Inlägg från: Wielkip |Visa alla inlägg
  • Wielkip

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Oj, hade min sambo sagt nått sånt (är så himla glad att det aldrig skulle ske, på 3,5 år har vi haft två 'bråk', gnabb på fyllan typ) hade han åkt ut med huvudet före! Fy vad respektlöst att säga till ens gravida tjej :(

• Wielkip

Åka:
    - Vagn, Emmaljunga nitro city
    - Skötväska
    - Filt
    - ÅKpåse
    - Bärsele/sjal

Sova:
    - Spjälsäng
    - Spjälskydd
    - Madrass
    - Bäddmadrass
    - Täcke & kudde
    - Lakan
    - Plastad froté
    - Sängkläder
    - Andningslarm
    - Mobil
    - Sovpåse
    - Babynest

Sköta:
    - Nappar
    - Skötbord
    - Skötbädd
    - Blöjor
    - Blöjhink
    - Tvättlappar euroshopper
    - Massa småhanddukar
    - Bephanten
    - Snorsug
    - Febertermometer
    - Alvedonsuppar

Bada:
    - Tvättsvamp
    - Babyolja
    - Badhanddukar
    - Badrock
    - Badhjälp/ställning

Mata:
    - Mjölkersättning
    - Nappar
    - Nappflaskor
    - Nappflaske-diskborste
    - Bröstpump

Kläder 50, 56 & 62:
    - Byrå
    - Bodys
    - Byxor
    - Tjocktröjor
    - Pyjamas
    - Mössor
    - Overall
    - Tossor
    - Vantar
    - Napphållare

Underhålla:
    - Babysitter
    - Gosedjur
    - Babysitter
    -

Fanny:
    - Apotekets nät-bh
    - Amnings-BH
    - Bindor
    - Amnings-napp
    - Amnings-kupor
    - Bellybandit

Väntar en flicka med BF: 8 mars 2012 Http://Minifohlinis.blogg.se
  • Wielkip

produkter som salvor, schampoon osv har jag blivit tillsagd att vänta med att köpa tills det behövs, bebin kanske inte får röd stjärt och föds flintis etc. och att det är inget man behöver akut, schampoot kan vänta en dag eller två om det nu behövs :)

• Wielkip
    k girl skrev 2011-10-28 13:14:12 följande:
    Jag tycker att det är alldeles för omfattande listor. Jag menar, varför skulle man behöva båda mjölkersättning och bröstpump? Ok att man köper hem en liten tetra för säkerhets skull - pulver är svindyrt och går dessutom ut rätt fort - men om man vill amma och amningen fungerar finns det inte behov av varken bröstpump eller ersättning. Amningsnapp har jag t ex aldrig använt. Sen finns det väl ingen anledning att skaffa babynest om man inte har tänkt samsova och har tänkt använda en fullt utrustad spjälsäng?

Alvedon får man ge först vid 3 månader.

Jag menar absolut inte detta som kritik Wielkip, mest bara råd i all välmening. Vi köpte på oss en massa också och hälften blev aldrig använt. Det är lätt att förköpa sig och det kan vara lika bra att vänta med somligt tills dess att behovet uppstår.       
    just mjölkersättning kommer vi köpa eftersom det aldrig finns någon garanti för att amningen fungerar, speciellt inte i början.
    Och mat behöver ju bebisen oavsett om jag får mjölkstockning kl.3 på natten och det verkligen inte GÅR att amma, bröstpump kommer vi däremot att vänta med tills efter den är född tror jag.
  • Wielkip

och bröstpump kommer vi köpa ifall allt funkar, för att sambon ska kunna mata, och för att kunna få gå ut och ta en öl eller två med vänner, vägrar behöva ha bebin fastklistrad på tutten första året, killen ska ju också få vara med och dela på ansvaret och matning :)

• Wielkip
    Carla82 skrev 2011-10-28 16:50:34 följande:
    Vad jobbigt det där med lukter är. Duschade hunden i morse och har tvättat händerna 100 gånger efter det, torkat golvet, diskat och duschat och tycker ändå jag fortfarande luktar blöt hund. Kan det vara möjligt? Blä!
    haha, jag gick omkring och tyckte att hela lägenheten  luktade blöt-kattmat, duvet såndär vidrig i burk, geleklumpar typ?
    Vi har katter men dom får bara torrfoder, så det var pure inbillning!
  • Wielkip

Idag släpper jag på spärrarna, lussebullar, juleskum, julmust, clementiner och pepparkakedoftljus!
    Firar jul ända tills bebin ploppar ut fr.o.m NU!

• Wielkip

Jag funderar på att boka ett extra könsul...
    Bebisen låg med benen brett isär, barnmorskan sa att det verkade va en tjej och vi såg tre streck, men man har ju hört om folk som fått ett kön konstaterar men ut kom ett annat...

• Wielkip

'jag tycker det ser ut som en liten flicka' var hennes exakta ord, och så frös hon bilden o visade strecken.

Vet faktiskt inte vart det skulle va, kom o tänka på det igårkväll bara, det brukar väll vara efter v26 man kan kolla så har en månad på mg att kolla upp kliniker :)

• Wielkip

Jag känner sparkar myyycket tydligare när jag ligger på rygg!
    De senaste 4-5 dagarna har jag känt även när jag står o går omkring, men har känt luggande i typ 7 veckor.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)