Inlägg från: Jennnyn |Visa alla inlägg
  • Jennnyn

Träningsnördar - här samlas vi!

Godisråtta: Härligt Välkommen tillbaka! Ibland behöver batterierna laddas!

• Jennnyn
    Primrose skrev 2011-07-29 13:52:39 följande:
    Hej, hej! Här är en träningsnörd till (nästan dubbelt så gammal som du TS ). Har tränat regelbundet på gym (3-7gg/vecka) sedan 1992! Jag är även utbildad inom träning och jobbade med det, gruppträning, gym och PT, i 7 år (fram t o m 2007), främst i London. Så gymmet har aldrig varit något "tvång" eller någon plåga.

Men ... just nu är jag nog inne i den värsta svackan någonsin. Min lilla kropp har ganska nyligen tagit en del "törnar" i form av bl a flera missfall och ett kejsarsnitt (fick min son för snart 3 år sedan), extrem trötthet, några inflammationer i leder, samt mycket jobbiga diskbråcks"utbrott". Så figuren är sig helt olik (väger c:a 10kilo över min normalvikt) och jag är inte mitt gamla tonade och lika starka jag, tyvärr. Jag slutar aldrig att träna, men har känt mig tvungen att dra ner på träningen den senaste tiden, bl a pga diskbråcket. Nu ska jag försöka trappa upp litet igen, och hoppas att jag inte stressar kroppen för mycket. Jag ÄLSKAR ju att träna!

Springa kan jag bara drömma om att göra. Promenerar gör jag jämt. Low impact, high intensity, (crosstrainer, stepper osv.) är det som gäller konditionsmässigt i gymmet. Styrketräning älskar jag - men måste vara extremt försiktig med val av övningar just nu. Jag är utbildad Pilatesinstruktör så det "tänket" har jag med mig i det mesta jag gör. Yoga är inte heller främmande, men det tar jag också det lugnt med just nu (förutom andningsövningar på spikmattan).

Just nu har jag gördel (som stöd för ryggen) och inlägg i skorna (från sjukgymnasten) och ska snart till ortoped för bedömning om operation av ryggen är aktuell. Snacka om att man känner sig annorlunda nu, jämfört med för en sådär 5 år sedan! Men, men ... man kan bygga upp sig igen, det tror jag på. Jag var, för övrigt, mer vältränad och trimmad när jag var 39 år än när jag var 24 år (rökte, mumsade, jobbade 50-60 timmar i veckan, tränade sparsamt även om jag var aktiv)!

Nu hänger jag på här - för litet småsnack, oss träningsnördar emellan.
    Välkommen hit
  • Jennnyn
    Jennie med ie skrev 2011-07-29 13:22:36 följande:
    Igår joggade jag en runda, ungefär en halvtimme... mer blev det inte p g a tidsbrist. Men jag fick lite extra flyt i stegen eftersom jag precis innan ställt mig på vågen som visade minus 30 kg Ingen egentlig skillnad mot 29 egentligen men mentalt viktigt, trettio liksom...
    Du är grym!!
  • Jennnyn
    cirkuspuman skrev 2011-07-29 22:12:42 följande:
    God kväll!

Ni är duktiga som vanligt här ser jag  
    Jag har oxå svårt att kara värmen, blir så himla seg och trött Nu har jag haft kidsen själv hemma hela veckan och bara tränat lite sporadiskt men i morgon ska jag allt köra igång med mitt schema ordentligt igen.
    Vi har haft trubbel med lillemans mage så kosten är ett kapitel för sig....jag lever på barnmat känns det som

Jag har en utmaning till er som känner er manade kolla in min blogg cirkuspuman.blogspot.com/2011/07/utmaning.htm... 
    Skoj Jag är på!
  • Jennnyn

Hej på er! Igår hade jag min första träningsfria dag på 14 dagar. Jag var på 40-årsfest för en av mina jobbarkompisar, vilket innebar en del vin och även smörgåstårta, jordgubbstårta samt korvgrillning framåt nattkvisten! Inte nyttigt, med andra ord.,, Däremot förbrände jag nog en del kalorier eftersom det dansades i flera timmar. Svetten bokstavligt rann om mig

Trots alkohol igår mår jag relativt bra idag och framåt kvällen blir det ett ben och mag-pass.

• Jennnyn

Det blev faktiskt ingen träning för mig idag heller, trots att jag planerat att bege mig nu på kvällskvisten. Jag blev nämligen spontant hembjuden till en kompis på Sushi. Det är bland det godaste jag vet, så då kunde jag ju inte tacka nej

Två träningsfria dagar alltså, men i morgon är det åter till allvaret

• Jennnyn
    Fattig student skrev 2011-07-31 16:13:02 följande:
    Åh, jordgubbstårta... Skrattande
    Jordgubbstårta är bland det godaste som finns! Bor man utomlands kan jag tänka mig att man saknar smaken av just de svenska jordgubbarna. Finns inget som slår det
  • Jennnyn

Hej! Idag har jag spenderat större delen av dagen på stranden. Det var hur skönt som helst! Däremot glömde jag smörja in mig, så jag är blossande röd i ansiktet och över skuldrorna och överarmarna! Kvällens träningspass blev med andra ord ganska svettigt, eftersom jag var kokhet redan när jag började. Egentligen skulle jag ha kört ben, men eftersom jag varit ifrån träningen i två dagar kände jag att axlar, bröst och triceps var mer behövligt. Det blev lite omkastning med andra ord! Däremot kände jag mig ganska matt i kroppen, säkert på grund av lätt förhöjd kroppstemperatur, så det blev ett relativt lugnt träningspass. Vissa övningar körde jag på som vanligt, medan jag i andra sänkte vikten ett snäpp.

Vad duktiga vi är allihop, som kämpar på med träningen trots semestertider och sommarvärme Och Favete, är imponerad av att du kör så hårt som du gör, för värmen hos dig är bra mycket högre än här hemma i Sverige

• Jennnyn

Hej på er! Har haft ett par träningsfria dagar (så när som på en timmes powerwalk igår) med strandhäng istället. Ikväll körde jag dock ett ordentlgt rygg och bicepspass. Efter styrkan blev det även en timmes cykling på spinncykel. Var rejält svettig efteråt

I helgen har jag fullt upp, men ska försöka klämma in lite träning också. I nästa vecka åker jag nämligen till Sthlm och då lär det inte bli så mycket träning. Dock hade jag ändå tänkt packa med träningskläder, så kanske jag kan följa med min bror och träna på WorldClass, där han brukar hålla till.  Dessutom har jag en bekant som jobbar som Pt på samma gym, så förhoppningsvis kan man fixa någon form av travelpass där.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!