Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Träningsnördar - här samlas vi!

Primrose: vi älskar också storstäder . Vi har New York på önskelistan, men vi får vänta tills barnen blivit lite äldree för då kanske det är enklare att lämna dem hemma (med barnvakt så klart ) en långhelg. Vill inte åka till NY med barn Tungan ute

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Det känns som om jag står fast i styrketräningen. Jag har inte lyckats öka mina vikter på ett bra tag. Vad gör man?

• Tullemi
    MissKaos skrev 2011-09-28 08:35:52 följande:
    Det är så ibalnd, man hamnar på platåer. Det är dax att förändra. Tex köra ngn vecka med färre reps fler set. Eller byta övningar. Kanske testa att köra pilates el dyl. Hur ser ditt upplägg ut nu?
    I stort sett samma runda bland maskinerna, plus div andra övningar. Funderar på att testa tex BodyPump men tiderna passar så sällan med mitt arb.schema .  Funderade även på att öka vikterna och minska antalet reps. Vad tror du/ni?
  • Tullemi

Uff, nu har jag gjort två kvällspass (jobb) på raken och har haft huvudvärk varje kväll. Slarvar med vattenintag och jag kan inte äta som jag vill - lika ofta som jag behöver, menar jag Jag är en sån där person som behöver äta nåt litet var tredje timma (eller oftare) och det funkar inte på jobbet tyvärr. Imorgon blir det nog träningsfritt, men idag blev det styrketräningen tillsammans med lite jogging.

• Tullemi
    Arga Klara skrev 2011-09-28 21:24:55 följande:
    Testa samma övningar med fria vikter i stället, försök komma ifrån maskiner litegrann. Du blir stark i just den rörelsen, men alla små muskler runt om som används för balansen missar du. För att bli starkare måste du tänja gränserna, kör tyngre och färre reps eller varför inte prova pyramidträning. Och ät, ät, ät.
    Pyramidträning? Ökning av vikter för varje reps eller?

Ja, jag borde äta mkt mer. Som ett exempel, dagens matintag:

-2 mackor (grovt bröd) med kokt skinka/rostbiff
    -1 Actimel
    -1 proteinshake med bär och havregryn
    -1 liiiten portion thaimat
    -2 apelsiner
    -2 wienerkorvar med högt köttinnehåll
    -3 koppar kaffe
    -vatten så ofta jag hinner (alltså inte jätteofta)
    Så här illa kan det bli en arbetsdag
  • Tullemi

Yikes, jag är nere på 53,5 kg utan att ens ha försökt Obestämd.Not good! Ska ta med barnen till McDonald's idag (efter vaccineringen) och jag får väl frossa i läbbo-maten jag mä......

• Tullemi

Nej, håller med dig, Primrose. McDonald's (och liknande) är inte min favorit heller. Jag åt några Nuggets, sallad och en lightdricka.
    Jag tror (eller vet t.o.m) att min viktnedgång beror på att jag börjat arbeta. Jag hinner verkligen inte äta och vi går HELA tiden. Det är aningen jobbigt att dela upp sin rast (vilket man egentligen kan och får) eftersom det tar så lång tid att ta sig till lunchrummet. Måste gå igenom hela varuhuset och sen ännu längre bort i korridorer och trappor...*suck*. En 10-minuters rast blir ett bortfall på betydligt längre tid och man måste ju tänka på sina arb.kamrater. Och att äta under arb.tid är strikt förbjudet.

• Tullemi
    MissKaos skrev 2011-09-30 20:08:26 följande:
    Kan du inte ha lite knäcke med dig? Du vet, färdiga i endosförp? Och en minikylväska? Den nya keso m nötterTfrukt är gott..

Pulsklockan kom nu
    Problemet är inte att få med mig mat till jobbet, utan det är att få äta när jag behöver. Kanske ska börja "förvarna" arb.kollegor om att jag kommer att dela upp min lunch i fortsättningen. Jag har märkt att det är svårt att folk att förstå att jag måste äta oftare än dem. De bara kollar på mig som om jag försöker vara märkvärdig
  • Tullemi

Jag arbetar i ett stort varuhus och det är, som sagt, strikt förbjudet att äta vid sin disk. Risken är väl dessutom att det blir en chokladkaka om man ska smygäta nåt snabbt Obestämd. Men men det ska nog lösa sig. Jag kompenserar lite just nu: parmaskinka, soltorkade tomater och snart ska jag inmundiga lite snask

• Tullemi

Morgonträning på gymmet och nu en smarrig shake Love it!!!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!