Inlägg från: Annika i Gbg |Visa alla inlägg
  • Annika i Gbg

Träningsnördar - här samlas vi!

cirkuspuman skrev 2011-07-18 07:16:51 följande:
    Annika i Gbg skrev 2011-07-18 06:54:48 följande:
    Godmorgon! Då har jag äntligen kommit igång med träning igen efter Frankrike-resan. Nu jobbar jag ju heltid och då blir det krångligare än på semestern men å andra sidan har jag inga småbarn hemma. Yngsten är snart 17 och klarar sig (gärna!) utan mamma. Så idag kör jag ett Zumba-pass efter jobbet. Dessutom cyklar jag till och från jobbet så det kommer nog att vara lätt att somna ikväll Glad !

Alla låter så duktiga med gym/styrke-passen här. Jag har så många negativa minnen från mitt äktenskap med en kroppsbyggare så jag tyckte det var bara trist och jobbigt att gå ett varv i gymmet när jag hade min PT-träff. Det är synd för som det är nu (framförallt med sommartiderna) så är det svårt att hitta grupp-pass som funkar med jobbet. Idag ska jag sitta kvar och jobba 1-1½ timma för att zumba kl 19.00 t.ex. (Jag tränar i kvarteret jämte jobbet) Hade jag kunnat komma över motviljan mot gymmet så kunde jag ju poppa in när som. Jag får jobba på det. Kan ju börja med att ta ett rodd-pass före gruppen, t.ex. Bara känna på luften där inne, liksom. Sedan kanske det kan bli en grej till efterhand. Jag får se. Men styrketräningen är så intimt förknippad med exet...

Ha en fin måndag, alla träningsnördar!  
    Vad tråkigt att du känner så finns det inget gym som har gruppträningar närmre ditt hem då?!

Godmorgon! Då har jag äntligen kommit igång med träning igen efter Frankrike-resan. Nu jobbar jag ju heltid och då blir det krångligare än på semestern men å andra sidan har jag inga småbarn hemma. Yngsten är snart 17 och klarar sig (gärna!) utan mamma. Så idag kör jag ett Zumba-pass efter jobbet. Dessutom cyklar jag till och från jobbet så det kommer nog att vara lätt att somna ikväll Glad !

Alla låter så duktiga med gym/styrke-passen här. Jag har så många negativa minnen från mitt äktenskap med en kroppsbyggare så jag tyckte det var bara trist och jobbigt att gå ett varv i gymmet när jag hade min PT-träff. Det är synd för som det är nu (framförallt med sommartiderna) så är det svårt att hitta grupp-pass som funkar med jobbet. Idag ska jag sitta kvar och jobba 1-1½ timma för att zumba kl 19.00 t.ex. (Jag tränar i kvarteret jämte jobbet) Hade jag kunnat komma över motviljan mot gymmet så kunde jag ju poppa in när som. Jag får jobba på det. Kan ju börja med att ta ett rodd-pass före gruppen, t.ex. Bara känna på luften där inne, liksom. Sedan kanske det kan bli en grej till efterhand. Jag får se. Men styrketräningen är så intimt förknippad med exet...

Ha en fin måndag, alla träningsnördar!  
    Jag tycker inte att du ska låta ditt ex förstöra mer för dig. Försök att bilda en ny positiv bild av gymmet genom att besöka den och få nya fina erfarenheter. Du kanske kan ta med dig någon vän?
    Ska göra ett försök idag före Zumban. Tänkte sätta mig i rodd-maskinen 30 minuter som uppvärmning. Jag har precis köpt medlemsskap på Elixia och det finns inget som ligger bättre till. Mitt gamla låg så att jag passerade hemmet innan jag kom dit. Gissa hur det slutade när man var trött och grinig? Flört Jag tänker att jag sitter kvar och jobbar här, tränar och cyklar sedan hem för att varva ner i duschen. Jag kan gå hem tidigare en annan dag som kompensation. Och passen ligger lite bättre efter semesterperioden då det finns mer att välja på. Men jag ska börja min "inskolning" i gymmet idag så får vi se var det slutar... Nu är min kafferast slut! 
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Annika i Gbg
    Tullemi skrev 2011-07-18 13:50:01 följande:

Du har barn också? Hur gammal/gamla? Själv är jag 37 år och fick Lucas för ca 17 månader sen och började träna ordentligt för ca 5 månader sen. Resultatet är än så länge bara följande. Megastora lovehandles *snyft*.

Om dina love-handles är megastora undrar jag vad mina skulle kallas Skrattande Vågar inte ens lägga in en bild... Du är fin ju!!
  • Annika i Gbg
    Kräks Hemma från ett yoga-pass med en instruktör som nog är asylsökande direkt ifrån helvetet! Jag har tränat mycket yoga genom åren och har aldrig tidigare haft en instruktör som gått direkt på svåra och djupa positioner. Det brukar vara: "Nu gör vi så här... och du som vill utmana lite mer gör så här... och du som är riktigt avancerad kan prova det här." Idag var det mer: "Gör så här... bli nu inte ledsen om du inte kan, det kommer så småningom." Vilket ledde till att flera övningar blev halvdana och att jag emellanåt gav upp och bara ställde mig i hundens position och väntade in. Trist! På lördag är det samma instruktör. Vet inte om jag ska avboka eller om jag ska prata med henne innan passet och be henne vara lite mjukare. Obestämd 

