Inlägg från: micksaan |Visa alla inlägg
  • micksaan

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Men föräldrapenning och SGI är två olika saker. Din föräldrapenning är dock grundad på SGI. Men får du syskon före 2,5 år har du rätt till samma föräldrapeng som med första barnet även om du sänkt din SGI. 

Det är svårt att förklara, och svårt att förstå. Man måste nästan sätta sig med någon från försäkringskassan. Jag förstår heller inte helt hundra men så här långt tror jag ändå jag förstått.  

• micksaan
    Mary Jo skrev 2011-12-09 22:27:06 följande:
    Ja men då är jag med. 
    Men gäller skyddandet av sin SGI bara under tiden man är föräldrarledig eller gäller det under tiden jag har varit arbetssökande också?
    Har stämplat och fått ut pengar för 5 dagar i veckan.. 

Jag tänkte att man inte behöver fundera på tiden efter föräldrarledigheten,att man bara skulle få ut samma summa.. Vet inte om min stämpling kanske räknas som ny inkomst? (Den är ju dock beräknad på exakt samma inkomst som min föräldrarpenning!) Åh vad snurrigt.
    Nej den är väl skyddad så länge du varit registrerad hos arbetsförmedlingen från dag 1 efter föräldraledigheten? Det är ju som din inkomst. Vet att det är viktigt att ej ha glapp mellan arbetslöshet och annan sysselsättning. Jag var arbetslös 7 månader före dottern föddes, men det kanske är en annan femma. Kolla med FK för säkerhetsskull vad som gäller för dig, och vilka papper du ska fylla i.
  • micksaan

Har också börjat längta riktigt mycket efter slutresultatet nu! Imorgon är det 100 dagar så man får ju faktiskt börja nedräkningn snart. Tror tiden kommer gå snabbt ändå. När julen är över har flera dagar passerat, sen har jag fullt upp fram till 20 januari med anatomikursne vi läser just nu, och vips är det bara 2 månader kvar! Förra gången gick tiden jättesakta men då var både jag och sambon arbetslösa och gick hemma och väntade från november till april då hon föddes.

• micksaan
    Carla82 skrev 2011-12-11 18:40:30 följande:
    Är det någon av er som vet hur Lundmyr är i storlekarna? Normala små stora? Har aldrig köpt något och iom att jag bor utomlands och måste beställa isf blev jag nyfiken.
    Har för mig att de var lite större i storleken. Normala eller mer stora, inte för små enligt mitt tycke i alla fall. Vi har nog bara haft kläder i storlek 60 därifrån men har för mig de passade även när dottern hade 68 (kanske till och med 74). 
  • micksaan

Känns säkert olika för alla. Men bebisen ligger ut med min vänstra sida så tror mer på att huvudet är neråt än fötterna ;) Yade även samma känsla av hickandet med dottern när det var konstaterat att hon låg med huvudet neråt. :)

• micksaan

Tyckte mig ha en rumpa som tryckte under vänster revben igår. Sådär jättemycket så det kändes som en sträckning i någon muskel. Och så hickandet nertill gör att jag tror huvudet är nere. Annars har jag inte kunnat urskilja några fler kroppsdelar.

• micksaan

Allt mellan de två yttre strecken är normalt att ligga mellan. Men mittenkurvan är som sagt medelkurvan där de flesta ligger. :)

• micksaan

Ännu en milstolpe är nådd då vi idag har 100 dagar kvar till BF. Nedräkning på tvåsiffrigt från och med imorgon.

• micksaan

Jag blev mer dallrig. Är individuellt sånt där, förmodligen ligger det i generna. Fick "samma" mage som min mamma så.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)