Träningsnördar - här samlas vi!
Hej på er alla! Jag hoppar in här trots att jag varken kan kallas träningsnörd eller är så duktig på att "hålla tråden". Men jag har i alla fall lyckats börja träna igen efter ett års uppehåll. Jag bytte jobb, gymmet låg på fel håll, tiderna passade inte och när jag väl kom hem däckade jag i soffan istället för att ge mig av ut igen... En del av er vet säkert hur det där är. Men nu jäklar! Jag har blivit medlem på Elixia här i Gbg (ligger intill jobbet) och provar mig fram lite nu. Är inget gym-människa utan vill gå på instruktörsledda pass i grupp. Gick ut hårt med ett HotYoga-pass förra tisdagen, det värsta jag varit med om. Gick upp och spydde efter passet. Jag är liksom antingen av eller på, finns inget lagom. Sedan var det fullt upp med träningsvärk och gäster på hemmaplan tills i söndags då jag gick på mitt första Zumba-pass. ROLIGT!! Och idag var jag på vanlig yoga. Det känns i kroppen, härligt med träningsvärk. Jag äter sedan länge LCHF-kost och har slarvat med det också någon tid men nu är det ordning på maten också. Jag hoppas må bättre i kroppen och själen samt kanske gå ner några kilon. Kanske att delta i denna tråd kan vara en sporre. Har tränat i många år innan mitt uppehåll nu. Främst Poweryoga och Bodyvive. Men de grejerna finns inte på nya gymmet så nu blir det yoga, hotyoga och zumba. Kanske Bodypumpen också, en annan gammal favvis. Är det någon mer i tråden än jag som är närmre 50-strecket? Eller bara "ungdomar"?
Vi hörs!