• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

Själv plussade jag idag, 4/7-2011

Häng på!

Kram {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • BebisVagga

Idag har vi varit på Ölands djurpark.. har gått kanonbra.. fram tills jag åt.. hahah så växte magen till dubbelstorlek o jag såg typ 7 månadersgravid ut... vi var där 5 timmar... och jag kissade 3 ggr..

på vägen hem var magen så spänd.. o det käändes verkligen somom livmodern höll på att spricka..

tog en panodil o somnade... sen när jag kom hem var jag tvungen till att springa på toa o tokbajsa..

ja sen var allt bra--

en toppendag trotts magen..

• Lyckobebisen

Åh.. Är det alldeles för tidigt att berätta om graviditeten för familjen i v 7+?
    Nu har vi ju sett ett hjärta slå liksom.. Vi är så nervösa.. Min mamma och syster vet redan. Men min Sambos familj, min pappa och min bror med familj vet inget än och ja.. Känns faktiskt superläskigt!

Vi är ju två tjejer så det är inte så att de förväntar sig något tror jag, inte inom en närmsta tiden iaf eftersom sambon bara är 21år. Så vi vet inte riktigt hur de kommer reagera.. hmmm Tyst

BF 8 Mars 2012
  • BebisVagga
    Lyckobebisen skrev 2011-07-22 18:37:44 följande:
    Åh.. Är det alldeles för tidigt att berätta om graviditeten för familjen i v 7+?
    Nu har vi ju sett ett hjärta slå liksom.. Vi är så nervösa.. Min mamma och syster vet redan. Men min Sambos familj, min pappa och min bror med familj vet inget än och ja.. Känns faktiskt superläskigt!

Vi är ju två tjejer så det är inte så att de förväntar sig något tror jag, inte inom en närmsta tiden iaf eftersom sambon bara är 21år. Så vi vet inte riktigt hur de kommer reagera.. hmmm Tyst
    vi berättade direkt.. e... 3+4 eller vad jag var.. haha

kör på.. det som händer det händer oavsett om man berättar eller ej..
  • faceprimer
    Lyckobebisen skrev 2011-07-22 18:37:44 följande:

Det är ju inte för tidigt, eller det avgör man ju helt själv. Vissa vill ju vänta tills man är över v. 12 och vissa vill berätta helt och hållet, men min och min sambos föräldrar vet redan, plus våra äldsta syskon ,vi har väntat
    med sambons minsta syskon för vi inte vet om hon kommer kunna vara tyst om det men annars vet våra familjer det. Just för att jag känner att jag vill ha min familjs stöd OM det inte går som det ska. Utan då är det skönt att dom redan vet det innan. Jag hade nog tyckt det vore jättejobbigt om alla redan visste det nu såhär tidigt, för om något skulle gå fel, då måste man gå till alla och säga att det inte blev något. Då berättar jag hellre för dom som jag vet jag kommer behöva mest stöd ifrån isåfall. Mina föräldrar är helt underbara och är så stöttande och mån om mig och graviditeten så jag ångrar inte alls att jag berättade det tidigt för dom.
    Resten av släkten kommer vi berätta för efter v.12, kanske v.13 där nångång

Vas sa din mamma och din syster om det då?

Vad skönt att höra att allt var bra med er lilla skatt förresten! Måste kännas underbart att få sett hjärtat slå, längtar sååå tills jag också får göra det.
  • Stinis83

Lyckobebisen, det vet bara ni :) Vi har berättat för de vi träffat, däremot vill vi inte berätta på telefon. Det känns mer personligt att berätta när vi ses :) Men på jobbet kommer jag hålla på det så länge det är möjligt, dock tidigast v 12. Förra graviditeten var jag tvungen att berätta för jobbet i v 10 för det syntes så väldigt mycket. Den här gången syns det ingenting ännu...

Bortsett från att brösten är enorma, så efter mina fem veckors semester lär väl mina kollegor tro att jag förstorat dem i sommar ;)

• feelings

Sitter här med mitt test som jag gjort idag ...

Har gått med illamående, superbra luktsinne, tårar och allt annat...
    Trodde att testet skojade med mig.. ett supertunt svar på att " DU " är gravid...

Happ, bara att avvakta då ... gjorde en operation den 3 juni pga cellförändringar... så jag känner mig smått chockad .. smått förvånad!

Jag har 3½ barn ... ;)
  • Lyckobebisen

Min mamma har vetat från resans början för hon har fått varit hundvakt när vi behövt åka stup i kvarten till Akademiska. Syrran tyckte det var roligt, men ingen av dem har riktigt velat hurra förren vi går ut med det och det har gått lite längre.

Vi vet att min pappa kommer hmm, inte bli arg, men han tänker så otroligt praktiskt! Han kommer direkt undra hur vi ska ha råd, och i vår etta och så vidare. Men vet ju att han kommer bli jätteglad sen för vår skull. Men de har redan tre barnbarn som är "stora". 8, 10, 12.

Sambons föräldrar kommer nog bli glada, men, som sagt, eftersom vi är två tjejer och min sambo har aldrig pratat barn, så kommer de nog bli duktigt chockade.

Jag tror vi är så nervösa, inte för att det ska hända något med liten sen, utan att det på något sätt ska förta våran glädje vi känner nu. Men som några skrivit innan, vi känner att vi vill ha vår familjs stöd OM något händer.

Nu har jag köpt en body och skrivit "Mormors Favorit!" på. Hehehe får se om hon får den imorgon Flört

BF 8 Mars 2012
  • BebisVagga
    Jolene90 skrev 2011-07-23 06:43:18 följande:
    är 21 år 3barnet, bf 29mars 2012 ..
    gammal man känner sej.. kommer vara nästan 30 när min andra kommer.. haha
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)