Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Jag tror att jag kanske kände bebis!!! Nu precis alldeles nyss!  Eller jag vet inte....
    Låg här hemma i soffan på sidan, ni vet när man har benen uppåt mot magen fast man ligger på sidan... hade dom inte helt upp mot magen men halvt böjda..... Så känner jag att det som vibrerade lite nere i nedre delen av magen, men jag trodde det var datorn (hade datorn ungefär där) så jag tog bort datorn och kände de fortfarande, kände de mot de högra hållet i magen att de liksom.. ja, som vibrerade där inne....
    kan de varit bebisen jag kände?? Kändes inte som varken gaser eller kurrande mage utan enbart som vibrationer ungefär... precis i höjd med där bebis bör ligga fast mer åt höger sida..    Ni som vet hur de känns, kan de varit bebis?

* I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • faceprimer
    olivian skrev 2011-09-08 12:20:33 följande:
    Hej alla igen!

Har inte varit så aktiv på sistone, så  jag har säkert missat en hel del. Tänkte ändå fråga: Har någon här börjat känna bebisen i magen än?

Själv låg jag just i soffan och läste och så bubblade det till lite, jättekort och i framsidan av magen (ej i tarmarna eller magsäcken). Det kändes ungefär som en vattenbubbla som strök till i ett ögonblick.

Vad tror ni? Går in i vecka 14 imorgon.
    haha om du tittar ungefär 2 sidor bak skrev jag precis ett sånt inlägg idag också, och jag går också in i vecka 14 imorgon Jag tror det var bebis. Det liksom, som vibrerade/fladdrade i några sekunder i nedre delen av magen, under naveln, och de är ju där bebisen ligger nu. Häftigt om vi båda kände bebis och vi båda går in i v.14 imorgon
  • faceprimer

Idag har jag redig växtvärk, har haft det sen jag vaknade imorse, känns precis som mensvärk men har mest ont i svanken... tycker bara de känns tryggt för då vet man att det växer där inne   när jag var ute med hunden så fick jag ont på sidorna av svanken och ner mot rumpan/låren... inte såå skönt direkt. Funderar på om de kan vara foglossning som jag får när jag rör mig mycket, men känns de inte lite tidigt för de, eftersom de är första barnet? Har läst att flera av er har de men visst hade ni barn sen innan?
    Men hur vet man om de är foglossning eller bara vanlig växtvärk?  

• faceprimer
    Nikis skrev 2011-09-08 13:06:09 följande:
    går man in i tremister 2 i vecka 14? på min gravidkalender står de fortfarande att jag är i tremister 1..

På mina gravidappar står de att man går in i andra trimestern när man går in i vecka 14, på en annan står de vecka 13.. Men tror de är vecka 14, alltså 13+0.
    men jag blir galen på sånt där för alla visar olika, och fick en notis på min mobil från en app att jag går in i vecka 14 idag, när jag har bf 15 mars... o de stämde ju inte heller.. går ju in i det imorgon.. verkar som dom räknar olika överallt.. 
  • faceprimer

Står ju såhär på FL kalendern om vecka 13:
     Vissa kan redan känna fosterrörelser, men det är ganska ovanligt. Det är svårt att skilja fosterrörelser från vanligt bubbel i magen. När man ligger stilla i sängen kan det vara lättare, känner man ett litet sprattel en bit nedanför naveln och det inte åtföljs av något kurrande ljud är det mycket troligt att det är just fostret som rör sig.

Så förhoppningsvis var de det jag kände iallafall

• faceprimer
    faringe skrev 2011-09-08 14:24:41 följande:
    Hejsan!
    Va hos min nya BM idag vilken kvinna så härlig.Mycket bättre än min andra! Fick höra på lilla filurns hjärta:) såå coolt.Dom brukar inte vilja göra det så tidigt för det kan vara svårt att hitta men hon hittade det direkt å de va så tydligt å starkt:) Är så lycklig! 

Vad härligt att höra
  • faceprimer
    Monkin skrev 2011-09-08 16:01:29 följande:
    Hejhej tjejer!

Jag undrar om det har börjat synas på er att ni är gravida?
    Jag är i vecka 14 ( eller 15 beroende på hur man räknar, har aldrig förstått mig på det riktigt!)

Folk i min omgivning har börjat påpeka att min mage blivit rund o stor
    och det gör mig jätte glad :D Men jag är rädd att det kommer försvinna för det
    är väl alldeles för tidigt egentligen? Kanske bara är uppblåsthet. :(

Åh jag önskar att jag kunde gå på UL redan nu!

