• Yrja M

IVF/PGD väntar på eller är igång

simple82 skrev 2012-12-06 15:44:54 följande:
    Nått som jag inte kan släppa, har alla ni lätt för bli gravid naturligsätt? Jag har ju aldrig blivit de trotts 5 år utan skydd.. Tänk mode gör att vi inte heller lyckad på pgd..?
    Jag(vi) har absolut inte lätt för att bli gravid naturligt, vi har försökt längre än dig på naturlig väg utan att lyckas. Det var ju under vår infertilitetsutredning som dom konstaterade kromosomfelet hos min sambo och även att jag har PCOS.

Men med IVF PGD verkar jag ju kunna bli gravid i alla fall Glad
  • Yrja M
    nellang skrev 2012-12-07 05:21:24 följande:
    Fan, jävla, helvetes skit oxå!!!
    Jag var på VUL igår och efteråt sprutade tårarna. Är i vecka 9 men embryot var bara stort som i v7. Och läkaren sa att han såg inget hjärtljud, men det kunde bero på dess storlek.

Nu ska jag vänta 1-2 veckor och sen blir det nytt VUL. Om den inte har växt då gör vi en skrapning. Mest troligt är nog att jag får missfall innan dess.

Jaha då går jag och väntar på missfall då. En liten bit av mig vill få det nu så att jag snabbt kan börja om med PGD igen. Sen finns det en liten strimma hopp om att kanske växer den till sig. Om embryot var helt dött borde väl läkaren ha sagt det?

Vart vänder jag mig vid ett missfall? Till gynakuten eller IVF på Akademiska?

Suck. Jetlag o feber gör ju inte att man känner sig gladare precis.
    Åhh nej! Vad jobbigt att bara vänta och inte veta. Jättekram!
  • Yrja M
    simple82 skrev 2012-12-06 23:18:48 följande:
    Yrja, grattis!! Vilket försök tog de sig på?
    Första frysförsöket. Jag har gjort ett färskförsök tidigare som inte lyckades.
  • Yrja M
    MalinoThomas skrev 2012-12-07 13:02:09 följande:

Läkaren sa att de oftast bara biviljar PGD när det kommande livet är förenat med död... what?? Är inte det galet? Om man riskerar att få ett multihandikappat barn eller att genomgå sena aborter, då är inte det skäl nog??
    Jo, det borde absolut vara skäl nog. Men det verkar ju tyvärr skilja mycket mellan olika landsting. Vi har stor risk att få barn med trisomi 13 som är gravt missbildade och oftast inte ens överlever första levnadsmånaden. Trots det får vi inte hjälp av landstinget. Vet du om det finns andra liknande fall (som ert) i ditt landsting?

Är din läkare insatt i frågan och har ni fått information om vilka handikapp era barn riskerar att få?
  • Yrja M
    MalinoThomas skrev 2012-12-07 13:03:07 följande:
    Någon som vet hur man byter "namn" härpå familjeliv? :)
    Det gör du under "medlemsuppgifter" här uppe till höger. Ikonen ser ut som ett fingeravtryck.
  • Yrja M
    Gossi skrev 2012-12-08 11:15:46 följande:
    Jaha så tog drömmen om ett barn till slut. Den jävla mensen kom i natt. Jag fick vara lyckligast på denna jord i några dagar... Nu är det till att inse att det troligtvis inte blir fler barn. Nu har jag varit gravid och försökt att bli i åtta år, snart måste vi nog bara konstatera att det inte blir fler. Är så otroligt tacksam för vår son, den största och jobbigaste sorgen är eg att inte kunna ge sonen en chans att bli storebror som han så gärna vill. Många tårar blir det. Men kämpa på ni andra! Kram
    Åhh nej vad jobbigt! Men är du säker på att det är mens och inte bara en blödning? Har du åkt in och kollat upp det?

Kram!!
  • Yrja M
    LS 1976 skrev 2012-11-26 20:16:03 följande:
    Idag har jag varit i kontakt med RMC, ska på ultraljud den 11 dec.
    Vilken vecka är du i då?
  • Yrja M
    simple82 skrev 2012-12-11 14:43:10 följande:
     känner mig tom och orkar inte skolan verkligen.. Men pluggat in ett år på 3 månader..
    Men du vännen, det där låter ju inte så bra! Kan du inte ta skolan i ett lugnare tempo? Du måste ju ha energi kvar till att göra roliga saker också! Glad
  • Yrja M
    LS 1976 skrev 2012-12-11 15:21:29 följande:
    Idag var vi på VUL, fick se ett litet 8mm embryo med hjärtslag. Beräknad nedkomst 1 aug 2013.
    Åhh vad roligt att det gick bra på vul och att det var hjärtslag! Glad

Är datumet beräknat på när du gjorde insättning eller embryots storlek?

• Yrja M
    tjej25 skrev 2012-12-24 16:11:40 följande:
    God jul alla!!!! Hoppas ni får en mysig kväll :)
    God Jul själv!! :)
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång