Inlägg från: Wielkip |Visa alla inlägg
  • Wielkip

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Hur kan man avgöra om man får en samandragning eller om man bara känner livmodern?
    Min är iallafall alltid hård, känner den supertydligt när jag ligger ner.

• Wielkip
    Lyckobebisen skrev 2011-10-24 23:44:18 följande:
    Va roligt! Vi  är nästan överrens om Sid. Jag kommer slåss för det namnet iaf C tycker det är jättefint, men hon är nog inte riktigt lika inne på det som jag..
    Sid är ju det enda rätta en kille kan heta!Förvånad
    Väntar en flicka med BF: 8 mars 2012 Http://Minifohlinis.blogg.se
  • Wielkip
    Lyckobebisen skrev 2011-10-24 23:49:17 följande:
    Jag vet, det är så förbaskat coolt! Men hon blir mer och mer "kär" i det tror jag.. (tur för henne liksom)
    det är liksom en perfekt mix mellan fint och coolt.
    Hade jag fått en son för 1 år sen hade stackarn hetat Texas....himla tur att jag stod ut med spiralen ett par extra månader!
  • Wielkip
    k girl skrev 2011-10-25 10:25:19 följande:
    Jag tycker att det känns. En muskel är ju hård om du spänner den, till exempel, men om du får ett sendrag eller kramp så känner du ju att muskeln drar ihop sig ofrivilligt. Om jag tittar på min mage under en sammandragning så blir de alldeles spetsig.
    då är det iallafall inte samandragningar jag hade/har.
    Har sån himla molvärk i både magen och ryggen, måste knapra alvedon för att orka sitta upp typ.
    Mår illa osv. men det känns något bättre idag, bebisen hoppar omkring och masserar mig inifrån, haha!
  • Wielkip
    Stinis83 skrev 2011-10-25 10:37:11 följande:
    Wielkip, jag tror det är en större tillväxtfas för bebisen just nu, så det är nog växtvärk :) Jag har sammandragningar också, och igår gjorde de dessutom ont. Det känns typ som om magen drar ihop sig och blod- och syretillförseln dras in för hela kroppen. När det sen släpper är det som vanligt igen. Men jag vet inte riktigt om det är normalt eller om jag har kraftiga sammandragningar. Jag ska till bm idag så får vi se vad hon säger :)
    Förmodligen så växer den ja...kanske kan jag få en mage som ni andra tillslut ändå!  :')
  • Wielkip

Jag jobbar timmar extra (kan jobba 32 h v om jag vill) sen en månad.
    'löpande band' uppgifter på ett tvätteri, mangla, vika, sortera, står upp 100% av tiden.
    Kan man få havandeskapspenning för det eller måste man va fast anställd?

• Wielkip

Grejen är ju den att jag inte ens kommer hinna jobba ihop en fp eftersom jag jobbat där i ett halvår två veckor efte bf, kommer få lägstanivån.

Hur räknas hp ut?

• Wielkip

V22 imorgon och har inte gått upp något alls enligt hemmavågen, förmodligen visar bm's ett par hundra gram plus eftersom deras våg är bättre.

• Wielkip

Sitter på spårvagnen hem efter att ha spenderat över 3000:- på bebiskläder :)
    Roligt att sambon var den som sprang omkring o plockade rosa och prinsessklänningar, haha så söt och uppe i varv var han.

Lägger upp bilder när jag kommer hem :)

• Wielkip
    Shirin85 skrev 2011-10-27 20:17:05 följande:
    Jag är sugen på clementiner mesta delen av dagen, idag åt jag två till frukost, en på jobblunchen, en efter träningen och ska äta en nuOskyldig Varm kakao är jag också väldigt sugen på och har gjort det till en "vana", men clementiner är en större craving.
    I morgon åker jag på en weekend till London så jag hoppas att jag hittar fina unika bebiskläder och övriga prylar där..inte för att jag känner för att gå runt hela dagarna i en storstad men jag har en känsla av att kidsen inte kommer vara så pigga på det heller så det blir nog mycket vila och att gå runt på London zoo, barnvänliga museum, akvarium och lekplatser. 
    clementiner är min stora craving också, så jääääkla gott!
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)