Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Uppdaterar i denna tråd också. Jag gjorde ett UL idag (11+2 beräknat efter sista mens) och fick se en liten krabat ligga och spratla :D
Vad härligt Skönt att höra!
Babybluey, fy vad tråkigt :( jag och sambon har också fått en del gräl sen jag blev gravid, jag är på kanten hela tiden till att bubbla över av ilska, för INGENTING. Men min sambo vet om att jag är såhär nu och han accepterar det, jag säger att det är jättejobbigt för mig att vara såhär arg också och han förstår. Men vi har för den delen haft våra gräl, dock kan vi inte vara ovänner länge, det slutar alltid med att efter några minuter kommer antingen han eller jag krypandes tillbaks och ber om förlåtelse... Men i vårat fall är det oftast jag som blir förbannad men det är för jag är gravid för sånt här humör har jag inte haft innan.
Hoppas det slutade bra för er igår, så som han reagerar är inte acceptabelt. Hade min sambo gjort sådär vet jag inte vad jag hade gjort, troligtvis blviit så ledsen som du är. Men jag hade inte accepterat det. Känns som ni behöver rensa luften ordentligt och prata ut rejält.
Men det är så tråkigt när det blir såhär och man mår så dåligt och så tänker man på lilla barnet i magen också och tänker att "detta ska ju vara en lycklig tid..." Som tur är min sambo väldigt förstående somsagt, och jag vet att han aldrig skulle göra något illa mot mig. Men jag förstår att du blir jätteledsen, och förlåt men jag kan inte förstå hur din sambo kan bli förbannad av en sån otroligt löjlig sak?! Jisses, det är ju inte ens något att starta ett gräl av. Hur mycket har inte jag köpt som jag inte ätit upp som är i kylskåpet, och som dessutom hinner gå ut innan jag ens öppnat förpackningen.... men det är ingen anledning att brusa upp så, visst, det är kanske onödigt men i ditt fall hade du ju ätit av den.
Tycker bara det är väldigt konstigt att han blev så arg över det, kanske är det något annat han går och är arg för, men så gjore detta så att bägaren rann över liksom? Han kanske redan var arg på något eller hade en jättedålig dag,och sen blev det för mycket så han brast i ilska..?
Hoppas iallafall att de löser sig och att du inte fick sova på soffan igårkväll.. och att han har bett om ursäkt!
Kramar
Förövrigt, JÄVLA FINNAR!!!!!!!!!!! ursäkta min irritation men min hy är helt förstörd sen jag blev gravid! Jag har finnar i ansiktet, på brösten....riktiga äckliga jobbiga finnar. jag blir galen!!!! Och det bara ploppar upp nya hela hela tiden. jag som hade fin ny innan jag blev gravid.. Det är de negativa jag kan komma med att vara gravid, denna jäkla dålig hy.....
Ska ner till stan idag och köpa en ny BH också förresten, har 75C innan men den har blivit för liten, Den täcker liksom inte på "sidorna" av brösten och bröstvårtan är knappt så den täcks... hehe. Men ja, jag har inget emot att få lite större hehe
Har inhandlat nya BH:ar nu, 80C har jag numera! vad förvånad jag blev att jag behövde sån stor storlek. Innan var jag en 75C (max). Men nu är 80C perfekt och täcker ordentligt och bra.
Har ultraljud imrogon, jag är så nervös och jag blir tårögd av bara tanken av att få se vår lilla skatt.
Jag är bara så nervös att allt inte är som det ska.... men jag håller mina tummar och tår att allt är som det ska, att den lilla har växt som den ska också. Även att jag hört hjärtljuden så är jag inte helt säker.
Förövrigt, efter jag har ätit blir min mage stenhård, min kompis kände på min mage förut och sa "det känns verkligen som en gravidmage!" Känns så mysigt.
Sen kan jag uppleva som hugg ibland, det liksom hugger till rejält i magen och i (ursäkta) ändtarmen... som när man är typ riktigt hård i magen och man kan få som hugg där bak.. så känns det både i magen och där bak.... konstigt.