• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Kalksten skrev 2011-09-03 08:52:13 följande:
    Chetti: Jag har hört att det kan visa mindre streck efter en tid in i graviditeten för att hormonet minskar. Du ska nog intre vara orolig.
    Tack!

Ska försöka att inte tänka på det hela tiden men det är svårt. På tisdag ska jag som sagt till MVC och då får jag ju särkrare svar. Hatar denna oro, gråter av oro.

Ska umgås med barnen idag och tänka på dem istället! De är ju trots allt här hos mig Glad
    blääääääääääää
  • Chetti
    Coriander skrev 2011-09-03 13:24:31 följande:
    Sa till honom, att han inte kan vara sur på mig pga lite mat som vi måste kasta bort. Då säger han att det inte var därför han blev sur på mig. Han sa, att han försökte diskuttera med mig om hur vi skulle kunna lägga upp det här med mat, så att vi slipper kasta bort mat i framtiden. Kanske att vi skulle kunna ha någon lapp på kylskåpsdörren där det står allt vi har där inne och sådant som jag absolut inte kan tänka mig äta. Han påstod att jag bara vänt mig bort och velat diskuttera saken med honom. 

Jag var som ett stort frågetecken... och förklarade för honom att jag hade inte alls vänt bort mig, utan försökte äta middag samtidigt som han höll på. Och att jag faktiskt spydde upp allt sen pga att han stressade mig.

Nu har han städat här hemma och sa att han skulle till skogen och plocka lite blåbär och lingon, så vi kan göra något gott ikväll. Han lovade också ta hand om vår hund hela dagen, så jag får slappna av och bara vila.

Han försöker ju gottgöra det som hände igår, helt klart, men mest av allt skulle jag vilja ha en riktig ursäkt för det igår. Jag vet inte... jag är inte den som orkar vara sur länge..utan rätt snart söker jag efter försoning... men men.. åh, jag vet inte.  
    Skönt att läsa Skrattande

Jag och min man brukar bli sådär, sura men bråkar inte direkt. Kan gå dagar innan vi pratar (jobbigt) men aldrig att vi tänker tanken att separera. Oftast ger någon av oss upp och så börjar vi prata/skämta med varandra. Men det händer sällan. Vi bråkar i princip aldrig, tjafsar lite ibland men inte mer. Vi blir oftast sura över småsaker.

ha en fortsatt härlig helg nu med gubben och magen
    blääääääääääää
  • Chetti

Jag vill bara tacka alla underbara människor härinne som tagit sig tid för att förklara och lugna ner mitt stackars oroliga hjärta.

Jag har haft en härlig dag med mina barn, vi har varit på bio och ätit på Mcdonalds.

Jag tycker jag haft lite växtvärk idag, och så somnade jag typ 10ggr på bion Skrattande
    Dessutom så är min hy finnig och fet vilket den annars inte är.
    Mitt illamående är mycket mildare, lite smått illa efter jag ätit och på natten.

Men mina böst ömmar inte alls längre?!

Jag är ju i vecka 10+3 enligt sista mens och 10+0 enligt mitt tidiga UL så det kan ju vara så att HCG:n ändrat sig och börjat lägga sig. Jag ska på inskrivning på tisdag så då tar det väl HCG test och sådant eller?

Tack kära gravida cybervänner! Jag är gravid tills motsatsen (Gud förbjude) skulle visa sig

blääääääääääää
  • Chetti
    Quinny skrev 2011-09-03 17:30:23 följande:
    Det lät som en mysig dag, bio med barna... Jag  tror inte du behöver oroa dig, som många säger har även jag hört att Hcg:n sjunker i takt med att graviditeten fortskrider och har passerat en viss vecka... Men jag förstår din oro, jag är likadan denna gång. Är du som jag, att du är mer orolig för varje graviditet? Jag kan inte minnas att jag oroade mig någonting med första, men med andra, tredje o nu fjärde graviditeten är jag än mer orolig över att något gått/går snett! :/ Vi får peppa varandra och tänka i dom tankebanorna du gör - vi ÄR ju faktiskt gravida tills (om) motsatsen skulle visa sig, men det får vi verkligen hoppas den inte gör.