Innan vecka 13 så har ju inte bebisen kommit upp ur bäckenet  (tror jag det var?..) så innan "kan" man inte få mage pga bebisens storlek... Är du i v.14-15 är kan du definitivt ha fått en "bebismage"
     Innan runt vecka 13 är man är svullen och så, om de inte är att man varit gravid innan då magen kan komma tidigare än vecka 13.
    Jag går in i vecka 14 imorgon och tycker de syns rejält på mig, magen är hård och efter jag ätit blir den stenhård och de går liksom inte dölja på något sätt.. känns inte som den bara är svullen liksom. När den var svullen så kändes den bara uppblåst.. men nu känns de mer som en riktig mage som bara är större Tror inte din kommer bli mindre eftersom du är i den veckan du är, anligast är ju att man är svullen i början som sedan lägger sig för att man sen får en riktig mage... mitt övergick liksom direkt till bebismage från svullen mage..
  • faceprimer
    Monkin skrev 2011-09-08 16:22:57 följande:
    Tack för era svar! Nu blev jag ännu gladare :)

Faceprimer: Väntar du ditt första barn? För jag känner igen mig i det du skrev, kände också att magen var svullen innan, speciellt på kvällarna! Men nu är den synlig hela tiden! :)

Ja det är mitt första, men jag tycker att min mage har blivit riktigt stor ändå, för att vara såhär pass tidigt och just första barnet. . Ja precis, på kvällarna var den jättesvullen, men nu är den stor från morgon till kväll och efter jag ätit blir den ännu större. Men jag tycker bara det är mysigt, längtar tills den växer ännu mer
  • faceprimer
    Quinny skrev 2011-09-08 16:29:05 följande:
    Hej tjejer!

Åååh jag är så lycklig! En jättelivlig liten krabat bodde i min mage, h*n låg inte stilla en sekund! Jag kände precis när jag la mig ner att bebisen började röra på sig, och det fick jag allt bevis på under UL:et  H*n gjorde kullerbyttor, viftade med armar och ben. Trots att man varit med om det förut så är det ju precis lika superhäftigt varje gång! :D Allt såg fint ut med Liten, OCH jag såg hur tydligt som helst vad det är för en liten filur ;) Penis! Hihihi :) Precis som jag anade.

Men.... Nu var ju detta ett UL för att fastställa graviditetens längd, och jag var ju lite längre gången än vad VUL visade för ett par veckor sedan, precis som jag misstänkte.. Vilket innebär att det är försent för KUB den tiden jag har :( Hon kollade tid för imorgon och måndag då det var absolut sista dagen de kunde göra, men det var fullt :( Så sambon fick ingen chans att vara med, det är jag lite ledsen för Men hon bokade in mig för ett RUL i slutet av oktober då jag är i v.21, då får sambon följa med... Men det är ju en evighet dit...

Nåväl, jag är glad att allt såg bra ut iaf. Jag är föresten i v.14, BF 12 mars. Först fick hon ut att jag var i v.13+5, precis som enl mina egna beräkningar. Men sen fick hon fram det till 13+2     
    ÅÅ vad härligt
    Kunde du se vad de var för någon filur?? Häftigt! Har du ingen bild som du kan lägga in i bildtråden, där man ser hur du såg att de va en pojk? Men va kul att allt var bra! Härligt att höra!

förstår att de känns jättelänge till dess, de tänktejag också när jag fick mitt RUL datum, jag kommer vara i vecka 20 på RUL, och det är i slutet av oktober, men nu insåg jag att de är ju inte alls så länge till dess bara lite över en månad Det kommer gå fort!   

• faceprimer
    Quinny skrev 2011-09-08 17:39:55 följande:

Ja det var ingen tvekan om det! När hon skulle mäta lårbenet underifrån såg jag direkt; "en penis" utbrast jag och bm skrattade och sa "jaa det ser så ut, du har rätt!" Fick ingen bild på penisen så tyvär har jag inget bildbevis :P

Ja, det kommer gå fort hoppas jag...men jag tänker mer på man sambo...va inte din sambo heller med på UL? Min är liksom sådär att han kan inte riktigt ta in förens han har sett att det faktiskt bor en liten krabat i magen... :(.. Det säger han själv och det märker man på honom... Han hade sett fram emot det så mkt den 20:e då vi egentligen hade tid för KUB, men nu får han vänta ännu längre :( Jag ville ju ha delat denna glädjen med honom! :/ Att han ska få en son.... Men men, vi får glädjas åt detta och vänta tålmodigt på den 25:e oktober, den som väntar på något gott...
    Monkin skrev 2011-09-08 16:37:10 följande:
    Grattis till din lilla pojke! Vad kul att det gick bra!
    Är lite avundsjuk att du redan fått ett UL, måste känts underbart att få se honom! Oskyldig

Tack snälla! Här får man göra första UL (KUB) i v.12-14, nästa UL runt vecka 20. Borde vara så i alla landsting tycker jag.

Häftigt att dom kunde se så tidigt

Jo min sambo var med på UL, han sa att nu verkligen förstår han att de är på riktigt.. de förstod han innan också men det blir ju såklart mer verkligt när man får se det med egna ögon.
    Förstår att de känns jättetråkigt att ni får vänta, ni kan inte boka in ett privat innan då? Om ni vill se innan RUL?
    Vi har  RUL den 24 oktober    

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)