• Kim J

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Hur är det där ni bor? För där jag bor "bekräftas" ingenting på MVC :(( förra grav. Sa de bara att "har du gjort ett test hemm så är du gravid, ingen ide att vi lägger tid på dr här."
    Tycker jag är skitkonstigt, för det verkar som att det göra åtminstonne ett gravtest (eller vul) på ALLA andra ställen...
    Det känns ju liksom säkrare om en barnmorska talar om att man är gravid :) det var nästan så både jag och min man trodde det skulle vara tomt i magen på UL i vecka 19... Men det var d ju inte, haha ;)
    Hur ser det ut där ni bor? Hur många UL "ingår"? Vi får 1.
    En annan sak med, Får ni reda på könet om ni frågar? Det får INTE vi även om de ser det tydligt. De e fusk tycker jag!!
    Lite kul att se vilka skillnader det är mellan landsting. Jag bor i västra Götaland. Närmare bestämt Borås!

• Kim J

Supertrouper: Vad roligt!! :) hur långt har du gått? När är du tillbaka och gör du nästa vul då?
    Avis blir jag, vill också tjuvkika!! :D

• Kim J

Jag hade gärna velat amma! Tycker det är väldigt smidigt om allt går som det ska :) himla bökigt med flaskor hit å dit :/
    Min första lille kille rasade i vikt trotts att jag trodde ammningen gick suveränt! "han äter hela tiden" tyckte jag "går jättebra" men det kom ju inte så mycket, han blev trött av utmattning och somnade ifrån bröstet efter några minuter hela tiden... Skrek massor dygnet runt, men det gör ju bebisar tänkte jag! Icke! Han var hungrig, så när han var 2 veckor fick han ersättning extra för första gången. Han sov som en stock den natten! Vaknade inte en gång :D haha, stackarn :/ fortsatte dock att delamma det som gick till 5,5 mån.

BTW, fick höra så sent som idag att det tar 7 år för att kroppen HELT ska återgå :) å då räknas man som förstföderska igen! :D
    2 år räcker inte ;)

• Kim J

Babybluey- varför kan du inte amma ute överallt? :) visst, man kanske inte ska vara respektlös å slänga fram patten mitt framför nån på bussen eller restaurang! Men går man åt sidan, eller i en park eller var man nu är?? Jag ammade överallt. På café å så med, men jag hade alltid en tunn sjal/scarfs som jag hängde över ena axeln och bebis. Perfekt emot nyfikna/äcklade eller solen! Bebisen syntes knappt och man kunde verkligen inte ana att den lille smaskade på där under ;) haha

• Kim J

Babybluey- men d e ju sjukt! Har aldrig hört att folk blir utslängda. Illa! Jag tycker man ska kunna amma var man vill, men diskret. Jag har däremot hört massor om folk som blir nekade att komma in på café med barnvagn/rullstol. Helt otroligt. Men jag själv har jobbat på restaurang i 10 år så jag har sett otaliga oförståliga föräldrar som ställer vagnen mitt i en gång eller vid en nödutgång eller framför nån dörr. Man får ju tänka! Jag fäller ofta ihop min vagn när det är möjligt. Även på bussarna. :)

• Kim J

Är det inte så att surt/salt är pojke å sött är flicka? I så fall blir det många pojkar i den här tråden!

• Kim J

Min förra graviditet slutade jag äta smågodis helt som är min stor last i vanliga fall. Istället åt jag 2-3 HELA citroner om dagen. Ut kom en pojk! Haha, hur har det vart för er som har fler? :)

• Kim J

Ps. Det är mycket salt här med :) sitter med kinamat i knät å turkisk peppar på bordet. å eftersom vi alla är i typ v. 7 (?!) så är det förhoppningsvis bara något kroppen behöver å inte så att vi bara producerar en massa pojkar! men d vore ju kul!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)