Inlägg från: olivian |Visa alla inlägg
  • olivian

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Ni är duktiga som säger ifrån! Det är inte jag, haha, har en låång väg att gå! Jag går och gnäller hos sambon istället :-P Särskilt när det kommer till köer, då blir jag en feg liten mus. Så bra där Jempalainen!
    Men jag råkade ut för något underbart men tyvärr väldigt ovanligt i Sverige för ett tag sen. Jag satte mig på det enda lediga sätet men kvinnan som satt bredvid sa att det var upptaget, att hon väntade på någon. Då reste sig en kille i 25-30-årsåldern och sa högt till alla som stod runtomkring: Skämmes! Låter du inte en gravid kvinna sitta!? Här, du kan ta min plats istället.

• olivian

GRATTIS Jempa, vad UNDERBART! Jag kan inte förstå hur du har orkat så länge, och ÄNTLIGEN finns det ett slut!

Jag vill också ha semlor! Och jag vill också ha ett hem att renovera, men vi bor ju i hyres så det går ju inte. Jag vill ha ett HUS! Och en semla

• olivian

Carla: Gud vilket härligt land det låter som! Här är alla bufflar som tränger sig fram utan att låtsas om andra, som du ju vet... Och lycka till med din mans provtagningar! Det kommer säkert gå bra :)

• olivian

Quattrin: Tackar, jag får väl göra det, hälsa på och äta semlor menar jag ;) Om du sparar en till mig i helgen kan jag komma förbi en sväng, vi åker ändå söderut till svärföräldrarna då :)

• olivian

Carla: Visst var det er son som inte var registrerad på er? I såna fall är man ju glad att det funkar som det ska i sverige... Men jag skulle ändå hemskt gärna vilja åka till Italien för det verkar som ett så underbart land. Vi hade tänkt åka till Rom på bröllopsresa, men nu kommer ju lilla skrutten i magen istället så det blir till att stanna hemma!

• olivian

Cooper: Det är tanter väldigt bra till, att småprata! I vissa fall kommer man knappt därifrån ibland, haha. Men jag tycker om det och särskilt när man ser hur glada de blir av att någon vill prata.

Qattrin: Ja, det är bäst du gör det, om jag ändå masar mig till Göteborg!

• olivian
    Carla82 skrev 2012-02-01 15:10:29 följande:
    Ja...i Sverige... Det var skatteverket som hade gjort fel någonstans. Men det löste sig tillslut. Romresan får ni väl ta vid ett senare tillfälle, det står kvar för hoppningsvis men totalt objektivt är det en väldigt trevlig stad.
    VA?! Var det svenska myndigheter som låg bakom? Jösses... Här ska det alltså både vara otrevligt och oorganiserat... Men, men, jag ska åka till Italien någon gång på försenad bröllopsresa ändå, och då ska jag äta äkta italiensk mat och viner och bara njuta av livet. Aah, längtar redan :D
  • olivian

hej kära vänner! Jag hinner inte läsa ikapp just nu men jag måste fråga er en snabb fråga: Hur känns förvärkar? Och om man får det ett par dagar innan v 36 (är 35+0 idag), betyder det då att förlossningen är på gång?

Jag beskriver lite kortfattat hur det känns: en väldigt stark smärta i ryggen som kommer tillsammans med sammandragningar och ett starkt tryck nedåt. trycket nedåt och sdr kommer dock inte alltid tsammans med ryggontet och kommer väldigt ofta sedan i torsdags kväll. Det gör också fruktansvärt ont i ljumskarna när trycket nedåt kommer.

Och i natt fullkomligt badade jag i svett fastän jag inte var varm. Jag är inte heller sjuk. Jag läste att man kan börja svettas mycket ett par veckor innan fl. Betyder allt det här sammantaget att det är på gång, eller vad ska man tro? 

Jag är ganska orolig för vi är bortresta just nu och har alla bebissaker hemma. Jag vill inte behöva föda på ett främmande sjukhus, utan barnvagn och utan barnkläder och så långt hemifrån... Och jag har inte kännt de här smärtorna eller så starka sammandragningar någon gång tidigare under grav!

Snälla svara snabbt är ni snälla.
    Kram 

• olivian

Tack hörni!

Det har faktiskt avtagit en del nu när jag vilat en timme eller två så det lär inte bli någon förlossning så här långt hemifrån. Vi har väl varit lite väl aktiva också igår och idag trots sdr och värk och det  väl allting antar jag. Nu har det inte tryckt sådär på säkert 1,5 h så det var nog falskalarm! Det är bara så svårt att sitta stilla och inte göra någonting när man är borta och vill gå på stan och loppisfynda och sånt. 

Men när vi kommer hem, då blir det andra bullar! Då blir det långpromenad varje dag för att den ska komma ut!

Tack! 

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)