Inlägg från: godisgrisen |Visa alla inlägg
  • godisgrisen

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2011-10-23 21:16:44 följande:
    Testa GRÖT! Det är kalorisnålt, och mätt blir man. MIn favvo är att göra gröt ( i micron) och sen blanda i 1dl frysta blåbär. Dom tinar snabbt! Skivar över 1/2banan och så lättmjölk på. Ett ägg till så får man protein..
    Fixar inte mjöl/havre

En vanlig dag för mig brukar vara:

frukost: blandning av keso/kvarg/naturell yoghurt med lite hackade nötter+frön och bär och ev ägg till det.

lunch+middag: 1/4 kött/kyckling/fisk/korv 1/4 ris/potatis och 2/4 sallad/grönsaker

2-3 mellanmål: ägg (kokt, stekt) makrill i tomatsås, keso+bär, kesella+bär, avocado+keso, stekt ägg+skinka osv....

Maten och mellanmålen tycker jag är bra? Det jag behöver ta bort ur min kost är allt utöver mat+mellanmål
  • godisgrisen
    MissKaos skrev 2011-10-23 21:31:51 följande:
    Låter ju som bra mat. KAnske kan du testaa tt äta en frukt efter huvudmålen (inte banan) Såfår du en jämare blodsockerkurva. Hård träning kan trigga mat-sug så man går upp i slutändan -hur tränar du? Kansek behöver du kombinera om din träning?
    Cirkelträning 3ggr/v
    Pilates 1 gång/v
    promenader några ggr/v

Ska köpa hem lite frukt och äta som dessert kanske Låter ju som en bra ide då man ofta känner lite sötsug efter en måltid, tål att testas!
  • godisgrisen
    MissKaos skrev 2011-10-24 13:53:40 följande:
    Ja, ingen har hittills blivit tjock av frukt. Testa!
    Du tränar mao mkt som ger en relativt låg förbränning, kankse skulle du pröva att kombinera med rejäl förbränning då? Ty spinning, löpning?
    Kanske ska ge mig på löpning,  Lite för lat för det, men det ska väl vara lite utmaning också
  • godisgrisen
    godisgrisen skrev 2011-10-24 21:12:20 följande:
    Kanske ska ge mig på löpning,  Lite för lat för det, men det ska väl vara lite utmaning också

Provade idag, och det gick över förväntan

• godisgrisen
    MissKaos skrev 2011-10-25 21:46:21 följande:
    Kul! Löpning är jobbigt, det är extemt hög förbränning och kräver kondition. Men vill du nu ner i vikt så: Träna med mål att springa 10 km /3ggr vecka. Det borde göra din förbränning glad.
    Rundan som jag sprang igår är nog 3-4km tror jag, mitt första mål är att springa hela den utan att gå. Igår sprang jag nog 3/4 och gick resten, supernöjd med tanke på att det ju var första gången!!

Idag har jag kört styrketräning för hela kroppen med gummiband och pilatesboll, direkt efter det tog jag en snabb promenad och när jag kom hem så blev det ett par plankor
  • godisgrisen
    Tullemi skrev 2011-10-25 20:35:16 följande:
    Håller med om Keso, urk.  Minikeso smakar lite bättre än den vanliga, laktosfri har jag inte testat. Jag kan nästan bli avundsjuk på folk som sitter med en tallrik Keso och frukt, eller liknande. Ser så gott ut....men inte.
    Jag har också svårt för enbart keso, men blandat med kesella eller naturell yoghurt och toppad med kanel är det riktigt smaskens
  • godisgrisen

Jag börjar få en rejäl träningsvärk efter löpningen igår, insidan av låren, kommer gå lite lustigt imorgon misstänker jag Tränade ju ben idag också........sweet pain

• godisgrisen

Kollade hur långt jag sprang i förrgår på http://iform.se/mat-din-runda och den var strax över 4km! Gick första kilometern som uppvärming sen sprang jag nästan hela rundan, så för att vara  första gången är jag toppennöjd.

Nu sitter jag här med träningsvärk i benen så ikväll vette 17 om jag klarar att springa, vi får se

• godisgrisen

jag mår inte heller bra, har nog överdoserat frukten denna vecka, sitter nu med totalt tvärstopp i magen hata hata hata IBS mage Har ätit en påse torkade fikon och druckit massa vatten idag väntar bara på att det ska "lösa" sig.......

• godisgrisen
    Tessou skrev 2011-10-28 19:17:42 följande:
    Hur vet du att du har IBS? Uteslutningsmetoden...?

Jag har också problem med magen, men de har inte hittat nåt hittills... så hittar det inget antar att jag får leva med IBS..... Har du testat ''medicinen'' som finns med det?
    Utredning på vårdcentralen, men diagnosen är utifrån mina besvär, och att inget hittades på blodprover och andra undersökningar dom gjorde där. Har dock inte varit till mag/tarm på lasarettet för vidare kontroller med kameror som stoppas in på otäcka ställen.........Dom tyckte inte det behövdes, och jag är inte så sugen på det...IBS är i mina ögon en slaskdiagnos när man inte hittar något annat, allas ibs är ju olika och beror säkert på massa olika anledningar.

Någon vidare hjälp får man dock inte, inga kostråd utan man får rådet att exprimentera på egen hand, vissa mår bra av att utesluta gluten, vissa fett, vissa kolhydrater osv. Det dom flesta mår bra av är dock små portioner och äta lite oftare, lugn och ro och tugga maten noga.

Det jag vet om IBS idag har jag googlat mig till......men visst är det jobbigt när man vissa gånger tål mat och nästa blir totalt uppblåst av samma mat.....inge kul alls

Äter sunwic dagligen, utan det funkar min mage inte alls. Har testat iberogast vart jättebra, var helt besvärsfri strax över en månad, men sen var det tillbaka...slutat med det iom att det är svindyrt å det inte längre funkade så bra.... Nu testar jag Proibs men äter inte varje dag, utan några ggr/vecka så jag kan inte säga om det blivit varken bättre eller sämre.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!