Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

tarm skrev 2011-08-21 20:43:38 följande:
    Börjar träna styrketräning om en vecka. Mitt mål är att gå upp 10 kg till nästa sommar. Från 60kg till 70
    kg. Det borde gå, har gjort det förr.

Tränar 4-5 dagar i veckan, så gott som bara styrka. Ska ligga på minst 3500kcal om dagen. 

Vad tror ni?
    Ja, äter du 3500 kcal så borde du gå upp i vikt om du inte kör allför mycket cardio. Blir mycket pumpande med vikter!

Hur lång är du förresten?
  • Paradigm
    Evenstar skrev 2011-08-22 06:44:39 följande:
    Godmorning,

3 dagar kvar på antibiotikakuren sen ska jag försöka smyga igång träningen så smått. Lite surt är det att börja traggla sig tillbaka när jag hade tänkt formtoppa den här hösten. Jag får göra så gott det går.
    Jag mår ialla fall mycket bättre och har slutat äta citodon. Jippi!

Vad ska ni äta idag? 
    Härligt att höra! =)

Idag blir det en kolhydratsladdad middag, nämligen spaghetti och köttfärsås till barnens förtjusning. =)
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-08-21 23:36:06 följande:
    Det borde funka att låta stelna i frysen....Vilken bra idé för en glassälskare som mig! Ska absolut testas
    Jag tänkte att man lägger det i små plastmuggar, kanske med någon slags glasspinne i mitten så blir det som en liten glass när man väl tar ut den ur muggen, eller så kan man ju äta rakt ur muggen. Det funkar det med! =)
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-08-22 17:14:42 följande:
    Idag blir det träning ihop med min älskade man, inte ofta vi tränar ihop så det ska bli skoj. Tränar ni med era respektive?
    Just nu tränar jag min respektive. Vi är inne på första veckan. Idag när han vaknade kunde han knappt gå... ojsan! Hihi.. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-22 17:28:18 följande:
    Har ingen respektive, eller någon träningkompis. Det är ytterligare ett skäl till att jag är så tacksam över er {#emotions_dlg.flower}
    Solig
  • Paradigm

Läser om inskolning bland annat. Här är det inte inskolning förrän i september, runt den 11:e. Imorgon ska vi åka iväg och köpa skoluniform. Ska bli skoj (och dyrt).

Ang träning så har jag kört mitt vanliga pass. Brukar oftast springa 5 km på 25 minuter alternativt 6 km på 30 minuter, men varvar mellan pyramiden, fettförbränning, hillintervall, speedintervall etc för att få variation.
    Idag var det oerhört lätt att springa så jag antar att jag måste ta upp nivån att snäpp. Kul!

• Paradigm
    Livsoduglig skrev 2011-08-23 18:15:06 följande:
    God kväll! 

Har preciiiiis avböjt bubbel, god middag och mys i soffan mot att ge mig ut och springa. Vet inte riktigt hur jag tänkte, men hoppas att jag i efterhand åtminstone kommer vara nöjd med mitt beslut. Hoppas hinna svänga förbi gymmet med så man får lyft och kånka lite med... 

Fuuuuuuullt ös!  
    God middag och mys efter löpningen?
  • Paradigm

Här blirré träning!  Sedan iväg på lite olika uppdrag! Solig

• Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-24 13:51:34 följande:
    Vad trist när det kärvar . Hoppas du hittar en väg.

Jag jobbar inom handel så jag byter bara arbetsgivare, men framförallt så ligger nya jobbet bara 15 minuters gångväg från hemmet, istället för på andra sidan GBG. Ska nog köpa en cykel
    Men det är ju underbart och inte praktiskt när man ska passa förskoletider! =)
  • Paradigm

Är själv nyss hemkommen. Har varit och hämtat och betalat för skoluniform till sonen. 2000 kronor fattigare blev man. Men men, det är ju billigare än vinteroveraller som väntar för förskolebarnen i Sverige. =)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!