Shaun the sheep skrev 2011-07-06 18:37:59 följande:
Hej allihop!
Jag har en fråga till er självutnämnda träningsnördar
Det är så att jag började träna på gym för en vecka sen. Jag är lite småtjock i ärlighetens namn,
och konditionen är lika med noll. Men jag kämpar på, jag vägrar mesa och pushar mig själv så att jag känner mig 100 % nöjd efter träningspassen. Problemet är då att jag har fått ont i benet,
och jag vet inte om det beror på en skada eller träningsvärk. Jag har tränat både styrketräning och kondition,
och sprungit på ett löpband. Det gör ont i vaden, och lite även på framsidan av benet. Det gör inte ont hela tiden,
men när jag belastar benet eller det kommer ikläm eller hur jag ska säga.
Vad tror ni, kan jag ta ett pass imorgon? =)
Det är svårt att veta om det du har är träningsvärk eller nåty som beror på överbelastning eller begynnande skada. Har man själv varit med om båda känner man i regel skillnaden, men det hjälper ju inte oss/dig här. Har du ont på ett specifikt ställe på vaden, en viss punkt, eller är det mer allmänt liksom? Är det det sistnämnda tyder det mest på träningsvärk... men lita inte för mycket på mig
Har du haft nån vilodag under veckan? Eller har benen belastats med löpning och annat, benstyrka och så, varje dag? Om inte annat kanske det är dags för en eller ett par vilodagar nu....