Jag var faktiskt inte så orolig ned varken 1:an eller 2:an men nu är det tiotals ggr värre. Jag är orolig hela tiden typ, det första jag tänker på när jag vaknar och det sista när jag lägger mig...

Beror säkerligen på åldern och att man är mer medveten om riskerna nu

Hoppas oron lägger sig efter RUL och barnet börja buffa därinne
    blääääääääääää
  • Chetti
    Stinis83 skrev 2011-09-03 18:16:25 följande:
    Chetti, vad skönt att du kunnat slappna av och ha en bra dag med barnen :) Jag vet inte om de tar hcg på inskrivningen, men prata med din bm om din oro så kan hon kanske lugna dig på nåt sätt. Jag sa det till min bm när jag inbillade mig att jag var skengravid i vecka 12, då fick jag lyssna på hjärtljuden :) Men däremot är det inte säkert att de kan hitta hjärtljuden så tidigt, så är du orolig kanske det inte är det bästa att göra.

Men nog är du gravid alltid :) Jag håller med dig, det har blivit en riktigt skön kompisstämning härinne i tråden och man får alltid stöd och peppning :)
    Jo, jag ska prata med BM om min oro och se om jag kan få göra KUB i alla fall.

Tack
    blääääääääääää
  • Chetti
    Coriander skrev 2011-09-04 18:13:56 följande:
    Sedan i fredags har det tagit vändning för det värre. Tidigare i veckan var jag fortfarande glad för att det kändes som att illamåendet skulle vara på väg att avta helt. Men nope. På fredag spydde jag upp middagen och igår låg jag i sängen och mådde illa precis hela dagen.. och spydde upp allt. Idag har illamåendet fortsatt med samma intensitet. Mår illa om jag inte äter... och mår illa om jag äter. Kan inte röra mig. för då mår jag illa och måste spy. Med andra ord har jag spenderat hela min helg i mina pyjamas, liggandes i sängen för det mesta... och spyende när jag går upp. 
    Kan det vara magsjuka?

Magsjuka går runt nu hör hos oss, sonen drabbades förra veckan.

Får du inte i dig vätska bör du söka akuttid hos VC. Det är allvarligt att inte få i sig vätska.
    blääääääääääää
  • Chetti

Jag har faktiskt mått oförskämt bra de senaste dagarna. Illamåendet är väldigt väldigt milt. Kan må lite smått illa nattettid och på morgonen. Svårt att få i mig frukost men jag tvingar i mig det.

Trött är jag och somnar ofta och tidigt på kvällen i soffan franför tv:n.

Men annars mår jag jättebra. Idag lyckades jag städa hela lägenheten men har lite ont i svanken nu.

Ibland känns det som min bebis vänder sig också men den är ju bara 3cm lång, kan det verkligen vara den jag känner??

Fler som mår bra nu när det gått 10 veckor+ in i graviditeten?

blääääääääääää
  • Chetti
    camamill skrev 2011-09-05 07:05:33 följande:
    Såg att du skrev i en annan tråd attd u också bor i södra sthlm, va det norsborg du bor i?
    När har du BF?
    Yes, Norsborg. 5 minuter typ från hallunda centrum. Skrattande
    blääääääääääää
  • Chetti
    camamill skrev 2011-09-05 07:05:33 följande:
    Såg att du skrev i en annan tråd attd u också bor i södra sthlm, va det norsborg du bor i?
    När har du BF?
    Glömde andra frågan.

Jag har Bf 28/3 enligt sista mens. Men enligt mitt tidiga UL så har jag BF 31/3. Får se vad RUL säger Flört

Vart bodde du och när hade du BF?
    blääääääääääää
  • Chetti
    Stinis83 skrev 2011-09-05 13:00:13 följande:
    Tack tjejer! Jag är så rädd och nervös så jag finner inga ord...
    Jag blir så ledsen av att läsa dina inlägg! Gråter

Man kan ju inte bara prata om att lämna någon efter ett bråk. Han borde be dig om ursäkt och vara glad om du förlåter honom.

Jag hoppas det går bra och att ni löser era problem på ett bra sätt! Styrkekram
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)