• Daysis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

The Coopers - Vilka söta tjejer! Både storasyster och lillasyster

• Daysis

Men chetti, du fick ju inte smita före i kön Nä, men skämt åsido, lycka till nu och vad roligt att han förmodligen snart är ute! Vänta inte för länge med att åka in nu!

Lyckobebisen - Vilken liten going! Håller med om att han faktiskt ser ut som en Sixten

Men tjejer, inte sitter ni väl och gnäller, ni har ju inte ens passerat bf än! Jag är banne mig inne på 40+2 idag och har fortfarande inga känningar, känns som att jag aldrig kommer få min bebis.. Jag blev iofs tillbakaflyttad på rul, hade bf 12 mars enligt kub-ul. Blev jätteglad för att bli tillbakaflyttad då, men nu sitter man här på övertid och är bitter och inser att man kanske drog nitlotten trots allt

• Daysis

Enligt egen uträkning hade jag bf 9 eller 10 mars, olika beroende på vilken sida man kollade på.. Enligt kub-ul i v 14 fick jag bf 12 mars och sen på rul blev jag tillbakaflyttad till 8 mars, så det diffar ju inte mycket. Och imorgon har jag passerat alla datum, och ingen bebis än buuhuu..
    Min mamma gick över tiden med mig, och min syster har oxå gått över med båda sina 7 respektive 10 dagar, så det är väl bara att inse fakta att det helt enkelt ligger i mina gener.. Skönt för dig jempa på ett sätt att du inte kan jämföra, för man blir ju inte mer hoppfull av att veta att hela släkten har gått över tiden med sina barn..
    Aja, på fredag eller nästa måndag är det iaf dags för överburenhetskontroll och bedömning om igångsättning, det är trots allt bara en vecka dit så jag får väl försöka stå ut..

• Daysis

handwritten - Åhh stort grattis! Spännande att få höra mer sen om hur allt har gått, när du hinner och orkar. Mys med sonen nu!

Stugfrugan - Nej, nej, hoppas verkligen inte ni har fått magsjuka!!
    Vilket fint hus ni ska flytta till föresten, glömde säga det förut.. Men det ser verkligen supermysigt ut!

• Daysis

jempa - Skönt att du kom ut igår och fick en välbehövlig promenad, men ja visst känns det konstigt att tänka på tiden innan man var gravid, ett annat liv kan man ju lugnt säga.. Men snart är vi där igen!
    Gnäll på du så mycket du bara orkar, på ett sätt känns det ju skönt att man inte är ensam om att ha det jobbigt. Tänk om man satt här helt skälv och var bitter liksom
    Lycka till på tul idag, mysigt att få en titt på lilltjejen iaf!

Inatt har jag haft en del sammandragningar iaf, har sovit oroligt och vissa har till och med gjort lite ont! Funderade en stund på att ta en Alvedon men bestämde mig sen för att njuta av att jag faktiskt känner nåt!
    Hoppas att det iaf får livmodertappen att mogna så det bara kan ta hål på hinnorna nästa måndag, även om det inte sätter igång av sig självt..

• Daysis

Nikis - Jaha, så du har oxå såna gener Nä, men skönt att sonen kom i tid då gör säkert lillasyster det oxå!
    Ja, övertid är segt, men vad gör man liksom, bara att vänta..

• Daysis

Stinis - Ja, visst är man knäpp som längtar efter smärta, men det är ju bra smärta Tyvärr känner jag ingenting längre..
    Gullig svärfar du har, verkligen snällt att han ställer upp så!

Nikis - Men vad jobbigt med dagislämningen, han har det säkert jättebra men förstår att det känns jobbigt för dig när det blir så där!

TheCoopers - Måste bara fråga, födde du på Södra BB? Och vad tyckte du? Var det lika bra som du förväntat? Vad var mindre bra? Hur länge fick ni stanna på BB?
    Är ju lite nyfiken eftersom jag hoppas på att föda där själv närmsta dagarna..

• Daysis

TheCoopers - Tack så mycket för svaret! Nu längtar jag ännu mer till förlossningen och hoppas verkligen att jag får föda på Södra BB

Stinis - Vad skönt att amningen funkar ordentligt nu, och hoppas att du får sova en stund!

qatteriin - Åhh, får se om nålen funkar då.. Isåfall springer jag genast och får mig lite akupunktur oxå

• Daysis

anna012 - Tycker nog oxå att du ska åka in till förlossningen och att som ska ha koll på dig! Det låter ju som att det är ganska allvarligt och speciellt när du är helt själv hemma!

jempa - Ja, en gaffel i varje lilltå borde göra susen Lova att du laddar upp en bild sen!

Nu har jag satt upp nya gardiner i vardagsrummet och skurat båda badrummen, ska nog ta en promenad i fina vädret nu och sen hämta hem mina barn..
    Tick, tack, tiden går, fast väldigt långsamt just nu...

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)