rymdsemlan skrev 2013-03-08 10:06:30 följande:
Nu är det snart helg och Mellomys med familjen! Ska bli skönt att bara vara hemma och ta det lungt, någon som vet om man skulle våga sig på att testa....det kliar ju i fingrarna....satte i ägget i onsdags, det kanske är alldels för tidigt om jag testar på söndag? Då har det bara gått 4-5 dagar sedan insättning....Men man vill ju så gärna få veta....
På söndag är det ruvardag 4 om jag räknar rätt och jag tror det är för kort tid. Dels kan det ta någon dag innan embryot fäster och dels ska hormonnivåerna hinna stiga till mätbara nivåer. Sen kan visst ägglossningssprutan ge falsk plus upp till 10 dagar, så det kanske är för tidigt av den anledningen också. Fast alla är ju olika och vissa verkar ju kunna plussa väldigt tidigt. Sen beror det ju på hur känsligt test man använder också.
Här är en graf över uppmätta HCG-halter efter ET (som jag kopierat från nån studie). Om man tex skulle ha testat med ett test på 25 IU/L på de här personerna så skulle någon kanske ha plussat redan när embryot var 9 dagar (ruvardag 4) men de flesta inte förrän embryodag 12-13 (ruvardag 7-8).
Ja, vad jag menar är att det är stor risk att det visar negativt på söndag även om du har något som växer där inne.