• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

Själv plussade jag idag, 4/7-2011

Häng på!

Kram {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • ZebraMyran
    Morkulla skrev 2011-07-24 16:19:41 följande:
    Det är tyvärr inte bara nu helt plötsligt, utan det är nästan varje helg...
    Nu fasar jag för semestern!! Han ska vara hemma 2 v. När han jobbar dricker han inget. 
    Klarar inte av att se honom så på fyllan. Han blir en helt annan person, som jag inte har några känslor för. Min nyktra, omtänksamma sambo är den jag älskar..  
    Men usch vad tråkigt att höra! Du får försöka prata med honom att det kommer inte funka att han dricker så sen när ni har barn & han borde försöka bevisa redan nu att han klarar det. Vet inte vad jag ska säga riktigt, tråkigt när det är så. :(
  • Lillis2012
    Nu fasar jag för semestern!! Han ska vara hemma 2 v. När han jobbar dricker han inget. 
    Klarar inte av att se honom så på fyllan. Han blir en helt annan person, som jag inte har några känslor för. Min nyktra, omtänksamma sambo är den jag älskar..  
    Vet inte heller riktigt vad jag ska säga eftersom du säkert redan tänkt allt själv!! Har varit i ungefär samma sits som dig och det är inget man önskar sin värsta fiende! Hoppas det löser sig för dig fort så du slipper oroa dig hela tiden!!!

Kram
  • Anne81

Hej i tråden!

Ansluter mig här nu och hoppas att jag "får" stanna kvar. Jag blir helt nojig att det ska hända något men ska försöka njuta av mitt plus :)

Är det någon i tråden som bor i närheten av Göteborg/Kungsbacka?

• BebisVagga
    du får väl lämna honom...på prov .. iaf så han fattar dit hot o ändrar sej.. ändrar han INTE sej så vet du att han inte var värd dej för han älskade annat mer än dej o ert blivande barn.
  • Grizzly

Skogsälvan!
    Glöm ALDRIG att du måste vara dig själv närmast, att du alltid måste se till dig själv först, ännu mer nu när du dessutom är gravid! Mitt råd är att sätta hårt mot hårt, lämna honom och backa, försöker han inte ta dig tillbaka och lovar att bättra sig är han tyvärr inget att ha. Gör han däremot det så har du bättre chanser för att lyckas i din realtion. Lycka till, va stark och framför allt - var dig själv närmast! 

• BebisVagga
    Grizzly skrev 2011-07-24 17:30:00 följande:
    Skogsälvan!
    Glöm ALDRIG att du måste vara dig själv närmast, att du alltid måste se till dig själv först, ännu mer nu när du dessutom är gravid! Mitt råd är att sätta hårt mot hårt, lämna honom och backa, försöker han inte ta dig tillbaka och lovar att bättra sig är han tyvärr inget att ha. Gör han däremot det så har du bättre chanser för att lyckas i din realtion. Lycka till, va stark och framför allt - var dig själv närmast! 
    då tycker vi samma du o jag
  • Chetti

Hejhej!

Nu hoppar jag in här. Jag testade positivt idag på BIM +4 och beräknad BF är 28/3-2011.

Det är mitt tredje barn som jag velat fram och tillbaka med sedan september men när vi väl satte igång gick det snabbt och andra försöket efter mitt p-pillerstopp så har vi nu ett pluss.

Vi har en flicka och en pojke som kommer vara 8 och 6 år när bebisen kommer. Min man har även en dotter sedan tidigare som kommer vara hela 16 år när bebisen kommer =)

Vi har sålt och skänkt bort allt som har bebisar att göra så det blir till att börja om från början.

Nu kommer vi säkerligen ärva och låna det mesta och köpa begagnat.

Idag är jag i vecka 4+4, femte veckan =)

blääääääääääää
  • BebisVagga

detta skrev jag i gravidkalandern vecka sex när jag väntade gabriel

Natten till i dag 2a december har varit hemsk..
    vaknat 2 ggr o behövt gå på toaletten.
    sen har jag inte kunnat somna om eftersom
    illamående fanns. Första gången jag känner det.
    Undrar om det var tillfälligt eller det kommer
    hålla i sej. Nu är allt iaf lugnt. Glad första advent..

Natten till den 3e december var ÄNNU värre än den förra med illamåendet. Blir att ha en spann vid sängen nu.

Varit i skolan i dag.. 3e december.. såååå trött så trött.. sen till svärfar/farfar o firat hans 60års dag.

4e december.. Känns som om ALLA gravidsymtom rinner av mej. Känner mej inte gravid alls.. *bankar på brösten* såja.. nu ömmar dem.. hahah

5e december: Gjorde ett nytt test i dag.. heheh ville bara vara på den säkra sidan.. Jo jag e gravid i dag med enlig testet.

6e decenber: JAG ÄR PÅ ETT JÄVLA HUMÖR.

7e december: min FÖRSTA SPYA.. hahahha satt hos svärmo/farmor.. o kände hur jag bara fick en kraftig sur uppstörtning... och med den kom det spy..... örk.. dock inte så mycket så jag kunde lugnt resa mej upp o spotta ut det bara.. haha tuuur.. för hon vet inget ännu

9e december: Varit uppe 3 ggr i natt o kissat. Känner mej nödigare och nödigare för varje dag som går.. hehehe.. men det e väl ett gott tecken. 2007-dec-08 @ 08:59

• Chetti

Jag vill inte berätta för någon ännu, känns som det är för tidigt.

Ev. ska jag på grillfest nästa vecka och sedan har min bror 30-årsfest i augusti. Att inte dricka och feströka fastän man brukar göra det är ju ett typiskt tecken på att man är gravid. Vill ju gömma det några veckor till.

Hur gör jag?

Funderar på alkoholfritt vin eller öl men då får jag stryka över alkoholfritt så de inte ser det haha.

Ciggen är lättare, bara att säga att jag slutat helt.

blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)