Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Träningsnördar - här samlas vi!

Gryndrömmen skrev 2011-07-15 21:33:40 följande:
    Jag tycker bäst om crosstrainer :) tycker jag får med hela kroppen på den eftersom man rör armarna :)
    Och man stärker dessutom mittenpartiet, typ
  • Jennie med ie

SLUTA skriv om Finn Crisp Jag ska inte äta sånt förrän jag nått målvikt har jag tänkt... Men visst är det gott. Och nyttigt, för att bara bröd liksom. Tänk med vitlökssmaksatt färskost, tomat och örtsalt....

• Jennie med ie
    ETSS skrev 2011-07-16 17:41:46 följande:
    Slurp Glad Men allvarligt, inte är det farligast av allt med någon god grönsaksröra till?
    Nope, inte farligast av allt Men inte en del av den kost jag nu håller... Däremot i en jämviktskost.
  • Jennie med ie
    godisgrisen skrev 2011-07-16 19:14:25 följande:
    finns det plats för en till?

Vet inte om jag kan kalla mig träningsnörd dock......men vill komma i form och få en starkare, snyggare och muskulösare kropp.

Blir mest raska promenader och styrketräning hemma med hantlar, gummiband, pilatesboll och egen kroppsvikt
    Absolut, knö dig in du!!
    Jennie heter jag, och andra kallar mig träningsnörd Inte jag själv dock, jag tycker att jag är helt vanligt normal bara I alla fall, expert eller proffs är jag inte men jag har blivit hooked on träning både på och utanför jobbet. Fortsatt viktnedgång är fortfarande i fokus, har gått ner 28 kg sen januari och har max 12 kg kvar, med min träning och min mat men jag har också kommit så långt att jag börjar satsa mer och mer på att bygga upp och stärka mig... Jag försöker variera min träning. Både maskiner, fria vikter och kroppsbelastande. Jogging/löpning och powerwalk både på band och ute i naturen. Cykling och annat smått och gott också...

Välkommen!
  • Jennie med ie
    godisgrisen skrev 2011-07-16 20:03:49 följande:

Har haft en kanonbra dag idag, först 40 min styrketräning som avslutades med 45 min powerwalk, och nu på kvällen har jag städat nästan hela huset också

Har skött maten också, bara smakat några godisar ur barnens påse, sitter här med ett glas rött och väntar på att maten ska bli klar........köttfärsbiffar och ugnsrostade grönsaker

Härligt!
  • Jennie med ie

Ser att ni snackat proteinpulver och reps/set.

Jag kör med Triple Protein från WNT för det mesta, med chokladsmak, för rent proteintillskott kanske i snitt en gång/dag. Sen har jag nåt naturellt av sojaprotein att berika smoothies t ex med ibland. Annars är min "vanliga" mat hyfsat proteinrik och eftersom jag fortfarander går ner i vikt är det energiunderskott som gäller så det ryms inte lika mycket mat och tillskott som om jag ska jämvikta eller gå upp

Sen finns det färdiga grejer som är helt OK, bl a 250 ml proteinshake i "kapsylburk", som jag alltid försöker ha hemma som nödproviant. Sen finns det Muscle Protein, också från Weider, som även ger en del kolhydrater så de (½) tar jag hellre efter träning. Många vill ju undvika sötningsmedel, men jag stoppar i mig sånt... Minns dock inte precis vad som är i de där två shakerna.

När det gäller set och reps har jag nyligen minskat från 12x3 till ca 8x3 och istället ökat vikterna. Fast det är fortfarande inga supertunga grejer ;) 30 på bencurlen (maskin) t ex är vad jag mäktar med (80 på benpressen) och 8 kg när jag gör hantelflyes t ex.  Men eftersom jag nyss ökat på, och fortfarande fokuserar mycket på konditionsträning och viktnedgång, så hoppas jag på goda förbättringsmöjligheter Dock är inte tunga vikter i sig ett självändamål och jag har ingen muskelbyggarkarriär i sikte men jag vill bli starkare och mindre fläbbig

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!