Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Träningsnördar - här samlas vi!

Lyckliga ni som blir mätta på gröt. Det verkar ju vara en bra frukost, men jag blir JÄTTEhungrig efter bara nån timma om jag äter havregrynsgröt.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Mollly skrev 2011-08-26 12:03:38 följande:
    När man läser många av dessa fintess bloggar. Då är det många som kör med celcius drickan, är det något att ha?

Igår testade jag att göra tonfiksburgare. Det var helt ok att äta.
    Den dricks i mängder på mitt gym. Har druckit den en gång, men vet inte så mkt om den.
  • Tullemi

ETSS: vilken otur du har med dina utbildningar då! Trist när viljan finns (din) men att du får ett NEJ (trots tidigare JA)

• Tullemi

Nu har jag och dottern gått runt i Haga i sensommarregnet. Riktigt mysigt faktiskt . Det var Bondens Dag idag så vi passade på att köpa lite fina grönsaker. Sen klämde jag in ett besök på MM Sports och köpte en påse proteinpulver (vanilj denna gång) samt Rosenrot, Multivitamin-mineraltabletter och Fiskolja. Synd bara att allt är i stooora kapslar.Jag har ju så svårt för att få i mig dessa monsterkapslar

• Tullemi

Bah, jag har celluliter på armarna .Tittade i spegeln när jag tränade biceps och undrade vad det var för nåt...jo, ceeelluuulliiiiter. Attans då....
    Som tröst (jädrigt dåligt val ) så har jag ätit 2 kanelgifflar och en näve lösgodis, haha

• Tullemi

Vi ska se ännu ett avsnitt av serien "Damages"....tja så fort barnen somnat. Maken nattar dem ikväll, det brukar funka bättre.

Mattips tack!
    På måndag börjar jag jobba och första veckan är heltid och jag slutar oftast 18, 19 eller 20. Min tanke är att gå direkt till gymmet för maken är mitt i läggningen här hemma och det är ingen idé att komma hem och "störa", plus att jag vill träna . Min fråga är nu...vad kan jag relativt snabbt få i mig direkt efter jobbet och innan träningen? Gillar inte inpackade smörgåsar och samtidigtfår det inte vara nån tung mat. Hjälp!

• Tullemi
    Mollly skrev 2011-08-27 20:29:22 följande:
    Jag ska försöka köra 3 olika varianter av plankan dagligen, men hittar inte någon bra sida med olika varianter. Någon som vet någon sida?Skrattande
    Lyft ett ben i taget (så klart ) upp i luften. Höger, vänster, höger, vänster 30 st totalt.
  • Tullemi

Mollly: bli medlem på www.dintraning.se så har du tillgång till en massa bra hemmaövningar. Det finns förslag på plankan men minst en övning var smått omöjlig: benen på en träningsboll samtidigt som man har armarna på en träningsboll.....försök med den du, haha

• Tullemi

Gomöra!
    Jag har nyss klämt i mig en tunnbrödssmörgås - nåt jag aldrig äter annars (vitt bröd) - med skinka. Till det en kopp grönt te och en Actimel. Idag blir det rygg, ben och rumpa på gymmet och egentligen lite kondition efteråt, men jag vet att jag sällan orkar det efter benpasset så vi får la se

När jag kommer hem igen så blir det bakning för vi får besök. Men jag ska begränsa mitt fikaintag tänkte jag - får ju bara sockerångest efteråt ändå *harkel*

Och lite senare är det dags att ställa sig att fixa 2 nyttiga lunchlådor för imorgon är det arbetsstart efter 3,5 års mammaledighet Spännande! Enda matstället som ligger nära jobbet är McDonald's och jag VÄGRAR äta där (förutom de få ggr som barnen vill dit och då tar jag salladen).

• Tullemi

LillaPaula: välkommen hit

Idag blev det 1 timmmas halvkropp styrka och 25 minuter på löpbandet. Jag är mycket nöjd *klapp på axeln*

Nu blir det en försenad proteinshake med en halv banan i. Slurp!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!