• Yrja M

IVF/PGD väntar på eller är igång

LS, åhh nej! beklagar! Rynkar på näsan Jättekram!

• Yrja M
    Hejåhå skrev 2013-01-23 13:27:52 följande:
    Någon som vet om det är längre kötid för PCR?
    Vi gjorde PCR för ett ganska vanligt kromosomfel. Då fanns det "standard-analyser" de kunde använda, fast de var ändå tvungen att ta blodprov från oss båda för att sätta ihop en personlig analys. Det tog ca 3 veckor från att de tog våra blodprov tills analysen var klar och vi kunde börja behandlingen.

• Yrja M

Jag kanske ska tillägga att jag inte gjorde PGD i Sverige så jag vet inget om kötiderna här.

• Yrja M
    Hejåhå skrev 2013-01-23 09:56:03 följande:
    Så bra! Det borde inte vara beroende av vart man bor.
    Tyvärr skiljer det väldigt mycket över landet, och norrland är sämst Rynkar på näsan
  • Yrja M
    LS 1976 skrev 2013-01-23 20:38:48 följande:
    Vill bara säga tack för alla varma tankar och styrkekramar ni skickat. Efter en hemsk fredag börjar livet sakta återgå till det normala igen. Är tacksam för att sjukhuset beskrev tydligt vad som skulle hända efter att jag tagit medicinen för att få ut det döda embryot. Smärtan och blodbadet som följde var inte av den här världen.

Usch vad jobbigt! Jättekram!!
  • Yrja M
    simple82 skrev 2013-01-23 20:32:33 följande:
    Jaha okey ingen anning om vad de kommer använda för oss han sa att de gör ingen skillnad för oss lixom.. De måste ändå göra de som ska sa han... :)
    Jag blev också osäker nu på vilken metod vi använde, kanske det var fish ändå.. Vi fick ju informationen på engelska och jag hade lite svårt att hänga med när han pratade om olika analysmetoder. Jag måste nog leta igen mina papper och kolla vad det egentligen står.
  • Yrja M
    Hejåhå skrev 2013-01-24 19:11:25 följande:
    Vid vanlig ivf händer det ju att man avbryter innan äggplock pga risk för överstimulering. ibland kanske man kör äggplock men ett FET i nästkommande cykel. Men hur är det vid pgd? Då är det inte lika goda chanser med FET iom att blastocyten varit fryst.
    Jag är livrädd för ÖS. Är det 1/5 som riskerar att bli ÖS av alla genomförda iVF eller är din risk Icegirl 1/5? Hoppas du slipper det!
    Frystekniken har gått framåt! Jag läste någonstans att det nu kan vara bättre chans att lyckas vid FET eftersom kroppen är mer i balans då. Det gällde nog vanlig IVF men jag tror inte det är så stor skillnad efter PGD.
    Jag är själv gravid i v. 13 efter FET (PGD) Glad
  • Yrja M

Hejåhå: Ser bra ut! En liten detalj är att PGD går att finansiera själv om man har ett ärftligt fel och får "remiss" (egenfinansierad) från läkare. Så var det för oss, vi skulle ha fått göra PGD på karolinska för 65.000 ifall vi hade velat det.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång