Enina skrev 2014-10-06 12:11:15 följande:
Livelife, vi valde sthlm just för de har min brors dna där som är bärare av sjukdomen. Nu i efterhand så hade jag nog valt ett annat sjukhus. De är extremt sega, har slarvat bort våra papper flera gånger som vi fått skicka i efterhand plus att vi inte får svar på våra frågor vi har pratat med sju personer sen i våras som sagt att de ringer upp men aldrig gör, vi ville starta till hösten och de sagt att det skulle gå bra, plötsligt ringer de och säger att det finns ingen möjlighet förrän i januari.
Vi valde att göra det i Riga, även fast att de har min Karyotyp i Sverige. Trots detta har vi inte behövt vänta eller så. Vi fick tid direkt. Jag förstår ert resonemang, men de jobbar mkt snabbare utomlands än i Sverige :) Jag tog bara med mig min journal till Riga. Min syster som har samma translokation som jag tog en kopia på min journal till sin läkare när de skulle skaffa barn. Bara för din bror att hämta utvisning journal så kan du ta kopia på den.
Så om ni väljer ex Riga nu så kommer ni förmodligen redan vara igång långt innan januari :)
Lycka till, oavsett hur ni gör!