Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Gryndrömmen skrev 2011-09-07 06:25:01 följande:
    Sorry att jag är så off, mår sådär. Är i en rejäl svacka :(
    Skickar iväg lite solstrålar och hoppas på bättre humör! Solig
  • Paradigm
    Vemdär skrev 2011-09-07 11:49:05 följande:
    Huuuur finner ni motivationen? Hur undviker man att vara duktig i 1-2 veckor för att sedan i princip aldrig gå igen?
    Är det så, så sysslar du med fel "idrott". Alla är inte löparmänniskor eller gymmänniskor. Kanske passar tango dig, simning, bowling,  dig bättre etc? You get the point.
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-07 17:37:42 följande:
    ..s
    äger fröken som har smält i sig en glass. Jag räknar nu kcal *suck* Jag har vägt mig. Ser mera deffad ut: Och det är jukul! Fått kommentarer om det på gymmet (positiva, folk är typ avis ) MEN jag vill ju bygga lite! Och nu ligger jag på gränsen till "normalvikt" äter ju som en jädra häst.. Well, bara att öka. Frukost idag: två mackor (ägg/kalle + skinka) gröt m div frön i +hallon, banan på massa mjölk. Samt juice... Köpelunch, kinamat. Osunt som tusan.. Men men, gott. Och kaloririkt! Fläskfile i sås+pasta till middag. Gainomax efter enm lugn löprunda. Och kvällsmat blir äggmacka + smoothie m proteinpulver..

En liten glass efter middagen.
    Vill ju lägga på mig MUSKLER! Hur mkt får ni i er? JAg tror jag hamnar runt ca 2800kcal/dag nu. Det är ju ganska mkt för en tjej på knappt 58kg. Skulle upp 1-2kg tänker jag. I muskelmassa.,.. Ska gå in på apoteket och göra en ny "fettmätning"

..eller så ger det sig av sig själv i vinter när löpsäsongen är slut och det blir uppbyggnadsträning. VIll bara inte tappa muskelmassa tills dess, vill vara i form till gbgvarvet. Har nog inte helt droppat tanken på Sthlm marathon heller känner jag *hrm*
    2800 kcal på 58 kg är nog inte så mycket med tanke på hur mycket du gör av med. Hur lång är du?
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-09-07 16:25:59 följande:
    Exakt, och om man käkar scweizernöt har även den nyttiga nötter i sig :)
    Hehe...
  • Paradigm

11,3 km avklarade på 1 timme. Det går framåt.

MissKaos... fruktansvärt tråkigt oavsett ålder. Man vet aldrig när det är dags. Men, men. dessvärre är det livet.

• Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-07 18:55:19 följande:
    172
    Äter jag mer får jag dumping sympt..
    Dumping symptom?
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-07 21:14:12 följande:
    Jao..
    Typ ränneskita! Omjag äter FÖR mkt, pressar i mig mer än jag vill ha så får jag ränneskita i samband med tränign.

Glömmer att inte alla är sjuksystrar. Sorry.
    Haha, nja det vill man ju helst undvika. Då blir det svårt att träna.
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-09-07 21:19:18 följande:
    Var ett par dagar sedan jag var på gymmet, men jag har arbetat en del med kroppen ändå, med två ridpass och en massa hö-lastande igår.

Idag har jag inte kunnat ge mig iväg, på grund av en låsning i nacken med spänningshuvudvärk som följd. Dessutom tappade jag ett skåp på foten tidigare ikväll, så jag har jätteont på ovansidan, ungefär i höjd med vristen. Ibland är jag ett riktigt klantarsle....Det börjar bli blått, men jag hoppas det inte blir värre.
    Ett skåp? Aj! Inga skyddskor?
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-09-07 21:30:14 följande:
    Jag behöver mattips av er, så om ni kan hjälpa mig är jag tacksam Glad
    Jag ska göra rätt avancerade ämnesomsättningsprover men det tar tid och jag går ner i vikt.
    Just nu vägar jag 52 kg och är 166.5 cm lång. Dessutom är jag inte 20 år, utan 42. Jag vill inte se gammal ut om sanningen ska fram, jag håller mig hyfsat väl, men börjar se alltför tunn ut.
    Jag äter; socker, fett, kolhydrater och lite frukt och grönt. Finns det något jag kan göra för att bygga muskelmassa?
    Jag säger tvärtemot Misskaos när det kommer till godiset

Jag tycker att du inte ska äta mer godis utan undvika det så mycket som det går. Men det finns ju annat godis såsom feta nötter, bär, frukter etc.
    Försök att äta mer genom att äta större mellanmål och kombinera höga fettprodukter med långsamma kolhydrater, t.ex en köttbit med tzazikisås (stava?) och potatis med sallad eller varför inte en laxbit med dillsås (gjord på majonäs, yoghurt och dill) och råris till samt sallad.
    Kör på underhållningscardio, dvs för att underhålla konditionen. En bra kondition är viktig.
    Godis kommer bara att leda till fula tänder, sämre hy och du kommer att bli tröttare.
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-09-07 22:07:40 följande:
    Ah choklad med schweizernöt ;)
    Allvarligt talat, jag förstår hur du menar och jag äter redan rätt proteinrikt, mycket kött och det feta som hör till köttbiten, steker även mycket mat.
    Kanske ändå mer kolhydrater?
    Ja, jag tycker att det borde ge effekt, men vissa tål ju inte kolhydrater så bra heller. Det är svårt det där.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!