Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-08-28 18:25:17 följande:

Det är så knepigt när man tränat tidigt på morgonen för då vill jag köra ett pass på kvällen också. Det känns ju som om det var längesedan jag tränade bara för det gått 8 timmar

Haha, känner igen det där! Skrattande
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-08-28 22:20:46 följande:
    Favete linguis: Skulle du vilja dela med dig av ditt upplägg när du tränar rygg och mage?

Jag har bestämt mig för att lägga om träningen lite. Ska vänta med att bygga muskler för att bli stor.
    När jag tränar mage kör jag den kör jag på 5 olika plankor och kör tills att jag inte orkar mer. Kör även på vanliga situps, men endast 50 x 2.

Denna situps syftar jag på:

Och här är en av de 5 plankor jag kör:
  • Paradigm

Jag råkade trycka på posta inlägg!

Fattig student skrev 2011-08-29 16:45:17 följande:
    När jag tränar mage kör jag den kör jag på 5 olika plankor och kör tills att jag inte orkar mer. Kör även på vanliga situps, men endast 50 x 2.

Denna situps syftar jag på:

Och här är en av de 5 plankor jag kör:
    Som sagt, här är en av de plankor jag kör:

Bild tagen från Olga: blogg.mama.nu/olgas-blogg/

Dessutom springer jag över 3 mil i veckan vilket gör sitt för magen.

Jag återkommer när det kommer till rygg för jag har ingen aning vad de olika övningarna heter.

Glad
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-29 17:20:59 följande:
    Jag vill ut osch spriiiiiinga NUUUU! eller när jag slutar... Har "spring i benen" sablar, jag måste ju vila! STOPPA MIG NÅGON!
    Jag tänker inte stoppa dig, ut med dig!

Hehe
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-08-29 18:01:24 följande:
    Som jag nämnde innan tänker jag lägga om träningen. Jag vill få en fin kropp till bröllopet. Även om jag gillar vältränat, så tror jag att jag ska sattsa på att slimma till kroppen istället. Så tror det kommer bli mkt löpning, rygg och magträning. Kommer fortfarande träna armarna rätt mkt, men inte lika mkt som nu.
    Löpningen kommer att slimma till din kropp rejält!
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-08-29 18:15:37 följande:
    Hej på er allihop! Jag har inte hängt med i disskussionerna sista dagarna för jag har haft fullt upp med att flytta! Dessutom har min dator krashat Hoppas allt går bra för er med träning, kost osv! Själv ska jag till gymmet nu ikväll för första gången sedan i torsdags! Har visserligen fått en del träning av att flytta från tredje våningen utan hiss, tömma förrådet på fjärde våningen utan hiss samt flytta in två trappor upp, utan hiss såklart under två dagar sprang jag upp och ner som en tok med tunga möbler. Det känns i kroppen!
    Jag flyttade förra månaden (tror jag) och visst förbrukar man väldigt mycket kalorier bara av att flytta sakerna och sedan tillkommer ju det en massa städning. =)
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-08-29 18:43:51 följande:
    Hoppas på det. Är dock inte den där löpartypen. Men det får jag väl ändra påSkrattande Pallade ju springa 5km i våras. Jag som aldrig sprungit i hela mitt liv. haha
    Jag är heller ingen löpartyp utan föredrar korta sträckor, gärna intervaller, men har nu börjat lära mig att gilla det. Det är roligt när man ser resultat också. Att satsa på 5 km är bra sedan kan man successivt öka, men det vanligaste bland folk är väl ändå att ta en runda på 5 km. =)
  • Paradigm

Sådär, 10,5 km avklarade på 1 timme. Har även hunnit med att slurpa i mig en proteinshake bestående av naturellyoghurt (hög fetthalt), en halv banan och en skopa protein. Nu vankas det körsbär och tvtittande. =)

• Paradigm
    Beckaa skrev 2011-08-29 20:25:54 följande:
    Nu sitter jag och myser i soffan och surplar på en low-carb proteinmilkshake efter ett skönt armpass. Armarna darrar, härligt! Jag ska ta en tidig kväll och gå upp och träna mage imorgon bitti.. Jag har ett bra flow nu! :)
    Låter härligt! =)
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-08-29 19:15:29 följande:
    Ja, jag får nog börja från början med löpningen. Inte helt kanske, men tror inte jag pallar springa 30 min på raken nu. Sen måste jag ha något bra att lyssna på eller något bra på tv. För annars tycker jag det går så jäkla sakta. Eller så stirrar jag bara på hur långt jag har sprungit. Tror jag ska börja med att typ 15 min, gå 5 min osv. Målet är väl att ta mig en mil på en och samma gång. Det kan ju vara bra att ha ett mål, så man kan sträva efter något.
    Vet du vad? När jag började springa sprang jag endast 15 minuter på hastighet 8. Konditionen är en verkligen en färskvara, men går att träna upp relativt snabbt genom backintervaller och vanliga intervaller.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!