Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Jennnyn skrev 2011-08-21 16:40:57 följande:
    Jag avvaktar lite till och försöker hålla mig ifrån det idag, men blir jag allt för rastlös ikväll kanske jag kör ett lugnt pass

Snart blir det iallafall en promenad i det härliga vädret.
    Råder jag andra säger jag nej, men när det kommer till mig själv så hade jag nog kört.
  • Paradigm
    Livsoduglig skrev 2011-08-21 18:09:41 följande:
    haha finns ett ordstäv som säger: Goda råd är bara bra till en sak och det är att ge de dem vidare :) Jag håller med. Jag avråder med från träning... men själv hade jag nog ändå sneglat mot träningsväskan och gymmet. Annars borde väl en rask promenad kunnat funka? 
    Ja, en rask promenad borde ju funka. Då kan man ju lägga av om man börjar känna sig febrig/sjuk. =)
  • Paradigm

Usch, är så uttråkad. Är själv ikväll.

Funderar på att göra en smoothie ikväll som jag drack till mellanmål. Den var väldigt god. Den bestod av hallon, mjölk,  en halv banan och lite sötningsmedel. Skulle vilja göra någon smoothie på mynta, att den ska ha någon slags mintsmak...? Får bli att googla.

• Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-08-21 19:09:37 följande:
    Jag är ganska dålig på att variera mig när det gäller smoothies, men den jag brukar göra består av vaniljyoghurt, frysta hallon/blåbär och en skopa proteinpulver med vaniljsmak (kan uteslutas). Vill man lyxa till det på helgen eller när man känner att man vill unna sig något extra kan man även ha i ett par klickar vaniljglass. Mixa allt i blender.
    Okej, den kör jag på fast mjölk istället för vaniljyoghurt. Riktigt god! =)

Ang glass så undrar jag om man inte kan göra egen proteinglass i form av naturell yoghurt mixad med valfri bär, banan och med en skopa (eller mer) protein. Låta det sedan stelna i frysen och sedan äta som glass. Kanske funkar eller?
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-21 19:14:07 följande:
    Min träning för helgen är avklarad. Det blev inga rekord satta ikväll. Roddmaskin, armar/axlar (på låg vikt på grund av ondsint inflammerad axel) rygg/mage och som avslutning löpband, som vanligt powerwalk, kom upp i 9.0 ikväll.
    I morgon blir det något nytt i träningsväg för mig plus lite kylbehandling på den ondsinta axeln. Det ska gå till sig snarast hoppas jag Glad
    Vad har hänt med axeln?
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-21 20:09:04 följande:
    Jag fick en riktigt ondsint axelinflammation i februari, var hemma över en månad och fick både kortisonsprutor och ultraljud, hade benbrottsont och kunde inte göra något, ens gå utan smärta.
    Det blev bra, men lite värk har jag haft hela tiden. Jag tror det var i onsdags eller torsdags då jag ökat vikterna och var i en maskin och slarvade som det högg till så väldigt. Sen har jag haft mer ont igen så nu tar jag det lite nätt så det inte ska bli värre. Men det är ju så att träna om det endast går vill man Glad
    Usch, lät riktigt allvarligt det där. Nu måste du vila din axel så att det inte händer igen! =))
  • Paradigm
    Videli skrev 2011-08-21 20:09:01 följande:
    Ååå får man hoppa med här...?

Har precis tagit upp min träningen igen efter många års sjukdom, men nu är jag på G igen.
    Självklart! Solig
  • Paradigm
    Ápril: Wow, tack! Kollade även in hennes blogg. Jösses vilka muskler!
  • Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-08-21 20:30:05 följande:
    På Progym här i Sthlm, har de fantastiska proteindrinkar, en favorit när jag är där, är när de använder after eight glass... men deras glass drinkar är väl kanske inte så nyttiga, men ack så goda! Tungan ute
    Ååh, after eight - en av mina favoritgodis(ar?). =)
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!