Inlägg från: godisgrisen |Visa alla inlägg
  • godisgrisen

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2011-09-21 20:56:56 följande:
    Eller så kanske du sak fundera på varför du inte gör som du vill, unnar du dig inte att må bra? Hittar du den knuten kan du göra ngt åt den..
    Jadu, den har jag letat efter rätt länge nu.....men vette17.........har nog hamnat i "tyck synd om mig, jag är så fet och olycklig"  träsket, och skulle jag lyckas så kan jag inte längre vara ett offer?

Sen tror jag att jag äter/köper skit av gammal vana, utan att tänka efter.

Plus att jag ärvt detta beteende från min mamma....sitter liksom i ryggmärgen......

Nej, nu ska jag sluta tycka synd om mig själv, plocka fram en massa jävlar-anamma!!!!
  • godisgrisen
    Primrose skrev 2011-09-22 12:55:40 följande:
    Javisst är det svårt! Jag förstår dig helt och fullt. Är själv en "godisråtta" - dvs. älskar sötsaker (kakor, choklad, godis osv.). Jag har ofta lyckats hålla mig eftersom jag har varit fåfäng nog (Drömmer) och för att jag har tränat så mycket att jag ändå har kunnat äta en hel del sött, i alla fall i perioder, utan att det har satt sig så mycket på kroppen. Jag har älskat sötsaker sedan tidig ålder och är egentligen den enda i min familj som har varit sådan. Vi hade också sällan godis och sådant hemma - eftersom ingen var särskilt förtjust i det och, förstås, för att min mamma tyckte att det var onyttigt. Men sugen var jag hela tiden likväl och så fort jag flyttade hemifrån blev det en hel del "gott" i skafferiet. Men min mormor var sådan - så det sitter kanske litet i generna, trots allt.

Men när man, som jag, inte kan träna lika mycket och, till på köpet, är tröttare och klenare, av olika skäl så är det lättare att falla till föga för suget. Och så känner man sig plufsig och fet och tycker att inget hjälper i någon större utsträckning. Jag kan inte längre träningskompensera för mina laster och då är det svårt att inte "ge upp" litet ibland. Eftersom jag tränar mindre än innan jag fick min son (som mest har det varit 5gg/vecka, men vanligen 3gg/vecka, tidigare var det 6-7gg/vecka) så kan jag "unna mig" så mycket mindre för att det inte ska synas på kroppen.

MEN nu JÄKLAR ska jag också få till det här med att gå ner till min normalvikt igen!!! Och jag kommer att behöva vara stenhård vad gäller mina "fällor". Jag inser att försöka få bort fettet med träning inte längre kan vara mitt fokus - det får vara en extra bonus. Jag MÅSTE låta bli allt vad "godsaker" heter, helt enkelt. Och jag skippar alla dieter a la LCHF etc. och siktar in mig på min vanliga typ av kost (som i grunden är mycket nyttig - så länge jag skippar efterrätter, kakor, godis etc) och begränsar portionstorlekarna också.

Godisråttan: Det jag känner är att jag kan antingen acceptera att jag kommer att se ut så här nu (fåfäng är jag, som sagt!) och för "all" framtid, eller så får jag helt enkelt inse att jag har en "ny" kropp nu som inte går att behandla som tidigare. Det finns inget mitt emellan. Det är bara att glömma hur man har varit (vältränad OCH godsaksätande) och forma sin kropp via nya medel och metoder. Ta sig ur gamla vanor och gamla sätt att tänka och vara, helt enkelt. Fast helt enkelt är det ju INTE när man är 40+. Men, som du skriver, jävlar anamma, nu kör vi! Cool
    Ja nu kör vi

Jag kör också utan dieter, bara att inse att LCHF inte funkar för mig, mår superbra på det...ett kort tag, sen mår jag dåligt även på LCHF, + att minsta lilla fusk blir så stort när man minimerar kolhydraterna på det sättet.

Nu blir det återigen tallriksmodellen och att bara äta sig lagomt mätt och inte  proppmätt. Mycket grönsaker och noga med mellanmålen!

Jag vet ju hur man ska göra, nu gäller det att plocka fram kunskaperna och viljan att genomföra detta också.

Men vi peppar väl varandra, och tillsammans så fixar vi detta
  • godisgrisen

tränat idag, kommer få härlig träningsvärk imorgon

• godisgrisen

har gått sådär i helgen....men har inte varit hemma så mycket och då blir det annorlunda rutiner och mycket fika, god mat osv.

Men imorgon är det återigen måndag och rutiner

• godisgrisen

God morgon

Tränade helkropp igår, och imorgon är det dax igen, maten funkade kalasbra igår också

• godisgrisen
    Frukostflingan skrev 2011-09-27 09:44:21 följande:

Härligt! Maten har inte jag orkat ta tag i än dock. Men snart så...

Fast jag äter bra mat över lag. Det är mest sötsakerna som slinker ner mellan som är problemet :)

Det är just det problemet jag också har......så länge jag sköter mina mellanmål bra så ökar chanserna till att jag inte "råkar" äta godis.....
  • godisgrisen
    Frukostflingan skrev 2011-09-28 10:08:22 följande:
    Ja lite så tänker jag också. En sak i taget så att kroppen och det mentala hänger med.

Igår sprang jag hem från jobbet. Tunga ben som fortfarande smärtade av träningsvärk. Ca 6 km blev det. Ingen supertid, men en seger att jag gjorde det. Idag står det ett pass BodyPump på schemat. Det ska bli skönt med lite styrka och förhoppningsvis träningsvärk imorgon.

Vad ska ni träna idag? Eller har ni en mer eller mindre välförtjänt vilodag?
    Kör igång med en sak i taget, och jag själv märker att ju bättre jag sköter träningen så följer kosten med automatiskt Känns inte lika kul att moffa godis direkt efter ett träningspass, då blir iaf jag automatiskt sugen på bra mat
  • godisgrisen

Nu känner jag mig helt återställd från förkylningen, dagens träning gick kanon och jag kände mig riktigt stark och pigg! Så skönt när kroppen svarar och man känner flyt i träningen Händer inte så ofta så det är bara å ösa på när det väl inträffar

• godisgrisen

Krya på dig Molly

Själv har jag tagit en promenad i det underbara höstvädret Ska köra några plankor i kväll också Träningen väntar jag med tills imorgon, då jag körde helkropp igår

• godisgrisen
    Primrose skrev 2011-09-29 13:10:06 följande:
    Usch, stackare!

Själv sov jag bara fyra timmar i natt - eftersom sonen, under nattningen, berättade om något upprörande som han hade utsatts för på dagis igår.Rynkar på näsan Och idag är jag helt slut, främst mentalt, men även fysiskt. Plötsligt fick jag näsblod, också! Obestämd Det har jag inte haft sedan jag var gravid med sonen. Så här sitter jag med en stor bomullstuss i näsan. Ja, ja det SER kul ut!

Träning i kväll - ja, vi får väl se. Nu ska jag lägga mig på spikmattan och vila.
    hoppas att det inte är något allvarligt som hänt din son?

Ta hand om dig och lyssna på kroppen {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!