Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Primrose skrev 2011-08-25 23:52:50 följande:
    Hahaha! Man bör nog även vara i samma ålder som personen på bilden.
    Har du sett PT som tävlar genom att träna 40 åringar som har fått rejäla musklerkroppar på runt 10 veckor? Så nej, det är inte omjöjligt på 1 år.
  • Paradigm

Här är en kvinna närmare 40 år som har fått denna kropp på 10 veckor (!). Tänk vilka resultat man kan få då på 1 år!

Länk: ptfia.se/min-motivation/
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-26 07:49:02 följande:
    Favete: såg att PT-Fia hyllade Finn Crisp och då tänker jag ju direkt på dig, haha
    Ja, men finnscrisp är ju så gott, speciellt om man vill ha bröd i sin kost, men nyttigare. =)
  • Paradigm
    Primrose skrev 2011-08-26 12:00:37 följande:
    Nej, det har jag inte sett. Jag kan dock, personligen, konstatera att jag var, i princip, i mitt livs form när jag var 39 år (även om jag inte har underkroppen att se ut som på bilderna som visas här). Så jag är helt medveten om vad träning kan göra med kroppen, även när man är närmare 40 år.  Men vid 46 år och efter att ha fått min son vid nära 44 år, är det en liten annan historia. Många kvinnor genomgår också hormonförändringar när de är kring 45+, som gör att det kan vara mycket svårare att bli av med kroppsfettet och att bli "deffade". Och så har vi ju alla små eller stora extra "krämpor" som kommer smygande ... och som kan hindra personen att träna som mest effektivt. Att träna en man i 45-50-årsåldern är en annan femma.... Men, självklart, finns det alltid undantag - och "supermänniskor" som kan träna stentufft långt upp i åren (och för att se ut som tjejen på bilden så handlar det om stentuff träning, och ev. ett och annat "kosttillskott"), men det gäller inte de flesta.

Jag skulle ALDRIG kunna få en kropp som kvinnan på den första bilden inom ett år, eller tre år eller tio år (då är jag 56 år ). Men, visst, förbättringar kan de flesta åstadkomma. Sedan beror det ju på hur träningsvan kroppen är och hur den reagerar på olika typer av rörelse. Det här med att promenader eller sk power walks är en effektiv träningsform funkar definitivt inte på mig t ex (alldeles för tidsödande, eftersom min kropp är så van att röra på sig). Medan en träningsovan eller någon som bara har tränat litet grann i ett par år kanske kan få jättebra förbränningsresultat genom att gå på några 5 kilometers powerwalks i veckan. Och de som kan få bra resultat av att köra med band och boll hemma (men absolut inte se ut som tjejen på bilden av det...), existerar ju också.

Den andra tjejen (som är "närmare 40 år" - fast jag hittar inte hennes ålder någonstans - hon ser ut att vara 35 år, vilket är en viss skillnad...) har genomgått en helt normal fysisk förändring på tio veckor genom disciplinerad och bra träning (och kost). Det betyder dock inte att hon skulle kunna se ut som tjejen på den första bilden efter 1 år. Träning fungerar ju inte riktigt så att om man bara kör på med bra träning så får alla samma "slutresultat".

Nej, slut med åldersdiskussioner! Här ska, i alla fall, tränas idag. Och jag hoppas att även jag, när diskbråck och andra krämpor har lagt sig litet, kan bli litet mer deffad och snygg  igen.Drömmer
    Såg du hur hennes rygg såg ut efter 5 månader? Muskelberg!
    Men som du säger så är det väldigt individuellt som allt annat. Man får helt enkelt kämpa på så gott det går och se vad det blir därefter, men ingenting är omöjligt. =)
  • Paradigm

SItter här och känner mig slö. Det är fredag och jag vill städa undan inför helgen men finner ingen ork. Vill mysa i soffan ikväll utan att det ska vara rörigt.

Körde ett lugn pass idag med 30 minuters PW i rejäla uppförsbackar, riktig mjölksyra. Därefter blev lite styrka för rygg och lite olika varianter på plankan. Efter det blev den en proteinshake gjord på naturell yoghurt och mango samt en macka finncrisp med keso.

