-
Inte så varmt med andra ord. =)Mollly skrev 2011-07-29 22:50:24 följande:Hos mig är det 17.5 grad och ösregn
-
Det jobbiga med Sverige är väl att det inte är anpassat för varmt väder och därför blir det så jäkla varmt i hemmet framförallt. Jag skulle t.ex aldrig klara mig utan AC här. Däremot skulle det bli panik om det började snöa. Det finns inga element. Haha.Tullemi skrev 2011-07-29 22:51:17 följande:Idag har vi haft ca 28 grader. Nu på kvällen kom det en härlig lätt vind, perfekt temperatur men då skulle det bäras brädor *pffft* (jag bor i Göteborg)
Men jag kan trösta er med att det är 48 grader här dagtid. -
Jo, det är en skillnad, smalare midja och fastare framtill. =)Mollly skrev 2011-07-30 18:49:01 följande:Denna är tagen 25 Februari
Om du tycker att det går för långsamt, se över kosten. -
Du har rätt. Många situps ger delade magmuskler. Det gäller även män.Mollly skrev 2011-07-30 20:51:55 följande:Pratade precis med en annan mamma om denna utmaningen. Och har man fått barn så ska plankan vara mkt bättre än vanliga situps. Är det någon här som vet om det är bra att göra situps efter att man har fått barn? Eller ska man köra på plankan istället?
Schnyyyyggt?
Nja...
För 2 veckor sedan fick jag samma information och har slutat tvärt med situps, crunches. Jag har haft turen nog, trots en jäkla massa situps, inte fått delade magmuskler. Nu gör jag aldrig situps utan gör plankan istället på alla olika sätt. Plankan är rolig! -
Armarna ser slankare ut också, glömde jag tillägga!Mollly skrev 2011-07-31 10:49:27 följande:Tack. Kosten är ändrad rätt mkt den sista tiden. Det är bara nu när vi var iväg som det blev mkt onyttigt. Annars är kosten bra. Men ska prata med min PT nästa vecka ang kosten.
Men det är svårt att jämföra med en närbild och en bild längre bort. -
Samma här ang triceps. Om jag ska bli smal där måste jag deffa ned mig till 52 kilo, men då kommer jag se ut som ett vandrade benrangel. Mitt kropp tar främst bort fett vid mage och lår. Så man får väl helt enkelt gilla läget. Bygga på ännu mer muskler och hoppas på att det ger ett fastare intryck.Tullemi skrev 2011-07-31 08:03:43 följande:Guten Morgen! Idag ska jag ta en tur runt Prästtjärn och sen hem (eller till gymmet) för några extra övningar.
Det är himla synd att man inte kan punktbränna fett . Jag har några problemområden:
-Triceps (lätt gäddhäng)
-fett i vecket vid armhålan (inte så snyggt i vissa plagg)
-insidan lår
-huden skrynklig från graviditet precis runt naveln fast det har ju inget med fett att göra.
-sen de svårarbetade "kärlekshandtagen"
Ja, nu fick ni en mkt intressant genomgång av det, haha -
Har du testat plankan på balansboll? Jag fullkomligt älskar den. Man känner riktigt i magen.Mollly skrev 2011-07-31 10:56:40 följande:Jag tror jag hoppar utmaningen och kör plankan istället. Jag vill inte få delade magmuskler
-
Måttlighet låter vettigt! =)godisgrisen skrev 2011-07-31 09:18:05 följande:
Nu känns det som om jag börjar få flyt på träning och promenader efter min lilla paus....sitter och dricker kaffe nu och ska ge mig ut på en promenad innan det blir söndagsbrunch
Nu gäller det bara att ta tag i det där med maten också, den har inte varit bra....och igår gick jag verkligen all-in med godis/snacks, har fastnat i en "tyck-synd-om-mig-jag-är-så-fet-och-ful" period där jag bara äter allt.....
NU börjar jag om med maten också för jag vill ju må bra, dessutom mår min IBS mage bra när jag missköter maten så här.
Måste ta tag i detta nu, och jag börjar idag!
Ingen avhållsamhet, utan måttlighet tänker jag köra, och tänka efter innan jag stoppar nåt i munnen, fundera på om det är vär dom extra calorierna eller om jag bara vill äta för ätandets skull...
-
Kul med framsteg! Då vet man att träningen ger effekt!Tullemi skrev 2011-07-31 10:07:48 följande:Yey, första gången jag klarade rundan i skogen under 20 minuter (19,21) . Rundan är bara 2,8 km så det låter inte imponerande alls, men det är en mördarrunda *pust*. Jag är iaf nöjd med min förbättring. Framsteg!
-
Träningsuppdatering här då!
Det blev inget igår, vilodag.
Idag blev det innan frukost; 6km löpning - 30 minuter, 10 minuters cykling, olika övningar av plankan på pilatesboll, träning biceps & triceps - fria vikter, benpress samt lite ryggövningar.