Inlägg från: Jennnyn |Visa alla inlägg
  • Jennnyn

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-07-27 12:37:11 följande:
    Idag var jag iväg och köpte hantlar (3 kg's) och en bra träningsmatta. Det är ju många kvällar man skulle kunna fixa några hantelövningar hemma, och vi har en gymboll på vinden som jag ska damma av .
    Nu sitter jag med lunchen: omelett, räkor och tomater. Enkelt och bra
    Det finns hur många bra hantelövningar som helst! Hantlar kan användas som hjälpmedel till varenda muskelgrupp. Jag tränar mycket med hantlar på gymmet och tycker det är kanon!

Lycka till!
  • Jennnyn
    Shaun the sheep skrev 2011-07-27 08:14:31 följande:
    Gud vad ni skriver, jag hinner aldrig läsa ikapp!

Men jag har tänkt lite på en grej, jag hittade ett par 2-kiloshantlar här, men tyckte de vägde för mycket. Nu har jag tagit bort vikterna och kvar är själva stången som väger kanske ½ kg. Tycker ni jag mesar för mycket om jag använder bara stången ett tag? Provade i förrgår och har rejäl träningsvärk i biceps och triceps så nån skillnad måste det ju ha gjort. 
    Kanske ska tillägga att jag började träna på gym för bara en månad sen, och har inte kunnat gå så ofta pga semester och skada i foten. Det är bättre nu, men jag är ju fortfarande väldigt otränad. Jag tänkte ha hantlarna och crosstrainern här hemma som ett komplement de dagar jag inte kommer iväg   
    Jag tycker du kan köra med bara "stången" ett tag, för hellre få in tekniken ordentligt i början än att ha för tunga vikter. Lycka till
  • Jennnyn

God dagens! Idag vaknade jag typiskt nog med huvudvärk. Hade egentligen tänkt att gå ner till stranden (har fördelen att ha gångavstånd dit!) men det får nog bli en promenad utan strand. Ibland förvärras värken av stark sol, så nu tänkte jag ta på mig en keps och ge mig ut en sväng.

Ikväll blir det nog gymmet i vanlig ordning. Egentligen kanske jag borde ha en vilodag, men det är svårt när man tycker det är så roligt Jag tränar ju aldrig samma muskelgrupper två dagar på rad så min kropp får ändå återhämtning på så sätt, trots att jag är på gymmet i stort sätt varje.

• Jennnyn
    Evenstar skrev 2011-07-27 19:42:24 följande:
    Sammanfattning av idag,

Träning: 40 min IW
                    30 min Styrka axlar

Middag: Squashlasagne

En bra dag mao :)

Vad har ni ätit idag?
    Min dag har sett ut följande
    Frukost: proteindrink
    Lunch: Pasta med grillad kyckling och cremefraichesås
    Därefter rask promenad ca 60 min
    mellis: 1 banan, lite yoggi
    Träning; Ben, rumpa, mage
    middag/kvällsmat: pepparbiff med rödvinssås, wokade grönsaker och potatisgratäng

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har med andra ord slarvat med maten även idag. Dock är jag inte stenhård nu under semestern, eftersom jag känner att jag kan få unna mig att äta lite vad jag vill dessa veckor (inom rimliga gränser!). När jag kommer in i rutiner med jobb igen blir det även en striktare kosthållning.

Träningen känns däremot riktigt bra just nu! Har gjort 9 träningspass på 10 dagar och har kunnat öka på vikterna på vissa övningar. Framförallt axlar känns jäkligt bra just nu!
  • Jennnyn
    Gryndrömmen skrev 2011-07-28 00:29:51 följande:
    PT-timmen idag var tuff men det kändes bra, så skönt med personer man kan föra en dialog med som man kan göra med min pt. Min förra körde över mig totalt!
    Härligt med PT. Funderar också på  att anlita en pt som får se över mig litegrann då och då. Hur ofta tränar du med din?
  • Jennnyn
    Tullemi skrev 2011-07-27 23:20:12 följande:
    Jag efterlyser min ork. Jag har vilja motivation plus att jag känner mig pigg. Men så fort jag ska jogga...kroppen känns trött och seg som efter en festkväll. Blaha! Hur kan det bli så här då?
    Värmen i kombination med för lite vätska kan göra att man känner sig så som du beskriver. Tänk på att man svettas mer i denna värme och behöver alltså även dricka mer än vanligt. Drick vatten både innan, under och efter träning. Du kan även testa att stoppa i dig något energirikt precis innan träning, som en "energi-bar" eller en frukt för att "väcka" kroppen lite
  • Jennnyn
    Tullemi skrev 2011-07-28 14:52:47 följande:
    Jag har förstått att man ska tillföra vätska när man tränar, men jag mår såå illa om jag dricker under träningen (löpbandet). Är det en dålig idé att hoppa över dryck under själva träningen? Tänkte dricka innan och direkt efter istället. Jag fattar inte hur andra står ut med kluckandet i magen och det känns ju som om vattnet är på väg upp igen...
    Jag tycker att du bör försöka att iallafall få i dig lite vätska under träningen, eftersom du svettas ut en massa när du springer. Om det är väldigt svårt så försök att åtminstone dricka mycket innan och efter passet.
  • Jennnyn
    Gryndrömmen skrev 2011-07-28 19:39:17 följande:
    Hade pulsbandet på hela passet idag, i intervallen hade jag 180 i puls och när jag aktivt vilat mellan intervallerna så kom jag ner i 135 i puls. Startade på 70 i puls. 60 min crosstrainer intervaller och 60 min promenad avklarat :)

Inte illa! Crosstrainer i 60 minuter är grymt jobbigt!
  • Jennnyn

Idag åt jag middag hemma hos mamma och hon äter kolhydratsfattig mat, hon också. Det blev nötfärsbiffar med blomkålsris. Det är ett bra tips för att ersätta vanligt ris. Man river helt enkelt blomkål fint på rivjärnet och lägger i kokande vatten någon minut. Konsistensen blir ungefär som ris, men det blir jäkligt mycket godare!

Har skrivit det tidigare i tråden, men för er nytillkomna skriver jag igen  

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!