Daysis skrev 2011-09-19 13:53:02 följande:
Jag har bakåtlutande livmoder och har ingen mage alls, varken på morgonen eller någon annan tid på dygnet. Kan absolut varken känna eller se något ännu och jag är nu i v 16.. Hur livmodern sitter får man ofta veta längre fram i graviditeten, antingen blir man upplyst om det eller oxå får man någon typ av komplikationer. Jag har haft problem med njurarna eftersom livmodern tryckt för mycket på dem..
Men vad jag har förstått är det absolut vanligaste att man har ganska rak livmoder, alltså varken framåt- eller bakåtlutande. Det är det "normala" så att säga.
Jag har aldrig känt livmodern heller, frågade min BM när jag var där senast för nån månad sen, och sa att så många här inne sagt sig känna kanten osv. men hon lugnade mig med att säga att det är mer regel än undantag att INTE känna kanten.
men imorse, första gånen NÅGONSIN, så stack livmodern upp från djupet, kolla bildtråden, det var inte lite heller!
Man är ju lika kissnödig varje morgon i princip, så därför jag blev så himla chockad/faschinerad av att den var så HIMLA stor idag :D