Tränar ju med min make på morgonen och än så länge har han gått ned 2 kg, mestadels vätska, men kul med resultat ändå. Vi kör på ganska hård cardio och tung styrketräning. Snart är han fit han med och tycker det är roligt att shoppa kläder!

• Paradigm
    Primrose skrev 2011-08-26 18:26:07 följande:
    Nej, den såg jag inte. Men när jag, två månader innan jag fyllde 44 år, var på sjukhuset för mitt snitt sa först sköterskan som satte dropp etc. "Vilka bra ådror, du måste träna mycket!" och narkosläkaren som la ryggbedövningen sa " Man ser varenda muskel på ryggen". Och då var jag ändå odeffad pga graviditeten (körde, i princip, ingen styrketräning när jag var gravid, bara cardio och litet lättare motståndsträning, pga tre missfall innan). Jag har aldrig varit muskelbyggare. Bara kört styrketräning i snart 20 år. Sedan jag fick barn väger jag 10 kilo över min normalvikt (jag har aldrig sett dessa siffror på vågen någonsin i mitt liv tidigare) - och det är inte så lätt som vid 30 att gå ner i vikt, det kan jag säga med säkerhet. Tvärtom kollade jag t o m mina sköldkörtelvärden eftersom INGET jag gjorde hade någon större effekt (vad gäller kost osv.). Så det som gällde för 5-15 år sedan funkar inte nu.

Ja, alla får kämpa på, efter vad som är rimligt och  möjligt. Men visst är vissa saker "omöjliga" - det är bara att gilla läget s a s. Annars kan man orsaka sin kropp mer skada än det är värt, inte minst.
    Jo, men precis man måste ju vara realistisk också. Vill man sova på gymmet och leva på lax så fine för mig. Flört
    Nämen skämtåsido, alla reagerar vi olika och åldern är ibland ett hinder och ibland inte. Det beror på. Hon som jag lade upp bilden på var 38 år.
    Kontentan av det hela är att vi alla är olika. Och tur är väl det. Skrattande
  • Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-08-26 16:30:56 följande:

Det har varit en tuff dag idag. Vi har vackert väder ute och barnen är så mycket bättre på att klä sig efter väder än vad jag är. Jag har haft jeans och t-tröja, barnen har haft alltifrån klänning till shorts....

Drar till gymmet igen, har lovat mig själv träning fre, lör och sön, så om den blir hård eller slapp så vill jag dit! Och jag har dessutom inget som hindrar mig från att röra på rumpan haha...

Önskar alla TRÄNINGSNÖRDAR en riktigt bra helg!

Solig

• Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-26 21:55:27 följande:
    Beror på hur mkt du väger,  hur intenisvt du kör samt längden på passet. Det låter väl ganska rimligt om du inte kör stenhårt -och om passet är ca 45-55?

Jag har kört 40min cykling (spin) idag samt 2,5km på löpbandet + lite magövningar.. Är rätt seg i kroppen! MEN min man gick loss på LÖPLABBETS REA! 50% på ALLA LÖPKLÄDER!! *tipsar* JAg har nu tjockare tights som ifs är i herrmodell men dom satt så jäkla skönt.. + matchande varmare jacka + kortärmad som matchar + ett par nya 3/4 byxor m matchaden T-tröjja och en vindtät/vattenavvisande jacka + två springsockar med lite högre skaft i garderoben.. Måste mao ut och springa imorgon med!! Han köpte sig nya skor + jacka + löptights -tjockare och en kortärmad + shorts. Altihop under 4000kr, och då är det Adidas och Nike + peak och nkt mer märke. Falke strumpor! Ni hör att jag är lycklig va? Nu kan jag springa sent på kvällen utan att frysa! Möjligen behöver jag en pannlampa. Och en ny pulsklocka med GPS.. *s*

Well: Dagens midadg S E X winerkorvar + 4 bröd. + 2 chokladbitar -ni vet två bitar typ fazer med polkagris el dyl. INsåg att jag var mer huingrig och har nu ätit en apelsin + kesella + massa kanel. RIktigt gott! Men hur får man ner 6 korvar i magen?
    Åh, jag som behöver en massa träningskläder och nya skor. Synd att man inte kan få tillgång till denna rea.

Sex stycken är bra jobbat. Jag får knappt i mig en. Hehe. Själv sitter jag här och är fullproppad. Jag har ätit för mycket nötter. =)
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!