Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Fisken12 skrev 2011-09-02 19:52:30 följande:

Uppdaterar i denna tråd också. Jag gjorde ett UL idag (11+2 beräknat efter sista mens) och fick se en liten krabat ligga och spratla :D

Vad härligt Skönt att höra!
  • faceprimer

Babybluey, fy vad tråkigt :( jag och sambon har också fått en del gräl sen jag blev gravid, jag är på kanten hela tiden till att bubbla över av ilska, för INGENTING. Men min sambo vet om att jag är såhär nu och han accepterar det, jag säger att det är jättejobbigt för mig att vara såhär arg också och han förstår. Men vi har för den delen haft våra gräl, dock kan vi inte vara ovänner länge, det slutar alltid med att efter några minuter kommer antingen han eller jag krypandes tillbaks och ber om förlåtelse...  Men i vårat fall är det oftast jag som blir förbannad men det är för jag är gravid för sånt här humör har jag inte haft innan.

Hoppas det slutade bra för er igår, så som han reagerar är inte acceptabelt. Hade min sambo gjort sådär vet jag inte vad jag hade gjort, troligtvis blviit så ledsen som du är. Men jag hade inte accepterat det. Känns som ni behöver rensa luften ordentligt och prata ut rejält.
    Men det är så tråkigt när det blir såhär och man mår så dåligt och så tänker man på lilla barnet i magen också och tänker att "detta ska ju vara en lycklig tid..." Som tur är min sambo väldigt förstående somsagt, och jag vet att han aldrig skulle göra något illa mot mig. Men jag förstår att du blir jätteledsen, och förlåt men jag kan inte förstå hur din sambo kan bli förbannad av en sån otroligt löjlig sak?! Jisses, det är ju inte ens något att starta ett gräl av. Hur mycket har inte jag köpt som jag inte ätit upp som är i kylskåpet, och som dessutom hinner gå ut innan jag ens öppnat förpackningen.... men det är ingen anledning att brusa upp så, visst, det är kanske onödigt  men i ditt fall hade du ju ätit av den.
    Tycker bara det är väldigt konstigt att han blev så arg över det, kanske är det något annat han går och är arg för, men så gjore detta så att bägaren rann över liksom? Han kanske redan var arg på något eller hade en jättedålig dag,och sen blev det för mycket så han brast i ilska..?
    Hoppas iallafall att de löser sig och att du inte fick sova på soffan igårkväll.. och att han har bett om ursäkt!
    Kramar Hjärta

• faceprimer

Förövrigt, JÄVLA FINNAR!!!!!!!!!!! ursäkta min irritation men min hy är helt förstörd sen jag blev gravid! Jag har finnar i ansiktet, på brösten....riktiga äckliga jobbiga finnar. jag blir galen!!!! Och det bara ploppar upp nya hela hela tiden. jag som hade fin ny innan jag blev gravid.. Det är de negativa jag kan komma med att vara gravid, denna jäkla dålig hy.....

Ska ner till stan idag och köpa en ny BH också förresten, har 75C innan men den har blivit för liten, Den täcker liksom inte på "sidorna" av brösten och bröstvårtan är knappt så den täcks... hehe. Men ja, jag har inget emot att få lite större hehe

• faceprimer
    Coriander skrev 2011-09-03 13:24:31 följande:
    Sa till honom, att han inte kan vara sur på mig pga lite mat som vi måste kasta bort. Då säger han att det inte var därför han blev sur på mig. Han sa, att han försökte diskuttera med mig om hur vi skulle kunna lägga upp det här med mat, så att vi slipper kasta bort mat i framtiden. Kanske att vi skulle kunna ha någon lapp på kylskåpsdörren där det står allt vi har där inne och sådant som jag absolut inte kan tänka mig äta. Han påstod att jag bara vänt mig bort och velat diskuttera saken med honom. 

Jag var som ett stort frågetecken... och förklarade för honom att jag hade inte alls vänt bort mig, utan försökte äta middag samtidigt som han höll på. Och att jag faktiskt spydde upp allt sen pga att han stressade mig.

Nu har han städat här hemma och sa att han skulle till skogen och plocka lite blåbär och lingon, så vi kan göra något gott ikväll. Han lovade också ta hand om vår hund hela dagen, så jag får slappna av och bara vila.

