Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Jennnyn skrev 2011-09-12 01:02:25 följande:
    Sömnproblem var det här, ja! Visst är det härligt att vrida och vända på sig samtidigt som klockan frenetiskt tickar på..,,Om 5 timmar ska jag upp. Lär vakna med fet huvudvärk i morgon, men det är bara att bita ihop såvida jag inte får dundermigrän!
    Bara själva tanken på att man måste somna gör ju inte saken bättre. Haha. Men nu är jag vaken och har fått sova några timmar i alla fall. Det blir nog bättre snart när allt i omgivningen har lugnat ned sig. =)
  • Paradigm

grattis på födelsedagen, miss kaos!
      hurra! hurraaa!

• Paradigm
    Mollly skrev 2011-09-13 13:19:33 följande:
    Tror dottern har sett mig träna en del här hemma. haha
    Gud vad sööööt hon är!! =)
  • Paradigm

Hej! Läser vad alla skriver. Själv har jag inte tränat på över 5 dagar. Jag har som sagt sömnproblem, går ständigt med tunga ögonlock men kan inte sova. Bär på en stor klump i magen. Sömnen är A & O för allt. Ska försöka träna imorgon och se om det leder till någon sömn.

Jag har iaf lyckats gå ned 2 kilo på en vecka nu, säkert en massa vätska och tom mage då det är svårt att äta när man är trött.

• Paradigm
    ETSS skrev 2011-09-16 20:19:38 följande:
    Prova att träna inte så många timmar innan sänggående eller ta en kvällspromenad ute i snabbt tempo.
    Hoppas att det ordnar sig med din sömn Favete {#emotions_dlg.flower}
    Tack! Solig Kvällspromenader går inte. Det är en luftfuktighet på 85 procent här.
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-16 21:36:34 följande:
    Hur ser sömnproblemen ut?

När dricker du kaffe/the/cola och i vilka mängder?
    Hur ser dina sömnrutiner ut?
    Vilka tider på dygnet sover du?
    Har du kollat ditt hb?
    Just nu somnar jag inte förrän runt 24-03 och vaknar 06-07. Förlåt - pinsamt, men vad är hb? Blodvärde?
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-16 21:54:38 följande:
    Precis. Blodvärde.

24-06 är godkänt. Man "måste" sova 6h.

Så, resten då? HUr ser din sömnhygien ut?
    Sömnhygien?
  • Paradigm

Jag har tränat!! Men det blev en mespass, 40 minuterslöpning 6,5 km, genomsnittstempo på 9,7 km/h. Men måste erkänna att 10 minuter av dessa 40 minuter gick jag.

• Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-09-17 11:13:21 följande:
    Mespass? Jojagtackarjag
    För mig, förra veckan sprang jag 11,5 på en timme så det är väldigt mycket saktare än för bara en vecka sedan.
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-09-17 11:12:36 följande:
    Är lite ledsen idag, skulle sprungit ett lopp men kan inte ens starta pga foten :(
    Nästa gång är det din tur! Solig
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!