• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

Själv plussade jag idag, 4/7-2011

Häng på!

Kram {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Lyckobebisen

Idag har vi berättat för sambons familj. Det blev gråtfest.
    Min svärfar fyller år idag och vi var där med "farmor" svärmor, svåger och tjej.
    Bestämde att vi skulle berätta till kvällsfikat. Hade gjort ett kort till "mormor" där det stod att hon ska få en present, del 1, och att andra delen kommer till hennes födelsedag nästa år (mars). Sen hade vi en body där det stod "mormors favorit på".
    Visste att svåger med tjej (som är i vår ålder också) hade en present kvar, fram räcker de ett kort, ser svärfars tårar och förstod direkt, de hade skrivit att han skulle bli farfar i februari nästa år.
    Jag gick direkt och hämtade vårt paket som då var till svärmor, och sen var det stor förvirring och glädje när de insåg att de skulle få två barnbarn med två veckors mellanrum nästa år..
    Känns helt fantastiskt, är så glada både för vår skull och deras skull. Känns dessutom extra roligt med kusiner i samma ålder och ja.. Att allas reaktioner blev så bra.
    Svärfar sa att han aldrig kommer glömma den här födelsedagen! Solig

BF 8 Mars 2012
  • Lincal

Å vilken härlig dag Lyckobebisen! Blev alldeles rörd :) Önskar alla kunde få sådana fina reaktioner

23/3 2012 <3
  • BebisVagga

Nyponblomma: jag fick så förra grav.. Fick avboka resa o bröllop. Det steg sakta helatiden o i v 22 fick jag. Havandeskapsförgiftning. Så kolla urin noga o be om bt medicin redan nu.

• faceprimer

Nyponblomman: högt blodtryck är inget att leka med. Min mamma fick det vid alla hennes graviditeter och blev helt sjukskriven sen i v15 och gravidteten ut. Börjar undra om de kan vara genetiskt någon som vet? Jag har haft högt blodtryck en gång, tänkte om de kan drabba mig också som gravid.
    Tur ändå att dom var så bra med att de vill kolla upp det.

• faceprimer

Lyckobebisen: åh så glad jag blir att dom blev så glada låter ju superhärligt! Och vad kul att eran bebis kommer få en kusin sådär tätt inpå

• Kim J

jag tror det kan vara genetiskt, min vän fick också högt blodtryck tidigt. Hennes mamma likaså med båda sina barn. Men hon gick hos privat BM o h fick kolla extra noga och fick UL nästan varje gång :) allt gick fint.

• Kim J

Förresten, är det någon som har koll på hur snabbt kroppen tar upp/tar vara på folsyran?? Jag kräks precis hela tiden och det känns som om jag inte får i mig den... Eller att den får stanna kvar!! Är det farligt att äta en extra?

• ThereseX

Kimbirly- det hinner nog tas upp av kroppen, du ska nog inte ta en extra..

• LadyA01

Kimbirly: tror inte folsyra är farligt att ta för mycket, många får ju utskrivet mycket höga doser. Är det däremot kombinerat med tex À och/eller Dvitamin bör du undvika, de kan vara farliga att överdosera.

• LadyA01

Vet inte om det berodde på att jag slarvat med maten eller graviditeten, men imorse spydde jag också. Tom mage, enbart vatten. Tänk att man kan bli glad av att spy... ;)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)