Inlägg från: godisgrisen |Visa alla inlägg
  • godisgrisen

Träningsnördar - här samlas vi!

orkar inte med någon träning idag, då jag har fixat i trädgården hela dagen....vardagsmotion på hög nivå

Imorgon blir det styrka överkropp+plankan igen  och förmodligen en promenad också....

• godisgrisen
    ETSS skrev 2011-07-21 20:04:01 följande:
    Hon bor i byahåla nummer 1 långt upp i landet, men i morgon ska hon troligen till närmsta Stadium för att undersöka närmare om hon ska köpa maghjulet Glad
    valslides ser också effektiva ut:

http://www.mammafitness.se/se/shop-346380

är man snål så kan man använda en filt eller liknande Tänkte testa nästa gång jag tränar: kolla videon i mitten:

http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/category/magtraning/page/2/
  • godisgrisen
    Jennie med ie skrev 2011-07-22 14:46:17 följande:
    Tjena! På väg hem från Bohuslän är jag... Och veckan, eller de 5 dagarna, har varit hyfsad för att vara en bortrest semestervecka Två styrkepass på bryggan med hantlarna, ett för överkropp och ett ben+mage. Två powerwalks. Och två morgonpromenader. Godkänt får jag ändå tycka....
    helt superbra jobbat ju!
  • godisgrisen
    Shaun the sheep skrev 2011-07-22 15:22:09 följande:
    Hej igen allihop! Idag blev det ännu ett härligt gympass, känns så fantastiskt bra! Jag har dock lite funderingar på frukost. I dagsläget blir det oftast en eller två mackor och en kopp te eller kaffe. Å Jag funderar på två olika frukostar. 1. Havregrynsgröt med en halv mosad banan, fullkornsmacka/knäckemacka med nåt gott pålägg. 2. Smoothie på lågfettsyoghurt (fetare om jag ska träna), blåbär, banan, havregryn, hallon(?), samt en fullkornsmacka med pålägg. Vad tror ni, ska något läggas till eller tas bort? Är det en okej frukostmeny för viktnedgång? Tycker sånt här är så svårt..
    Protein är viktigt, både för mättnaden och för muskelbyggning!

Jag brukar äta naturell yoghurt blandat med keso (lika delar) och lite bär, kanel och några hackade nötter.

Jag märker att jag håller mig mätt mkt längre när jag blandar i keso eller för den delen kesella i yoghurten pga proteinet. Vill jag ha en ännu stadigare frukost (om jag vet att jag kommer missa mellanmålet) så äter jag ett ägg också
  • godisgrisen
    ETSS skrev 2011-07-22 19:45:16 följande:
    Alxelparti och skuldror : Riktigt snygga.
    Armar : På väg att bli.
    Ben :Skymtar tillstymmelsen till muskler där förut inga fanns.
    Mage : Mycket jobb kvar.

Men ändå, på mindre än två veckor på gym Glad
    bra jobbat
  • godisgrisen
    Gryndrömmen skrev 2011-07-22 20:42:34 följande:
    Nyss hemkommen från ett 70 min långt styrketräningspass som kändes superbra :) så peppad inför 55 min tuff spinning imorgon :)
    superbra
  • godisgrisen
    Jennie med ie skrev 2011-07-22 20:47:42 följande:
    Nu får jag ta igen den träning jag missat under veckan Även om jag som sagt varit ganska flitig ändå. Gymet ska få ett besök imorgon och det måste bli mitt på dagen eftersom vi är bortbjudna på kvällen. Kanske HIIT på crosstrainern? Och så styrkan då... det får bli bröst + nåt till. För bröstmusklerna fick en rätt slö semester eftersom träbänken jag tänkt använda som gräningsbänk inte kändes säker. Den vinglade och knakade lite för mycket
    Tycker du skött dig riktigt bra! Men ändå skönt att snabbt komma tillbaka i rutinen

Själv ska jag få till ett pass armar/axlar/rygg + plankan imorgon....skulle gjort det idag, men hade verkligen ingen motivation.....men imorgon SKA det bli av.
  • godisgrisen
    Jennie med ie skrev 2011-07-22 21:13:55 följande:
    Ja för tänk att det SKA det! Annars skäller jag på dig
    Ja gör det
  • godisgrisen

Har genomfört 40 min helkropp, är verkligen inte taggad men kör på ändå.....blir lite halvhjärtat men bättre än inget i väntan på bättre motivation.........

Ensam hemma med barnen, så det finns ingen möjlighet till promenad idag, tar det imorgon istället. Känns bra att iaf ha genomfört mitt styrkepass.

överväger om jag ska äta lite lördagsgott idag eller inte......isf blir det nötter/torkad frukt eller annat i naturgodishyllan.

Vågen var såå snäll mot mig imorse, stod på 54.9 Och jag trivs bäst på en vikt under 55kg så nu känns det lite bättre iaf.

• godisgrisen
    ETSS skrev 2011-07-23 13:56:45 följande:
    Grattis till viktmål, vet hur det känns Glad
    Klart du kan äta lite lördagsgodis då Glad
    Blev strax över 100g naturgodis, barnen fick ju köpa för 20:- så då fick jag det också

Bättre att få äta lite granna än att helt förbjuda sig, slutar alltid i frosseri för min del.....
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!