Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Träningsnördar - här samlas vi!

Thomas 66 skrev 2011-06-20 20:38:57 följande:
    Äter usch, själv fegar jag och blandar med vatten i mixern. Dricker varje kväll innan säng dax med 2 omega3, har läst någonstans att kroppen går in i ett anabolt tillstånd på natten för att bränna fett. och då förlänger man tydligen det stadiet, samt att det minskar muskel nedbrytning. Så det har jag valt att tro på : )
    Jag brukar blanda ut den med lite mjölk för att få den slätare. Idag åt jag t ex kvarg blandat med lite mjölk, smaksatt med vaniljpulver (inte vaniljsocker alltså), pyttelite sötningsmedel och färska hallon. Det är gott och räcker länge. Vill jag låtsas att det är naturell yoghurt mixar jag den med lite vatten däremot, inte till drick-konsistens men yoghurt-konsistens.
  • Jennie med ie

Får man svära lite? OK; då gör jag det... Fans jävla skithelvete!! Så, nu känns det bättre.

Jag testade låret på gymet idag, trekvarts gång i _lugnt_ tempo. Det gick inte så bra, satan så ont jag hade efteråt. Och jag blev så sur, arg, ledsen, besviken, you name it att jag tappade all sug till den planerade styrketräningen också och stack hem istället. Men... imorgon så! Då ska jag gå dit och vara förinställd på att bara köra styrka, så minskar jag risken för besvikelse. Axlar, triceps och rygg/skuldror blir det.

• Jennie med ie
    Jennnyn skrev 2011-06-20 20:48:40 följande:
    Tips till er som äter kolhydratsfattig kost:

Istället för ris kan man riva rå blomkål fint och sedan sjuda ett par minuter. Funkar till det mesta. Blomkål kan man även göra mos på. Koka mjukt och gör sedan precis som när du gör potatismos.

Pasta kan ersättas med morot som hyvlats till tunna "tagliatelle" med potatisskalaren. Sjud dessa ett par minuter och vips har du "spaghetti". Detta funkar även med zucchini.
    Ja blomkålsmos är jättegott. Särskilt med riven ost i. Men nästa gång måste jag testa tipset på blomkålsgrytan här i tråden.
  • Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-06-20 20:50:46 följande:
    Okej, då vet vi att låret måste vila. Sedan är det bara att köra igång igen.

Glöm inte det faktum att du har gått ned 27 kilo. Gläds åt det och känn dig jävligt stolt. Skrattande
    Det gör jag, och det är jag Emellanåt i alla fall. Men jag har en förmåga att fokusera på det negativa. En riktigt trist jäkel kan jag vara...
  • Jennie med ie
    Thomas 66 skrev 2011-06-21 18:01:19 följande:
    Tror inte att du behöver oroa dig. Många som tävlar inom kroppsbyggning kör ju mest gym och promenader. Så har du inte högre målsättning en så, gör det säkert inget att vila benen lite :  )
    Kroppsbyggning är liksom inte målet ö h t...

Även om styrketräning och större muskelmassa ger högre fettförbränning så är konditionsträningen viktig för att jag ska nå mitt nuvarande mål.
  • Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-06-21 16:04:03 följande:
    "Bara" styrketräning överkropp kan vara ganska tufft det med.
    Absolut, det saknades inte direkt svett i kläderna om man säger så
    Men jag vill kunna köra rejäla intervallpass och sånt. Blä!
  • Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-06-21 20:09:55 följande:
    Jag förstår dig!

Trodde aldrig att jag skulle säga det här till någon, men du får sluta att träna så hårt, om det är anledningen till muskelbristningen. Tålamod måste man ha, ändock om man vill ha resultaten på en gång. Men alla har vi väl övertränat egentligen, testar kroppens gräns. Nu vet du i alla fall hur mycket du kan pressa din kropp. Hehe.
    Ja alltså egentligen ska jag vara glad att det hållt såhär länge eftersom jag i vintras i princip gick från noll till hundra på ett nix vad gäller träningen. Så jag får verkligen försöka ge det lite tid nu... Nån dag i alla fall
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!