Cyklade hem från träningen och fick mat av sonen när jag kom hem! Hjärta Så nu, efter en dusch och en god middag, mår jag bättre i själen! Är sugen på ett glas rosé med is. Kanske går och hämtar ett. Om jag kommer upp ur fåtöljen. Drömmer
  • Annika i Gbg
    Tullemi skrev 2011-07-20 19:50:38 följande:
    Fast det blev bara Hof . Gymmet och jag har en dejt imorgon istället
    Hof e gott! Gymmet står kvar imorgon. Ibland får man välja det lite mindre "duktiga" alternativet, tycker jag!
  • Annika i Gbg
    Amazina skrev 2011-07-20 22:19:09 följande:
    Annika- Jag har aldrig någonsin testat yoga och vet inte så mycket om det... Hur funkar det? Hur ser ett pass ut från uppvärmning till slut? Jag funderar på att testa det men vet inte om det är det jag söker... Jag tränar ganska mycket för tillfället, både kondition och styrka, och upplever att jag ibland är rätt stel (troligen pga för lite stretching), framför allt i ryggen. Jag har två små busungar hemma och bär dem även rätt mycket. Tyvärr alltid på höger arm/höft, vilket gör att rygg, axlar och armar är starkare på ena sidan än andra Och det kan göra att jag blir lite sned och får ont i ryggen efteråt. Blir man rörlig/vig/smidig av yoga eller är det mer statiska styrkeövningar? Någon som har annat att tipsa om?
    (Som du märker vet jag inte så mycket om just yoga, hoppas du kan hjälpa mig)
    Yogan ser lite olika ut från pass till pass. Den ger mig styrka, stabilitet, smidighet, rörlighet och även en glad själ. Sen kan olika instruktörer ha väldigt olika pass, ibland bättre, ibland sämre. Men jag tror att yoga skulle kunna hjälpa dig i din situation, i ditt liv som du beskriver det. Man har ingen särskild uppvärmning utan börjar lugnt och fint med olika positioner och värmen kommer snabbt. En del pass går igenom hela kroppen, andra riktar sig till vissa delar. Igår var jag, som sagt, på ett jobbigt pass. Hon riktade in sig på ben och höfter. Idag har jag rejält ont i ljumskar och höfter, inte skön träningsvärk utan ont. Men det har jag aldrig varit med om förut. Men du, prova! Finns det att hitta där du bor? Om du hittar power-yoga så börja med det. Svårt att förklara men det är liksom mer kropp i den, tycker jag. Kan inte förklara hur jag känner, men testa om du hittar! 
    Läs mer här... http://www.poweryoga.nu/index.asp?content=vadar 
    och här... http://www.halsosidorna.se/Yoga.htm 

Du får berätta vad du tycker om du hittar och testar! 
  • Annika i Gbg
    Scratchy skrev 2011-07-22 01:34:33 följande:
    Vill stolt meddela att jag utökat mina 5 dagliga armhävningar framför spisen till 30 (3x10).

Snart dags för gym-kortet...
    {#emotions_dlg.flower} Bra jobbat!
  • Annika i Gbg

Halloj! Känner att jag måste komma in och säga hej! Jobbar heltid nu, tränar 3 ggr i veckan. Just hemkommen från en timmas Zumba. Svårt att sluta svettas i värmen, tog nästan en timme efter duschen innan det slutade rinna. Men skönt var det! Snart ska jag sova...

• Annika i Gbg
    Fattig student skrev 2011-08-01 21:32:40 följande:
    Skönt att höra från dig! Hur gick det med att träna på gym? Den negativa känslan...
    Nja, har inte kommit nåt längre än. Kör Zumba x 1, HotYoga x 1 och Klassisk Yoga x 1. Vi får se...
  • Annika i Gbg

Godmorgon! Idag blir det HotYoga efter jobbet + cykel till och från. Hoppas jag orkar upp för alla backarna på väg hem ikväll. *Haha* Jag köpte ett gäng Celsius, en dricka som enligt uppgift ska öka fettförbränningen och prestationen. På hemsidan (www.celsiussverige.se) kan man läsa vetenskapliga studier de gjort. Någon mer som druckit dem? Jag köpte i alla fall på Maxi när de hade extrapris, får väl se om jag tycker att de ger något. Det värsta är att de innehåller massor av koffein så den jag drack vid 18-tiden i måndags före Zumban gjorde att jag sov urdåligt på natten. Yogan idag börjar 17.30 så jag tänker dricka den vid 15.30, kanske kan jag sova i natt då... Man får prova sig fram. 

Jag har fått en klänning av min systerdotter. Hon hade i sin tur fått den av en vän men tyckte inte att hon passade i den. Det är en jättesöt axelbandslös röd klänning med underkjol som liksom hänger ner under. Naturligtvis kommer jag inte i den! MEN - nu hänger den här som morot. Det saknas ca 6 cm i midjan och 2 ovanför tuttarna. Jag tänkte att jag ska ha den klänningen på min 50-årsfest nästa sommar! Rolig utmaning! Jag ska lägga in en bild av min fina "morot" senare. Men nu ska jag iväg och jobba. Sköt om er allihop!

• Annika i Gbg

Här är den fina klänningen som jag ska komma i nästa sommar (senast). Åh, tänk så fin jag ska vara på 50-årskalaset! Kyss
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!