Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Hej! Kan jag hoppa in här?
Ska ha en liten den 16 mars om allt stämmer :D
Hej! Kan jag hoppa in här?
Ska ha en liten den 16 mars om allt stämmer :D
Jag köpte också bebiskläder igår! Knatade ner till stan för att titta och klämma lite och sluta känna mig som en förövare för att jag faktiskt tittar på bebiskläder till mitt eget barn :P
Mammakläder blir det dock inte än på ett tag. Ogillar att ha byxor och tycker inte det verkar finnas så stort utbud av vackra mammakläder. Tror jag kommer sy mycket själv till både mig och bebis. :)
Angående det sista du skrev: samma här, haha! Råkade klämma på en av mina förut så älskade bananer idag innan frukost och ve o fasa, den var mjuk. Blev så äcklad att jag var tvungen att kasta upp lite. Eftersom jag jobbar på mataffär med frukt och grönt blev det en ganska jobbig dag. Jag stuntade helt enkelt i vår bananhylla och lät andra ta hand om den, trots att det är mitt ansvar. Vill inte bli påkommen som gravid för att jag spyr på grund av en banan X-)
Ok, jag tänker inte skriva ett orosinlägg efter den diskussion som uppstått idag. Tänkte bara informera om att jag hade en ljusrosa flytning i trosan efter frukosten imorse som det sen inte blivit något mer av. Visst borde väl det bero på att vi hade sex igårkväll? Har inte gjort ont eller något annat.
Sen måste jag också fråga: Vad står MA för? MF är ju missfall men MA?
F ö berättade jag för mor och syster idag. Är i vecka 6+0 och tycker att det blir så mycket roligare att dela med dem så man får prata, diskutera och älta så mycket man vill. Och om något (Gud förbjude) skulle gå snett kan de vara en tröst och en hjälp. De blev så glada! Mammas andra barnbarn och min syster ska bli moster och hennes dotter få en kusin! Hon blev så sugen på att börja försöka hon med :D
Skogsälvan:
Jag känner en person vars sambo hade grava spelproblem. Det blev så illa att hon lämnade honom fastän hon såg honom som mannen i sitt liv. Det gick två veckor innan de bestämde sig för att försöka på nytt och han insåg att han behövde ändra sig för att få vara med henne. Idag, fyra år senare är de fortfarande tillsammans och har det underbart och en liten dotter.
Skriver inte detta för att du ska känna dig tvingad att lämna din älskade fästman. Men själv växte jag upp med en missbrukande pappa och fastän min mamma ville att det skulle bli bra blev det aldrig det. Därmed inte sagt att det inte finns hopp för att din sambo inte ska kunna ändra sig. Bara att OM han inte gör det så är det bättre att gå.
Pröva att prata med honom först, nykter, och ge honom en chans. Hjälper det inte får du besluta då vad du ska göra.