Han försöker ju gottgöra det som hände igår, helt klart, men mest av allt skulle jag vilja ha en riktig ursäkt för det igår. Jag vet inte... jag är inte den som orkar vara sur länge..utan rätt snart söker jag efter försoning... men men.. åh, jag vet inte.  
    Så skönt att ni har pratat, men jag tycker ändå att han borde be om ursäkt.
    Nu kan jag ju bara sätta mig in i din situation och om det skulle vara jag som upplevde de där så skulle jag definitivt nästan kräva en ursäkt. Jag och sambon är väldigt öppna med vad vi tycker och tänker och just därför blir våra gräl sällan långvariga, vi är riktigt förbannade ett tag, tills någon kanske går ut för att få luft eller går en sväng med hunden, när man sen kommer tillbaka löser vi det alltid. Det är nog isåfall jag som är mest arg, medans sambon ofta vill lösa allting och kommer och pussar och kramar på mig efteråt. 

Men han borde verkligen be om ursäkt, och det lät väldigt konstigt det där med att han avskärmade sig när ni skulle sova.
    Förstår verkligen att de känns jobbigt... :(      Och hoppas ni kan lösa det på något sätt. Det är nog verkligen viktigt att ni pratar ut ordentligt, och inte bara lite grann utan ordentligt så ni förstår varandra och kan undvika sånt här i framtiden. Alla bråkar, men det är ju inte roligt när bråken blir så stora att man känner att man vill åka ifrån varandra eller t.o.m separera.

Kram 
  • faceprimer

Har inhandlat nya BH:ar nu, 80C har jag numera! vad förvånad jag blev att jag behövde sån stor storlek. Innan var jag en 75C (max). Men nu är 80C perfekt och täcker ordentligt och bra.

• faceprimer
    Wielkip skrev 2011-09-03 20:47:30 följande:
    endel har säkert barn sen innan ja.
    Alla säger ju att det syns tidigare om man är smal, och jag är smalare än vissa men inte fan syns det tidigare på mig ändå :(
    haha,jag är fan bitter alltså.

Min släkting som var väldigt smal fick sin kula runt v.17 där nångång.. Det är inte alls ovanligt. Man får ju mage olika snabbt.
  • faceprimer
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-04 09:45:18 följande:
    Igår kände jag bebisen för första gången! Ingen spark, inget sprattel, ingen buff...men precis likadant som när jag kände H första gången. Stod stilla på ICA och väntade på P när vi storhandlade och helt plötsligt "vänder" sig hela tjejmagen ut och in...som när man åker berg-och-dal-bana!  Enligt BM så är det bebisen som gör en helvolt i magen
    Ååå häftigt!
    Jag längtar så mycket tills jag få känna bebisen första gången, vilken känsla  
  • faceprimer
    LadyA01 skrev 2011-09-04 11:54:42 följande:
    Håller på att bli knäpp på denna huvudvärk! Har gått med sprängandes huvudvärk och ont i rygg o nacke sen i fredags. Massage hjälper för sekunden, men inte längre. Galet spänd, allt jag gör ger mig bara ännu mer huvuddunk, och panodil hjälper inte ett smack. Mailade min naprapat för att se om han kan tänka sig att knäcka till mig. Men så slog det mig att jag har haft en ihållande, sprängandes huvudvärk två dagar före alla tre missfallen också, vilket såklart gör mig skitskraj. Håll tummarna för att jag inte börjar blöda snart... :S såg bebis i v 9+3 och allt såg bra ut, är nu i v 12+2.

jag har ockås haft sprängande huvudvärk och de har inte hjälpt med någonting... Så jag tror inte de behöver vara ett tecken på misfall. Visserligen hade jag mycket ont i huvudet innan jag var gravid också men nu är de värre när de väl kommer... Känner hur stel jag är i nacken också... Borde nog börja gå på massage regelbundet känner jag.
  • faceprimer
    Coriander skrev 2011-09-04 16:58:44 följande:
    En fråga till alla er som mått illa under första trimestern och som nu gått över till andra trimestern:
    Hur mår ni? Har en illamående försvunnit?

Själv mår jag faktiskt värre nu än under första trimestern. Jag spyr upp varje dag, kan inte ens dricka vatten något mer! Med andra ord går jag både törstig och hungrig om dagarna, eftersom allt - precis allt - kommer upp när jag äter eller dricker.

