simple82 skrev 2013-01-15 14:01:00 följande:
Jag uppväxt med kromosomfelet.. Och mamma fick jobba hårt för att få barn.. Känns ändå som ett misslyckande...jag hade med självklart gjort de för min man,,, han känner nog så med för mig.... Mobilen är med mig varje steg jag tar numera...
simple82 skrev 2013-01-14 16:32:25 följande:
Känner mig misslyckad som inte kan få barn el bli gravid och hemsk som släpar min man igenom detta med för att han av ren kärlek till mig går igenom detta. Att jag inte kan ge honom barn naturligväg som alla hans vänner. han känner inte så här man jag gör och jag känner mig dum som tar honom igenom detta och märker ju på honom att det tar på honom med även om han inte säger att de gör nått...
I vårt fall ligger ju kromosomfelet hos mannen. Men jag ser det inte som att det är "hans fel" utan som att vi som par har ett problem som vi måste hantera. Och det tycker jag att vi har klarat bra, än så länge i alla fall. Vår kärlek till varandra är stark och vi har kommit varandra ännu närmare under den här resan. Jag är så glad att PGD finns så att vi har möjlighet att få friska barn, det är ju helt fantastiskt!