Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Nu ska jag också iväg på ett träningspass, rond nr 2. Det får bli två pass idag, men uppdelade. Gäller att passa på när motivationen är på topp! =))

• Paradigm
    Mollly skrev 2011-08-09 20:01:47 följande:
    nej inte en aning. Troligen från något dåligt mjöl från affären. Hoppas dom försvinner när dom har sanerat på Fredag.
    Usch, hoppas som sagt att de försvinner på fredag!
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-08-09 20:02:42 följande:
    Nu när jag var och tränade kollade jag upp vad bänkpressar stången vägde. 20kg vägde den, vilket innebär att jag lyft 30kg när jag trott att jag lyft 20kg. haha. Men det känns ju alltid bra att jag klarar lyfta så pass mkt iaf.Skrattande
    Skitbra! =)
  • Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-08-10 06:51:45 följande:
    Jag hade en perfekt träningsdag och ätardag igår och hoppas så in in norden att dagen blir lika bra.

Mina morgonpromenader saknar jag och ju mer tiden lider och det blir kallare, desto närmre sambon kryper jag och vill inte gå ut. Men jag har som mål att gå ut minst en gång denna vecka.

Gårdagens ryggträning och jag har upptäckt att jag är en riktig liten fegis. Har tränat styrka i ca 7 år nu och testade på lite tyngre träning igår. När jag körde breda och smala lats var jag uppe i 65 kilo och det kändes förvånansvärt lätt. Så nu är jag taggad.

När gröten är klar är det ännu en dag på förskolan, men spring och lek med barn som gäller.... Man kan inte få mycket bättre motion!

Ha en bra dag alla!

Äpple
    Jösses, 65 kilo låter väldigt mycket! =)
  • Paradigm
    Evenstar skrev 2011-08-10 07:17:23 följande:

hoppla, idag var jag fortfarande mätt när jag vaknade.
    Tog en snabbtur ut i skogen igår och hittade himmelriket. Det var gult överallt. Stora matiga kantareller. När jag rensat dem och de var reda att förvällas vägde jag dem och 2.6kg rensade kantareller är inte fy skam.
    Så förutom att förvälla och frysa fick det bli några till middag,

Det blev en trerätters för mig och maken.
    Calamare och aioli
    Oxfilepasta med kantareller och parmesan
    Tiramisu
    Och sen lite naturgodis och chips.
    Till det såg vi Black Swan.
    Mysig kväll. :)

Träning igår blev biceps och mage.

Älskar när man hittar sådana där guldställen!

Låter som en riktigt mysig kväll!

Alla talar om Black Swan, något du rekommenderar?
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-08-10 12:44:05 följande:
    Hej alla! Nu är jag tillbaka från semestern, välgödd ;) drog på mig en förkylning from hell.. Har kunnat träna en dag.. :( idag blev det boxteknik med min pt :) han är hård men rättvis, riktigt bra på att psyka fram energi hos en.
    Hoppas ni har det bra!! Kram
    Välkommen tillbaka! Solig
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-10 13:33:25 följande:
    Men HÄR tror jag jag skriver in mig
    Om jag får?

Tränar på för att förhoppningsvis springa gbgvarvet. Har en dröm om ett mara men det känns som en...dröm..

Idag blir det skivstång på friskis, samt cykling t/f jobbet. Tar nog bilen till gymmet det regnar ngt grymt.. Fast det känns lite slött! Det är ju SÅ bra "gratis" konditionsträning, man ska ju ändå dit lixom. Kan någon motivera mig att springa eller köra på crosstrainern 30 min med vore det bra..

Äta? *hmm* Stoppade i mig en nudelwook me div grönsaker och renskav o kokosmjölk till lunch. Försöker nu komma på ngt gott och vettigt till middag.
    Efter träning: Gainomax och sen hem och äta ngt proteinrikt till kvällen!
    Välkommen! {#emotions_dlg.flower}
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-10 16:26:56 följande:
    Nya är välkomna, det här är den trevligaste tråden på FL Glad
    Glad
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-11 17:37:52 följande:
    Jag drabbades av en helt osannolik energitopp i går efter mina dubbla pass och kunde inte somna. I dag har jag varit pigg med, men nu lämpligt till att jag ska gå iväg på träning, känner jag mig rätt slö och lat och behöver nog en motiverkande kick in the butt..
    Jag ställer alltid upp!

*Spaaaaaaaaaaaark*

Själv känner jag mig allmänt seg och omotiverad idag, men jag vet att det förändras när jag väl tar mina första steg på löpbandet. Nej, inga ursäkter här inte för min del, med andra ord - dags att sätta på sig träningskläderna och svettas!
  • Paradigm

Helt totalt slutkörd.

6 km löpning, 25 minuter samt direkt efter cykling [alternativ fat burn] i 20 minuter. Därefter plankan på pilatesboll samt styrka fria vikter.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!