Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Becka 77 skrev 2012-02-11 09:24:44 följande:
Stinis - nja det känns inte som om det är förlossning på g. Men helt klart annorlunda än innan. Tycker inte heller att det är för mycket begärt att gästerna tar med mat/fika. Vi har infört det lite som tradition bland vännerna (eftersom alla fått barn de senaste åren) att bjuda den nya familjen på mat. Så den nya familjen får välja om de vill komma hemifrån eller om mat och sällskap ska komma hem till dem. Alldeles utmärkt ju
Nu är det ju inte så långt kvar tills din lille ska få komma ut så jag tror inte att det är nån bra ide att hålla igång så där. Nej, snarare prinsessan på ärten stilen Lägg dig framför TVn med en massa gott och låt maken aktivera dottern. Be honom lägga henne i soffan hos dig när hon sover så att du får gosa med henne och sov middag tillsammans. Tror vi är många här som kan tänkas posta ett godispaket eller två till dig - så det är bara att sätta igång att önska! Kram
JN - tycker det låter så mysigt med dina shoppingturer med döttrarna. Och jag skulle inte heller köpt ny jacka så sent, de pengarna vill man ju spara till lite läckra smalkläder ist.
Det här med sömnen när man är gravid är ju minst sagt speciellt. Man vaknar ofta och går upp/bökar, somnar om, vaknar osv osv. Det finns många olika varianter. Men det mest frustrerande är ju när kroppen vill vila och hjärnan är klarvaken. Jag somnade ju om efter kl 6 och vaknade vid halv 9. Ligger fortfarande i sängen och hör och häpna: alla i hushållet sover! Det har aldrig hänt innan. När jag somnade om här på morgonen drömde jag att jag hade tio bebisar i magen och att vi var på neo. Några var så små att de låg i små askar typ Maizena och nån var så stor som en liten sumo. Väldigt mysko dröm....
Nikis - kan tänka mig att det är bra att stödja mjölkpåslaget genom att pumpa. Eftersom jag var tvungen att pumpa för att få ut mjölk som skulle sondas så vet jag inget annat och undrar lite hur bebisen ska få igång det själv