobbet... Men det känns ju inte aktuellt riktigt ännu!

Mrs Marlin: usch så tråkigt!! Jag hoppas ni får riktigt stöd genom detta och ordentligt med information!!! Så man inte tar ett tråkigt beslut...
    Håller tummarna för er och alla kommande undersökningar!

• Kim J

Jag kör också mycket klänning och kjol i vanliga fall, fast jag är nog precis lika mycket jeanstjej ;) på Nelly.com har det just precis kommit nytt, helt underbara mysdresser i plych från Sobea design som är precis lika användbara efter graviditeten som under!! Är helt kär i den rosa och den bruna är också jättefin... Breda sköna muddar är det både i ärmslut, ben och mage!

Vill man hitta lite festligare snygga mammakläder till jul och nyår så finns Isabell Adrians (från svenska hollywoodfruar) gravidkollektion där också! :) andra snygga klänningar finns på Asos.com och priserna är helt okey plus att frakten är fri till Svergie!

• Kim J

Ja, nu är vi också facebook-officiella :) ordentligt ;) ul-bilden la jag upp idag. jättehärligt att slippa låtsas som inget!! Man är ju redan så stolt att man ska bli föräldrar igen!

• Kim J

Jag blir tokig!! Nu sitter jag här igen, i sängen och äter GBs noggerglass i halvliterförpackning... IGEN!! Jag KAN inte gå EN dag utan att trycka i mig en massa glass. Detta är favoriten! ;) tydligen är det glass som är mitt stora lass, haha. Det var likadant förra graviditeten (och citroner då, som jag åt som apelsiner! 3-4 st om dagen)
    Det sägs ju att om man har sug efter surt är det en pojk och sött en tjej. Och pojk blev det! Hihi
    Men glass är ju inte direkt nyttigt... :/ fast då måste ju tilläggas att jag vanligtvis är en riktig godisråtta och när jag är gravid tappar jag helt suget efter lösgodis! :D det är bara glass som gäller, som inte är så viktigt annars.

Någon mer med cravings?? En annan är Sushi, måste ha sushi 2-3 gånger i veckan! Fast jag älskar ju i å för sig ALLTID sushi men inte i de här preggo-kvantiteterna ;)

• Kim J

Jag har också snitt som alternativ, eller det kommer att bli snitt då jag redan fått det beviljat. Men det var en process! Får man fråga varför du vill ha snitt?
    Jag själv hade en väldigt tuff första förlossning...

• Kim J

Faceprimer: eller inte har ;) haha
    Nä men hoppas det går bra!! Jag mådde illa ganska sent förra gången, det började ungefär när man kunde läsa om att det skulle avta. Usch, hoppas det släpper igen för dig.

• Kim J

Stinis: jag hade ett otroligt snabbt slutskede på förlossning. Fick ingen bedövning, låg ensam på rummet och krystade (min man var såklart där) då det var så fullt på förlossningen och bm inte tog mig på allvar när jag sa hur ont jag hade. jag brast mycket trotts klipp och bebis var ute på 7 minuter. Som löjligt spruträdd var det otroligt jobbigt att ha 4 olika personer som sedan försökte lägga lokalbedövning för att sy och sedan slet i mitt underliv utan att få ihop det innan de förstod att jag var tvungen att opereras. "ska du se ut sån här då?!?" var den sura kommentaren jag fick av bm när jag vred mig i smärtor då bedövning inte tog å bad henne sluta slita i min söndertrasade blygdläpp.
    massa omständigheter, felbehandlingar och bristande information utöver detta gjorde hela vistelsen till ett trauma för oss båda. För utom bebis som mådde toppen! Värden i topp från första stund! ;)

Så nu känns snitt som det bästa för oss! Och det känns för första gången på länge riktigt skönt att få njuta av sin grav. Utan oro för förlossning nu när det är beviljat. Jag har varit i kontakt med Aurora sedan innan vi blev gravida pga rädslan att föda igen.

• Kim J

Tack! Den personalen jag mött denna gång har vart fantastisk! Och allt de föreslagit och gjort har känts jättebra :) jag har alltid möjlighet att välja andra alternativ. Igångsättning, personal som är med HELA tiden och så vidare så det finns ju alternativ och "bra" sätt för många som tycker en förlossning är skrämmande. Så jag hoppas inte jag skrämt upp någon! :/ men som sagt, alla är ju olika och eftersom det gick så fort och 2:a oftast går ännu fortare tror jag helt enkelt inte att min kropp pallar det!

Å tyvärr finns det surtanter överallt!! Ska skriva i mitt förlssningsbrev (om man har ett för snitt) att jag inte tillåter surtanter i rummet! ;) haha kanske det jag skulle gjort förra gången... "inga surtanter eller dumma påhopp, tack!"

Snaaart så kommer nog varenda kotte se att ni alla är gravida!! Nu MÅSTE ju magen ta vägen nån stans när bebis växer så mycket ;) jag hade liknande problem förra grav. Folk skulle alltid kommentera! Om jag sa "jag är i 7 månaden" när de frågade så fick jag alltid som svar "oj, verkligen, det ser ut som 5:e. Den är ju så liten, är du säker?" hallå?? Jag vet väl hur länge jag vart gravid!! Jag ljuger ju inte! NEJ 7:e muttrade jag...

• Kim J

Vad skönt! Det är så knäppt hur olika det kan vara! Jag såg ju knappt röken av några ;)

Nu kan man väl säga att jag är återhämtad! Men det tog nästan 1 år innan toalettbesök, sex och annat kändes okej. Ett tag till efter det (då spärren släppt också) som sex var något jag kunde njuta av fullt!! Nu är det ju 2,5 år sedan och även om allt inte 100% som förr tror jag många kan känna så, även de som haft en fantastisk förlossning. Det är ju inte så konstigt kanske!

• Kim J

Elliot: Usch! Jag tycker så synd om er som får blödningar :( det måste vara fruktansvärt. Jag hade vart super nojig. Men nu har jag inte haft en missfärgad flytning ens, någon graviditet. Peppar, peppar!!

Men det såg bra ut då? Vad beror blödningen på? Hoppas du slipper fler!!

• Kim J

oj! Tvillingar! Känns det bra? Jag hade nog blivit skit-skraj!! Tungan ute  Men det har u alltid varit lite av en dröm att få tvillingar. Min kille tycker det vore skitbra att "få det avklarat" som han så finkänsligt säger, haha.

• Kim J

Ckm: hur har ni det med familj å så? Några hjälpande händer? :)

• Kim J

Stinis: usch! Jag har inte haft mycket foglossning, men det jag haft har vart fruktansvärt!

Jag börjat trotts allt må mycket bättre! Jag kräks ju fortfarande var o varannan dag men mår mycket mindre illa :) skönt.

Kika i min blogg om ni är mer nyfikna! www.stylebyoliver.se

• Kim J

Jag tänker ju försöka amma, jag tycker det är mysigt och smidigt. Dock gick det inte så bra sist. Vilket jag trodde eftersom bebis åt HELA tiden. Men det var för att han var vrålhungrig och inte fick så mycket han behövde. När han var 2 veckor och inte gått upp ett gram, skrikigt dygnet runt och vi slutligen fick förslaget av bm att prova lite ersättning efter amningen så sa det bara sluuurp å sedan sov han 5 timmar på raken. För första gången någonsin. Efter det fick vi en ny bebis!! Harmonisk och lugn :)) dock fortsatte jag att delamma i 5,5 månader.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)