Inlägg från: micksaan |Visa alla inlägg
  • micksaan

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Nikis skrev 2011-12-13 21:46:02 följande:
    morgonrock, och amningslinne, amnings bh hade jag inte med mig, heller inte salvor till brösten och sådär. Tror inte heller jag hade med mig någon tidning eller matlådor till sambon.

Jag tror att om man tänker lite så kommer man nog ihåg det mesta och känner efter det man vill ha själv.  
    Nä amningslinnen behöver du ju inte ha om du inte önskar. Men då behöver man ju istället ha med sig andra tröjor/linnen vilket jag inte hade, så det var inget sådär utöver nödvändig packning. Amningsbehå likaså, hade inte med mig några vanliga.  

Matlådor hade vi faktiskt inte med, men denna gång kanske. Var ganska dyrt att köpa mat i kiosken på sjukhuset. Sen så kan det ju vara godare och mer mättande med egen mat. Ska iaf se till så det finns matlådor i frysen när det väl är dags.

Man måste helt enkelt tänka till och känna efter vad man kan tänkas behöva ha med sig. Gick igenom massor av tips och listor före vi packade vår BB väska och uteslöt massor av "onödiga" prylar. Ska man ha med sig allt så blir det stora packningar. Haha. 
  • micksaan
    Junie skrev 2011-12-13 22:10:26 följande:
    Såhär då typ?

Till bebisen

3 Bodys Ute-overall 3 byxor 3 par strumpor 2 mössor, bomull, hjälm-modell 1 vindtät mössa sovpåse filt Strumpor till bebisens händer (så den inte river sig)

Till mamma

Gravid-mys-byxor, tre par Sköna stora tröjor att ha över amningslinnen, gärna med dragkedja eller koftor Strumpor Trosor (stora) amnings bh - nån kupa större än nu amningslinne- STORT Morgonrock Kofta Tofflor Schampo + balsam Borste Deo Tvål Tandkräm Lypsyl Hårsnoddar/hårband Rengöringsservetter (ansikte, sminkborttagning) Tandborste Eget toapapper (mjukt!) Bröstpump Nattbindor Amningsinlägg + värmande inlägg Bröstsalva tidningar Egen kudde Körkort

Till pappa

Strumpor Tofflor Körkort deo Tandborste Kalsonger T shirts Mysbyxor Grejer till rakning

Övrigt

Mynt till parkeringen och kaffeautomaten Mobiler + laddare Dator + laddare Kamera + minneskort + laddare Godis, coca cola, matlådor, vatten, dextrosol och energidryck till maken Kontanter Eventuella papper?? Blodgrupperingspappret??

Fast bröstpump behöver du nog inte ha med dig. Skulle det mot förmodan behövas så finns det att låna.
  • micksaan

Jag vill nog stanna en natt i alla fall, beroende på vilken tid på dygnet bebisen föds och beroende om allt gått bra. Sist ville de ha mig 3 nätter då jag hade havandeskapsförgiftning och de ville hålla koll på mitt blodtryck samt att de ville hålla koll på dotterns temp så hon inte fick någon infektion eftersom jag hade gbs i urinen. Jag ville dock hem tidigare så jag stannade bara två nätter.

• micksaan

Vi har inte bestämt ännu vars Saga ska vara men mest troligt med mina gudbarn och deras föräldrar. Har annars ett par vänner med dotter i samma ålder som sagt att de ställer upp. Beror ju lite på när det startar osv. Dagis finns ju tillgängligt dagtid och där kommer hon måsta vara oavsett om det blir gudbarnen eller kompisarna, för de jobbar ju.   

• micksaan

Nog kan väl hinnan brista utan att vattnet kommer ut men det är ju bara om bebisen ligger fixerad med huvudet som propp. Och det tror jag inte är så stor risk för det, helst inte nu då bebisen fortfarande är mycket liten.

• micksaan
    Stinis83 skrev 2011-12-14 16:25:14 följande:
    Så sant Sunshined :) Men jag tror att när hinnan väl brister så tar man inte fel på knäppet, det var verkligen jättehögt. Iaf när de tog hål på hinnorna på mig :)
    När de tog hål på mina hördes ingenting. Så är nog olika där.
  • micksaan

Jag har älskat alla åldrar sen dottern kom. Var tid har sin charm. :) Är ju ändå himla mysigt när de är så där pyttiga och den underbar goa nyföddhetsdoften på huvudet. Ser fram emot en liten i huset igen.

• micksaan

Stinis83: Jag kommer nog inte våga lämna bebisen om jag ska på toa, om dottern är hemma men ej sambon. Kan nog inte riktigt lita på en tvååring. ;)

• micksaan

Ska ta och hämta ut vår babybox här före jul om vi är i närheten av barnens hus någondag. Här fick man med 100:- presentkort hos barnens hus förra gången så hoppas vi får med det nu också. Har ett fyllt bonuskort dessutom, och så säljer de lammskinn för 299:-, så kan ju bli så billigt som 99:- om vi har tur.

Vi har inte bestämt någon vagn...var inne på begagnat men det dyker ju aldrig upp något av intresse. Så jag funderar om vi inte ändå måste klämma lite nyvagnar och isåfall ta och beställa en ganska snart ändå.. 

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)