Inlägg från: Wielkip |Visa alla inlägg
  • Wielkip

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Har alltid varit skeptisk till hemmadopplers, men ger mig nu när så många här har köpt och fått höra sin lille bebis, tar en sväng till teknikmagasinet när lönen kommer och köper en :)
    Är nästan i v.18 då, så då borde jag ju lätt höra hjärtat va?

• Wielkip

Jag var inte alls orolig fram tills nu när jag såg att ännu en stackare fått MA :(
    Trodde vi alla var Out of the woods by now.. Vilken vecka trodde du att du var i frukostflinga?
    Jag såg ju min bebis i 12+1 och då levde den!

• Wielkip
    Frukostflingan skrev 2011-09-18 14:30:13 följande:
    Wielkip: jag trodde jag var i 12+1. För 4 veckor sedan typ såg man hjärtat. Tror det är lugnt för er del. Läkaren sa att missfall är ovanliga om hjärtat kommit igång.
    Så himla hemskt verkligen :( Vet inte vad jag skulle ta mig till om det hände mig, beklagar supermycket!
    Jo man blir ju tillsagd av alla (förutom på fl) att det typ inte finns någon risk för mf/ma om man sett hjärtat, men när man snurrar runt här inne verkar det ju inte alls ovanligt, tyvärr :(

Usch...just MA oroar mig jättemycket, blöder man så är man ju ändå beredd på att det kan gå åt skogen liksom..
    BF: 6 mars 2012 Http://Troublewhore.blogg.se
  • Wielkip
    Ponja skrev 2011-09-18 18:05:49 följande:
    Allvarligt? Man ska alltså ligga och föda ut sin döda bebis?
    Nej fy det var nog det hemskaste jag hört. Jag har ju hört att det kan gå så ibland, men det har jag fått för mig är endast om man är i v 30 och uppåt. När är "gränsen" för skrapning och när man istället måste föda?
    Det kan ju bara inte finnas något som skulle kunna vara värre än att uppleva det. Ligga där och... Nej fy, jag skulle kunna offra allt jag äger och har för att ingen skulle få uppleva det.
    Är det de du har fått uppleva luscious? Gråter

Man kan inte få göra kejsarsnitt i så fall? Jag tror verkligen att jag aldrig skulle klara av det.
    om det inte är MA så bebisen dött några veckor tidigare så får man föda från vecka 15-16 tror jag? men är inte säker, läst det på en del sidor bara.
  • Wielkip

Idag fivk jag bevisat att jag bara har en bakåtlutande livmoder, vaknade med vääärldens bula på magen, stenhård och nästan ända upp till naveln, den försvann när jag gått på toa så urinblåsan tryckte fram den, haha. Första gången ddt hänt, kul att äntligen få se och känna hur stor den är där inne :) lägger upp bild i bildtråden straxt!

• Wielkip
    Ponja skrev 2011-09-19 12:14:37 följande:
    Så är det för mig VARJE morgon, betyder det att jag också har en bakåtlutad livmoder då? :)
    Nej alltså, jag har ju ingen mage och kan inte känna livmodern, men idag när jag vaknade jättekissenödig så kom den fram eftersom urinblåsan tryckte fram den, bara för att den är stor på morgonen behöver inte betyda att den lutar bakåt, men om man kan känna den enbart när man är kissenödig antar jag att det är så :)
  • Wielkip
    Daysis skrev 2011-09-19 13:53:02 följande:
    Jag har bakåtlutande livmoder och har ingen mage alls, varken på morgonen eller någon annan tid på dygnet. Kan absolut varken känna eller se något ännu och jag är nu i v 16.. Hur livmodern sitter får man ofta veta längre fram i graviditeten, antingen blir man upplyst om det eller oxå får man någon typ av komplikationer. Jag har haft problem med njurarna eftersom livmodern tryckt för mycket på dem..

Men vad jag har förstått är det absolut vanligaste att man har ganska rak livmoder, alltså varken framåt- eller bakåtlutande. Det är det "normala" så att säga.
    Jag har aldrig känt livmodern heller, frågade min BM när jag var där senast för nån månad sen, och sa att så många här inne sagt sig känna kanten osv. men hon lugnade mig med att säga att det är mer regel än undantag att INTE känna kanten.
    men imorse, första gånen NÅGONSIN, så stack livmodern upp från djupet, kolla bildtråden, det var inte lite heller!
    Man är ju lika kissnödig varje morgon i princip, så därför jag blev så himla chockad/faschinerad av att den var så HIMLA stor idag :D
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)