Inlägg från: Jennnyn |Visa alla inlägg
  • Jennnyn

Träningsnördar - här samlas vi!

ETSS skrev 2011-09-08 21:39:12 följande:
    Men så trist, då får jag inte köra kettlebells.
    Provet ska tas först den 20:e, sedan kommer det väll att dröja bra länge till innan jag får veta något. Fast de har sagt att de sett på de vanliga proverna att det inte är giftstruma eller någon allvarlig amnesomsättningsrubbning, de talar om lite mycket (eller för litet) kroppskortison. Om detta inte visar något särskilt ska de kolla hypofysen mer grundligt, men även där tror de att det i så fall är någon lättare rubbning.
    Men det kan ta tid innan jag får veta något
    Är det säkert att jag inte kan träna 3 ggr/v om det inte är något allvarligt fel?
    Jag vet hur svårt det är att hålla sig borta från något man tycker är skoj, men å andra sidan tycker inte jag heller att du ska träna innan provsvaren kommit. Har du träningsabstinens kan du ju alltid promenera, gå och simma i lugnare tempo, cykla en runda eller träna LÄTT styrketräning. Du kommer göra din kropp en otjänst genom att utsätta den för tungt fysiskt arbete när den inte mår riktigt bra. Den har redan sagt ifrån i och med att du svimmat under träning. Se det som ett varningstecken. Hjärtat påverkas också negativt många gånger när kroppen inte mår bra.

Försök lägga band på dig och härda ut. Det handlar ju inte om hela livet, utan under en begränsad tid.

Kram!

obs! Vi säger inte att du ska hålla dig borta från träningen för att vara elaka, utan för att vi faktiskt bryr oss
  • Jennnyn
    Gryndrömmen skrev 2011-09-08 22:47:15 följande:
    Svarar länge efter din fråga favete: känns inte som om jag kommer klara av 16 kg till nyår :(
    Vet du vad. Jag tycker att du börja mäta dig istället för att stirra dig blind på vågen. Många gånger tappar man faktiskt mer i centimetrar än kilon. Dessutom hamnar man alltid på platåer i sin viktnedgång. Det försvinner några kilon i taget. Ofta står man still emellanåt, för att sedan rassla till.

Tränar du mycket styrka? I så fall kanske du har byggt muskler och på så sätt omvandlat kilona istället.

Sätt upp delmål. Exempelvis att du ska försöka minska en klädstorlek till årsskiftet. Som sagt var, stirra dig inte blind på vågen. Du kommer att tappa kilona för eller senare, så länge du har rätt inställning 
  • Jennnyn

Nu har jag gått ner alla tre semesterkilon jag lade på mig. 2.5 v tog det.

Idag blir det en lång ridtur i det fina höstvädret! Det blir intervallträning och klättring, då även hästen måste bygga

• Jennnyn

Är ganska slut i benen efter ridturen! Sedan jag började rida igen efter flera års uppehåll har jag märkt skillnad på benmusklerna. Och då har jag knappt kört ben-pass på gymmet senaste tiden, just för att jag rider ca 2 ggr i veckan och på så sätt får benträningen på köpet!

• Jennnyn

Håller just nu på att förvälla kantareller. Det finns hur mycket som helst i skogarna där vi rider. Vi brukar oftast spana på ridturerna och sedan lägga på minnet vart de finns. Efter ridturerna knatar vi tillbaks till skogen till fots och plockar Ibland är vi dock lata och tar bilen (det växer oftast kring de breda och körvänliga skogsvägarna!)

Jag är ganska trött i kroppen efter gårdagens träning som blev tuffare än jag planerat. Ridningen idag var också svettig. Vi håller på att muskla den ena hästen, som jag just nu utbildar tillsammans med min kompis, efter att den gått som promenadhäst flera år i skogen hos föregående ägare, helt utan krav. Han är därför ganska stel i sidorna och då blir det mycket ställande och böjande, halvhalter och sittbensbyte. Idag fick jag till exempel byta sittben och göra halvhalt vart femte steg för att han skulle börja lyssna på mig! Självklart vill Jimme (hästen) gå som en fågelskådare med huvudet upp och benen 3 meter efter sig och helst rusa på, eftersom han fått göra det tidigare. Därför testar han oss en hel del under ridturerna innan vi får igenom honom. Hon jag rider med har två hästar varav den ena är välskolad. Vi brukar därför turas om att rida Jimme varannan gång och idag var det min tur.

För er som inte rider låter nog det ovanstående  som kinesiska, men ni som vet vad det handlar om förstår känslan efter ett sådant pass! Phuu..

• Jennnyn
    Gryndrömmen skrev 2011-09-09 23:29:42 följande:
    för mig är det kinesiska ;) haha
    men kantareller förstår jag =) Mums!
    Ja, kantareller är ljuvligt gott! Jag tänkte testa att göra en kantarellpaj i morgon. Har aldrig gjort det innan, men jag får väl experimentera lite. Annars brukar jag mest göra stuvningar, såser eller steka och ha på smörgås
  • Jennnyn

Hej på er! Hoppas er dag varit bra! Själv har jag haft en mysig lördag som inleddes med en skogspromenad med fotograferande och kantarellplockning. Var sedan på gymmet och körde igenom rygg och biceps. Ökade vikterna på den sittande rodden, hantelrodden samt hantelcurlen. Känns härligt att det börjat hända något och att man inte fastnar för länge på samma vikter. Nästa gång ska jag försöka öka på även på latsdragen.

• Jennnyn

Usch, Borrelia är inte roligt! Jag hade det för ett par år sedan och herregud vad trött jag var. Svag i hela kroppen och ville bara sova! Vad skönt att han är på väg att bli bättre!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!