Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Träningsnördar - här samlas vi!

Fattig student skrev 2011-07-24 20:32:28 följande:
    Sådär, nu har man kört rond 2.

Rond 1 bestod av:
    30 minuters löpning (Troligvis 5 km eller mer, som sagt, skitmaskin). 20 x 4 armhävningar. Plankan x 3. Rygg 200, men utfört på två olika sätt. 100 vardera. Plankan vardera sida x 1. Situps 200, men utfört på två olika sätt, 100 vardera. Övning för ben och rumpa 50 x 2. Sittande stolen (Heter den så?). Triceps 15 x 3. Rond 2 bestod av: 15 minuters cardio (Skiter i och nämna sträcka då min maskin är urusel). Plankan på pilatesboll (Fruktansvärt jobbig!). Benpress. Situps på bänk. Biceps och triceps, fria vikter, 5 kg. Någon övning för rumpa och ben, pilatesboll.
    *trött*

Sittande stolen?
  • Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-07-24 20:40:50 följande:
    Jag vet inte om den heter så ärligt talat. Haha. Men man sitter likt en stol mot en vägg.
    Aha, den tortyrgrejen... Jo den heter nog nåt med stol i alla fall.
  • Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-07-25 13:11:42 följande:
    Fy fasiken vad dum jag är!

Maskinen räknar ju i mile!!

3 mile är alltså lika med 4.9 km.
    Och nivå 10 på denna maskin är alltså 10 mile vilket motsvarar 16 km i timmen. Inte konstigt att jag dog när jag låg på den nivån. Nivå 7 motsvarar lite över 11km/h.

Hahah...
  • Jennie med ie

Rabarbervarianten:
    ngredienser: Kvarg (högpastöriserad mjölk och grädde, syrningskultur, löpe), socker 12,5 %, rabarber 10 %, majsstärkelse, naturlig arom, syra (citronsyra), förtjockningsmedel (pektin), konserveringsmedel (kaliumsorbat).

• Jennie med ie
    Fandango skrev 2011-07-25 18:57:43 följande:
    Är jag ute och cyklar när jag tror att det är ok att äta denna typ av kesella istället för proteindryck?
    Det lär väl bero på vilken proteindryck du jämför med och vad syftet med intaget är.
  • Jennie med ie

Ingen träning igår. Och antagligen ingen idag. Jag har inte kunnat ha mina linser i på några dagar och fullkomligt hatar att träna med glasögon, de känns bara som ett hinder så jag struntar hellre i det. Men imorgonj lär jag kunna ha linserna en stund i alla fall, så jag siktar på att köra träning onsdag till söndag. Ett par av dagarna "bara" powerwalk eller cykelrunda, några av dagarna med mer intensitet + styrka.

• Jennie med ie
    ETSS skrev 2011-07-26 18:47:40 följande:
    Inför träning i morgon har jag lite frågor till er. Jag har inte så höga vikter på armar och axlar, kör på mellan 5 och 10 kilo mest och 12 * 3.
    Vill vara snygg och väldefinierad men inte ha så väldigt stora muskler. Ska jag öka antalet repetitioner eller kan jag öka vikterna och behålla repetitionerna?
    Öka succesivt vikten och håll nere antalet repetitioner något, så skulle jag göra. Du får inte stora muskler sådär över en natt, promise
  • Jennie med ie

Sådär ja! Idag ska jag till gymet igen. Tänkte mig styrka för ben&rumpa och mage... och nån form av konditionspass. Iklädd mina nya träningsbyxor som får ersätta de gamla som hållt uppe med skärp den senaste tiden Ja det var 20 kg sedan jag köpte dem så det är inte så konstigt. Nu var det verklige dags för nya. Och det gör inte ont att kunna köpa dem i storlek M heller

• Jennie med ie

Dagen:

Mat:
    Frukost: proteinshake. Inte hungrig!
    Lunch: sojafilé samt en röra av cottage cheese, kokt hackat ägg, lök och kryddor.
    Mellanmål: kvarg + mjölk + äpple och kanel
    Mellanmål igen: test av "grill-ost" (inte haloumi), hyfsat gott men lite för salt.
    Middag: rejäl sallad med osttärningar och kokt ägg bl a. Yoghurtsås. Rostad lök (fy!!)
    Efter-träningen-mål: Swebar recoverybar
    Kvällsmål: proteinshake

Aptiten är inte vad den borde vara när det är varmt.

Träningen:
    55 minuter styrka ben & rumpa samt mage. Märkte att det är dags att öka i vikt på några övningar...
    35 minuter powerwalk på bandet i uppförslutning

• Jennie med ie
    Tullemi skrev 2011-07-27 23:20:12 följande:
    Jag efterlyser min ork. Jag har vilja motivation plus att jag känner mig pigg. Men så fort jag ska jogga...kroppen känns trött och seg som efter en festkväll. Blaha! Hur kan det bli så här då?
    Värme? För lite vätska? Slarv med maten? Eller har kroppem fått för mycket träning ett tag så att den är lite slutkörd? Kan du ha en infektion på gång?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!