Jag har inga fler halmstrån att greppa efter.... hade så levt på hoppet att illamåendet skulle gå över när jag gick över till 2/3 av graviditeten.... men tvärtom har det blivit - jag mår absolut 100% värre nu än tidigare. Och jag har börjat önska att denna graviditet aldrig ens existerat. Jag kommer definitivt inte orka med detta 6 månader till. Illamåendet påverkar min psykiska välmående till den graden, att jag på riktigt känner hur jag faller ner i mörkret. Kan liksom inte se något ljust med detta alls. 

Snälla, ge mig råd vad jag ska göra nu...
    Att gå till en läkare är inte något alternativ: i fredags ringde jag nämligen och fick till svar, att på vårdcentralen har man för tillfället 26 dagars kö till att få se en läkare. De bedömde inte min situation som seriös eller livshotande, utan för det mesta nästan skrattade bort det som "ja ja, du är ju gravid".

Samma sak hände mig på apoteket. Jag gick dit för att hämta receptfria mediciner mot illamående och halsbränna och tanten vägrade sälja något av dessa till mig, eftersom jag är gravid och det skulle gå över!!

Varför har man som gravid inte längre rätt till vård eller får köpa receptfritt vad man vill? Hela graviditeten verkar ju göra mig till någon "icke-människa" och inte tas seriöst inom vården.

Jag är mer än trött på detta nu  
    Du måste höra av dig till akuten isåfall om du inte kan få hjälp på annat sätt, det är ju jätteviktigt att du får i dig vätska. Precis som när man är sjuk i övrigt, maten kan man isåfall skippa men VÄTSKA! Det är ju superviktigt. Har ockås hört om en som fick ligga med dropp så det är jätteviktigt att du får vätska i kroppen.
    Men ang. illamående, jag mår också sämre (ibland iallafall) än vad jag gjorde innan, kan må jätteilla ibland och de gjorde jag inte på samma sätt innan.
    Men de kommer och går, mår inte alls illa varje dag tack och lov. Lider med dig som har det såhär.
    Men nöj dig inte med att inte få vård!! Ring till sjukvårdsupplysningen och säg precis som det är, dom måste ta dig på allvar. Du har ju faktiskt inte bara dig själv att tänka på utan bebisen måste ju också i sig näring.

Ang. att det påverkar din psykiska hälsa är inte ett dugg konstigt, när du inte äter och får i dig det du behöver så blir du ju orkelös, och att må dåligt tär på kroppen och främst psyket. Fråga mig som vet, jag har varit mycket sjuk och är det något det tär på så är det psyket. Fysisk så vet man att kroppen klarar sig, även att man mår skit. Men psyket, att må dåligt, att inte kunna göra något åt det, det är otroligt jobbigt. Nu syftar jag inte på graviditet utan jag har varit mycket fysisk sjuk i mitt liv av diverse sjukdomar så jag kan föreställa mig hur du känner dig. Så det klandrar jag dig inte alls för. Men försök försök försök tänka att det kommer något gott ur detta, när bebisen är född kommer det vara värt det. Jag tror inte du önskar att denna graviditet inte ägt rum egentligen utan att du bara är så trött på att må dåligt. Sen kan man ju inte veta i förväg hur man kommer må, vissa har ju en toppen graviditet, till att sedan bli gravida igen och må raka motsatsen, så det är ju såå olika. Men det är trist att man ska gå till en sån gräns att man mår så pass dåligt så man spyr allt man äter. :(   och när det väl går så långt, då ska man åtminstone få vården man behöver!
     Så stå på dig!! RIng sjukvårdsupplysningen.
    Och att dom på apoteket inte hjälpte dig, fy vad oproffisionellt!
    Hoppas du blir bättre snart! Lider med dig!
    Kram Hjärta    
  • faceprimer

Har ultraljud imrogon, jag är så nervös och jag blir tårögd av bara tanken av att få se vår lilla skatt.
    Jag är bara så nervös att allt inte är som det ska.... men jag håller mina tummar och tår att allt är som det ska, att den lilla har växt som den ska också. Även att jag hört hjärtljuden så är jag inte helt säker.

Förövrigt, efter jag har ätit blir min mage stenhård, min kompis kände på min mage förut och sa "det känns verkligen som en gravidmage!"    Känns så mysigt. 

Sen kan jag uppleva som hugg ibland, det liksom hugger till rejält i magen och i (ursäkta) ändtarmen... som när man är typ riktigt hård i magen och man kan få som hugg där bak.. så känns det både i magen och där bak.... konstigt.   

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)