• Daysis

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Mamma Annie - Ja, det måste ju helt klart vara mer komplicerat med mindre barn, dels förstår dom kanske inte situationen på samma sätt och sen är det ju svårare att kommunicera med dem. Antar att du har ett bättre perspektiv på hur barnen reagerar med tanke på att du sett det från den "andra sidan"..
    Min dotter är ju så stor att hon kan förklara ganska bra vad hon tycker och känner. Hon förstår att mamma behöver vila lite extra innan bebisen kommer men hon är även väldigt bestämd med att hon minsann oxå ska vara hemma och ta hand om bebisen sen när den kommer Däremot vill hon ju träffa sina kompisar oxå så det känns som det kommer att funka bra med både hennes och mina önskemål..

• Daysis

Idag har jag gjort det absolut sista på jobbet och nu ska jag bara vara hemma och ladda inför bebisankomst, det känns så härligt!
    Ska nog oxå göra en lista över de sista förberedelserna!

qatteriin - Jag är kvar och har bf 8 mars, och hoppas fortfarande på en punktlig bebis! Men vi kan gärna dela på den dagen Jag tror iofs att jag kommer gå över tiden precis som med dom andra två.. Min kollega har sagt att jag kommer få den 14 mars hela tiden och hon har förutspått konstiga grejer innan så det skulle inte förvåna mig.. Men jag hoppas nästan att det inte blir den 14:e bara för att det skulle kännas lite läskigt om hon hade rätt.

• Daysis

Isavanna - Ja, jag ska verkligen försöka njuta och försöka att inte längta ihjäl mig efter bebis
    Men vilka goda nyheter att din man kan komma hem tidigare! Förstår att han inte vill missa förlossningen. Hoppas hinnsvepningen ger verkan då och du kan få lite tidigare!

• Daysis

Stronza - välkommen till livet som tvåbarnsmamma! Nä, men jag tycker inte du ska oroa dig i förväg, det kan ju vända fort med sömnen när de är så där små, vi får hoppas att lilla Denise börjar sova bättre när ni kommer hem!

• Daysis

Jag hoppas så mycket oxå att jag har min bebis nästa helg! Bf är på torsdag enl ul och på fredag enligt sista mens..

• Daysis

chetti - Känner mig lite kluven, dels skulle jag vilja att bebis kom nu på en gång men å andra sidan känner jag att det skall bli skönt att vila lite innan och fixa det sista här hemma.. Ja, lika bäst att man inte kan bestämma själv när det är dags, det blir nog bra vilket som

Idag har vi haft värsta namnbråket här hemma, blir så irriterad på mannen för han har inte varit intresserad att diskutera namn innan och bara sagt men det är ju långt kvar.. Och han har varken sagt ja eller nej när jag kommit med olika förslag och nu när jag tar upp mina namnförslag säger han nej och kommer med egna förslag som jag inte alls gillar.. Usch nu känns det som vi aldrig kommer att kunna enas..

• Daysis

chetti - Samuel är jättefint, hoppas mannen viker sig då! Jag har köpt en namnbok med typ alla namn som finns och imorgon ska jag skriva en lista med både pojk- och flicknamn som jag kan tänka mig så kan vi bråka på bb sen Grejen för mig är att jag oxå har hunnit få ett favoritnamn och om mannen hade sagt nej till det direkt hade jag aldrig hunnit fästa mig vid det, och det gör mig så frustrerad att han bara inte kunde ha sagt för en månad sen att han inte gillade det namnet utan har istället gått och varit tyst.. Men nu sa han innan vi la oss att han kanske kunde tänka sig det ändå, men måste fundera mera. Jaja, vi får väl se vad det blir..

Jag ser oxå fram emot förlossningen massor och är jättenyfiken på hur denna förlossning kommer bli trots att jag varit med om två förut. Mina förlossningar har varit så olika varandra så det ska bli intressant att se hur denna blir. Men mest längtar jag förstås till det ögonblicket när man får upp bebisen på bröstet och får se vem det är som gömt sig där i magen alla dessa månader. Åhh vad mysigt det ska bli!!

• Daysis

Becka - Ja, men jag är tyvärr rädd för att mannen inte skulle kunna få med ett enda namn på sin lista som jag kan tänka mig, tyvärr.. Vi har inte haft några problem med dom andra barnen så den här diskussionen är helt ny för oss.. Sonens namn var mannens förslag och dotterns var mitt förslag, så det är liksom ingens tur att ha lite mer bestämmanderätt heller
    Vilken bedårande liten Robin ni fått föresten, han är så söt! Och verkligen bra tajmat så ni fick välja födelsedag

• Daysis

Isavanna -Fostervatten och blod får du nog tyvärr stå ut med, men det är inte alls säkert att du kommer att må illa och kräkas! Jag mådde pyton och spydde mellan varje värk i över tre timmar när jag fick sonen och med dottern spydde jag inte alls och mådde inte ens det minsta illa. Med sonen hade jag även väldigt långa, täta och intensiva värkar och ville helst dö när jag var öppen 6 cm, och då var det ändå långt kvar. Och med dottern hade jag väldigt svaga värkar som inte ens hann bli regelbundna innan hon var ute. Så det kan variera massor mellan varje förlossning..

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)