Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Träningsnördar - här samlas vi!

Inköpslistan inför storshopping ikväll (suck) ser onekligen lustig ut. Några ex på vad jag skrivit:
    -grovt bröd, frukt & grönt, mjölk, ägg, grönt te, kesella, tonfisk.....

Makens bidrag:
    -Risifrutti, jordgubbssylt, strutglass, cocacola.....

Är ni lika olika i er familj?

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Yey, kom iväg på morgonträning . Såå skönt med lite styrka en lugn morgon på gymmet. Snart stundar ett arbetspass på 5 timmar

• Tullemi
    Fattig student skrev 2011-10-23 07:54:03 följande:
    Nu har jag käkat frukost som bestod av en rågmacka med ost och kalkon i ugn, ett glas banansmoothie samt ett glas juice. Ingen vidare "deff frukost", då lämpar sig havregrynsgröt och ett ägg bättre, men det får välla funka i alla fall.

Om en timme ska jag iväg på ett 2,5 timmars frisörbesök. Det blir att ljusa upp håret och klippa bort en bra bit av hårsvallet.
    Lyxmorgon!
    Jag ska också stoppa i mig nåt i frukostväg, men det blir nåt lätt för jag ska träna direkt efter. Sen är det dags att gå till jobbet igen. Men imorgon är jag ledig .

Gryndrömmar: Vad spännande! Vi hoppas på ett frö
  • Tullemi
    Mollly skrev 2011-10-25 17:45:56 följande:
    keso är något jag verkligen inte klarar av. Tills igår iaf, sambon köpte fel och köpte laktåsfri keso och den smakar faktiskt helt ok.
    Håller med om Keso, urk.  Minikeso smakar lite bättre än den vanliga, laktosfri har jag inte testat. Jag kan nästan bli avundsjuk på folk som sitter med en tallrik Keso och frukt, eller liknande. Ser så gott ut....men inte.
  • Tullemi

Bah, nu är det så där igen: motivationen bortblåst....Obestämd

• Tullemi

..och jag har proppat i mig kolhydrater: 3 påsar (ja 3 st) kanelgifflar på 2 veckor, pasta och chokladen från Danmarksresan och smörgåsar både morgon och kväll (dock nyttiga men hade inte planerat att äta det 2 ggr/dagen). Attans....

• Tullemi

Jag hade planerat in lite helgträning, det underbara morgonpasset, men jag känner att denna vecka varit halvjobbig med förkylda barn. Hostattacker flera ggr/natt och byte av sängkläder eftersom dottern hostar så hon kräks (hon vägrar gå och spotta ut slemmet hon hostar upp :-S). I natt bytte vi 2 ggr,suck.
    Själv känner jag mig hyggligt frisk, men sliten så träningen ryker nog . Hoppas innerligt att jag kommer igång igen.....

• Tullemi

Idag har det varit allt annat än träning: american brunch buffé (höll mig till lagom nyttig mat och i lagom mängd) och sen var det Hem&Villa-mässan. Trevligt och mycket promenerande, men knappast träning......

• Tullemi
    LaFontaine skrev 2011-10-29 21:57:14 följande:
    Jag har läst lite i tråden ett tag tillbaka och stått i valet och kvalet om jag ska skriva eller inte. Jag har trasslat en del med mitt träliga knä på sistone och rehab-tränat en hel del. 

Så läste jag inlägget ovan och bestämde mig för att absolut inte "gå med" i tråden. Fy vilken trist attityd! 
    Mollly har ingen dålig attityd. Jag tror bara att inlägget blev lite dåligt skrivet. Men om ETT inlägg styr ditt val så är det ju synd. Detta är annars en supertrevlig tråd, utan fördomar.
  • Tullemi
    MissKaos skrev 2011-10-30 20:29:10 följande:
    Be om Coccillana Etyfin, till natten. Ingen mår bra av att inte sova. (om tösen är över 2)
    Vi har den hemma. Hon vägrar den i början av kvällen, men tar den under natten när t.o.m hon själv tycker hostan blir för jobbig. Nu är även sonen kass (eller igen kanske man ska säga).Var nyss uppe och bytte sängkläder efter en hostattack...suck. Ser en VAB-dag framför mig på tisdag... Mileas ögon är påverkade av förkylningen och det är ju NO-NO med "läskiga" ögon på förskolan.
    Idag tog jag t.o.m en tupplur mitt på dagen - något som aldrig annars händer....gäsp. Det är slitigt med förkylningstider
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!