• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

Själv plussade jag idag, 4/7-2011

Häng på!

Kram {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • faceprimer

haha ja, det är sant som jag växer redan så börjar man ju undra, haha.

• Altezza

flicknamnet är klart, men tycker det är svårare med pojknamn! Vi har två pojkar med fina namn, å det är svårt att hitta ett tredje!

• enlitenbitkaka

Förlossningen ser jag bara fram emot Förra förlossningen var långdragen och jag var så enormt trött när krystvärkarna väl kom men med dem kom även energin. Att föda barn är den största kicken jag någonsin upplevt! Vår dotter levde ju inte när hon föddes och det visste jag men det spelade ingen roll - var lika underbart ändå och min fina fästman var ett enormt stöd.
    Om allt går vägen den här gången är jag garanterad igångsättning och att få föda på Östra Sjukhuset här i Göteborg. Känns riktigt bra!

Ang namn har vi dem klara Men vi håller dem för oss själva ett tag...vi är så "kära" i dem och vill inte att någon annans åsikter ska förstöra dem.

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • LadyA01

Puh, mår rätt illa idag. Kämpade i en timme med ett glas yoggi, men fick ändå inte i mig hela..
    inga kräkningar dock.

• MålaMittHjärta

Hej går in i v 7 idag (6+0) känner att mat inte smakar lika gott längre och mår lite illa ibland. Vi har med börjat med namn men vi tycker olika :P Men det är ju ett tag till att bestämma sig :)

• Altezza

Första förlossningen var jobbig, sprack nästan hela vägen. Var jättenervös inför andra och var på läkarsamtal om snitt, vilket jag skulle få. Men efter många och bra samtal med min underbara barnmorska så bestämde jag mig för att föda vaginalt ändå. Förlossningen gick superbra! Jag bad dom klippa mig innan det sprack, och det gjorde dom. Kom in klockan 16 med regelbundna värkar och vatten som hade gått och födde 18.30 . Åkte hem när minstingen var 17 timmar

Så inför nästa förslossning känner jag mig bara positiv

• Anne81

Ja det där illamåendet verkar vara vanligt förekommande :) Förra grav var jag illamående HELA tiden men kommer inte ihåg riktigt när det började om det var v5, 6 el 7. Nu känner jag mig sådär kvalmig som att man har ätit på tok för mycket.
    Jag sitter rätt mycket i en bil i mitt jobb så jag hoppas att illamåendet blir lite lindrigare den här gången. Vore jobbigt om man måste skrika "stanna jag ska spy" svårt att inte berätta något då :)
    Jaja nu bär det snart iväg till jobbet, första dagen efter sem, så vi får se hur det går.

• fyrvaktaren

Ja huvva, sitta i en bil å må illa är inte så kul. Inte kul med illamående överhuvudtaget skulle man kunna säga. Obestämd Jag mår bara bra om jag får vara i liggande läge och ta det lugnt..inte så lätt när man är på jobbet tyvärr. Annars vore det ett drömjobb! Flört Har varit rejält illamående i en vecka nu, knaprar Postafen som tar bort det värsta och hoppas det blir bättre snart!

• Anne81

fyrvaktaren: Funkar postafen? Jag har tagit det ngn gång när jag ska på 3D-bio men jag blir skittrött dagen efter så jag vet inte om jag vågar det.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)