Inlägg från: Gryndrömmen |Visa alla inlägg
  • Gryndrömmen

Träningsnördar - här samlas vi!

Aprilia1977 skrev 2011-07-28 10:00:20 följande:
    Skönt när det finns PT som verkligen är bra. Jag har hittills haft tre olika och kan säga att den förste (en man) har varit bland de bästa jag haft. De två andra har varit kvinnor. Den första av dem tror jag bara tänkte "pengar" och den andra ville se mig "trimmad" och "smal" innan hon ville hjälpa mig. Under fyra månader tränade jag 3 gånger med den sistnämnda. Men hon var en sjujäkel till att peppa en och ge råd och tips och fanns tillgänglig 24/11. Önskade dock mer träning med min PT.

Morgonpromenaden avklarad, frukost avklarad. Och laddar strax för att åka iväg och köra ett tungt pass ben (och rumpa), samt smyga på träningen med axlarna.
    Om jag skulle behöva skulle jag kunna nå min pt när som. Mina pt-timmar är ren träningstid, resterande råd osv får jag utöver dem timmarna och det är ganska skönt. Har tränat med denna pt´n sen i mars och vi känner varandra väl nu.

Jag ska iväg till gymmet vid lunch och köra ett hårt cardio-intervallpass tänkte jag.. kan dock inte bestämma mig för om jag ska köra crosstrainer eller rodd..

Ha en skön runda på gymmet
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Gryndrömmen

Har inte kollat min puls på länge faktiskt men min vilopuls har sjunkit mycket sen jag började träna

• Gryndrömmen

Hade pulsbandet på hela passet idag, i intervallen hade jag 180 i puls och när jag aktivt vilat mellan intervallerna så kom jag ner i 135 i puls. Startade på 70 i puls. 60 min crosstrainer intervaller och 60 min promenad avklarat :)

• Gryndrömmen

Det är ok att göra snedsteg sålänge man hittar tillbaka sen igen Det kommer du klara Mollly

Fattig student skrev 2011-07-28 19:40:27 följande:
    Wow, vilket konditionspass!
    Ja man är lite mör i benen nu
  • Gryndrömmen
    Jennnyn skrev 2011-07-28 21:40:21 följande:
    Inte illa! Crosstrainer i 60 minuter är grymt jobbigt!
    Jepp, ville spy efter 30 min Hade inte min pt varit i närheten så hade jag nog gett upp..
    Jennnyn skrev 2011-07-28 21:43:45 följande:
    Appropå puls, vad brukar ni ha för vilopuls?

Min brukar ligga på runt 60.   
    Numera har jag runt 60 oxå.. innan jag började träna för ett år sedan så hade jag runt 80. Så det är stor skillnad
  • Gryndrömmen

Jag brukar göra en sallad med räkor, avokado, bladspenat, rödlök, tabasco och gurka Mums!

• Gryndrömmen
    Tullemi skrev 2011-07-28 22:17:11 följande:
    Gryndrömmar: låter som en av mina favoriter . Fast jag har tomat istället för gurka. Och lime istället för tabasco...jaja, ganska likt iaf
    same same but diffrent

Jag äter det som det är, är det till lunch så tar jag en bit bröd till Annars utan!
  • Gryndrömmen
    Mollly skrev 2011-07-28 22:23:46 följande:
    kanske man skulle testa. Smidigt med sallader till lunch tycker jag. När jag gör sallader även till middag, så brukar jag ha bulgur och fisk eller kyckling till. Jag försöker äta mer fisk och kyckling nu. Tycker man blir så äckligt mätt av vanligt kött.
    Jag äter mer och mer fisk jag oxå Blev behagligt mätt liksom!
  • Gryndrömmen

Ca 500 g räkor, 4 avokado, 1 rödlök, ½ gurka som jag skalar och tar bort det längst in på.. 2 vitlöksklyftor har jag ju oxå.. några droppar tabasco sedan sallad efter smak Salt och peppar brukar sitta fint oxå! Jag brukar nog förresten har lite pressad citron eller lime i oxå

• Gryndrömmen
    Jennnyn skrev 2011-07-28 22:56:42 följande:
    Idag åt jag middag hemma hos mamma och hon äter kolhydratsfattig mat, hon också. Det blev nötfärsbiffar med blomkålsris. Det är ett bra tips för att ersätta vanligt ris. Man river helt enkelt blomkål fint på rivjärnet och lägger i kokande vatten någon minut. Konsistensen blir ungefär som ris, men det blir jäkligt mycket godare!

Har skrivit det tidigare i tråden, men för er nytillkomna skriver jag igen  
    Detta har jag missat, spännande Jag brukar göra blomkålsmos, och det är mumsigt
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!