• Daysis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Marlin - Gott med kladdkaka, och när ingen ser får man kladda lite.
    Jag bakade en morotskaka imorse, men har lagt den i frysen nu så jag inte ska äta upp hela

• Daysis

Säger oxå stort grattis till dig qatteriin!! Underbart att allt gått bra och ni mår bra!

• Daysis

chetti - Vad tråkigt att lillebror inte mår så bra, hoppas han är bättre snart igen och ni får komma hem!

jempa - Skönt med lite datum att förhålla sig till och att du iaf får bedömning om igångsättning så får du se sen hur det går..
    Och även om det känns ibland att det aldrig ska ta slut så gör det ju faktiskt det, och så fort bebis är ute så är alla krämpor glömda!

Isavanna - Ja, det är verkligen drygt med övertid, men jag är ju van.. Och lite psykologiskt är det, jag har varit inställd på övertid eftersom jag gått över med båda dom andra och då känns det nog lite mindre jobbigt iaf. Med ettan gick jag ju över 15 dagar och det var mycket värre än vad det är nu känns det som..

Marlin - Skönt att du känner dig nöjd med dagen, gör inte slut på all städning direkt bara Jag har gått och städat i två veckor nu och vårt hem har nog aldrig varit så skinande, alla garderober är rensade, jag har bytt gardiner, varit ute i förrådet och röjt, jag har putsat alla köksluckor och dörrar, men ja nu börjar det verkligen ta slut, vet inte riktigt vad jag ska göra snart..

• Daysis

Mrs Marlin - Jobbigt att du inte orkar göra så mycket, då går ju tiden ännu saktare.. Jag mår som tur är ganska bra fysiskt vilket ju gör det hela något lättare. Men jag har oxå haft dagar när jag inte orkat göra något, men det har mest varit för att jag känt mig deppig.. Humöret går ju oxå verkligen upp och ner, ibland känns allt bara hopplöst och en stund senare är det bättre igen. Men snart har vi våra bebisar du och jag oxå, trots övertid..

• Daysis

Jahapp, då var man inne på bf+7 och inga symtom, jag har inte ens några flytningar knappt.. Ringer till SÖS imorgon iaf och kollar om jag kan boka en tid till på måndag redan då, för det känns ju inte som bebis kommer komma innan.
    Åkte med barnen till leklandet idag för att komma ut lite, men nu har jag så ont överallt så jag kan inte ens sitta, det bara kramar i sidorna när jag försöker.. Så jag ligger på en soffa här medan barnen leker, känns nästan lite pinsamt men får hoppas att folk fattar att det är lite jobbigt att vara höggravid, det syns ju iaf att jag är det..

Isavanna - Måste bara fråga, har du känt nåt mer efter hinnsvepningen? Intressant att höra om det gav nån effekt..

Evelinas - Lycka till på spec. MVC idag, håller tummarna för att du är mogen för igångsättning!

jempa - Skönt att humöret är bra idag, ja solen skiner ju iaf Och nu är vi en dag till närmre bebis!!

• Daysis

Isavanna - Vad trist då att det inte hade nån effekt, men har dessvärre hört att det inte funkar särskilt ofta och om det ska funka så ska kroppen helst vara lite mogen redan. Men du kanske kan pröva igen om nån vecka..

• Daysis

Ellieott - Stort grattis igen och vad skönt att ni är hemma igen och mår bra. Ja, du hade det verkligen kämpigt länge! Skönt att du ändå är nöjd med förlossningen och hon är jättefin lilla Idun!

Evelinas - Trist att tappen inte alls var mogen, hoppas att det händer nåt tills nästa vecka och att du orkar kämpa några dagar till!

Isavanna - ha ha, vad rolig du är fast jag vet inte om ont i benen kan vara ett tecken, men man vet ju aldrig

Sofiato - Vad skönt att du blev gravid så fort igen och grattis till killen i magen!

• Daysis

anna012 - Tycker det låter bra med hinnsvepning och igångsättning till alla, men bättre att säga att de har bf tre veckor senare så slipper de gå på övertid Just nu skulle jag gärna tro att jag har bf runt den tjugonde så slapp jag kanske vara så fruktansvärt less på att vänta..

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)